Gewoon Ron
Logs: 0 | 11 uur
|
met 14 knopen en 3 graden? nou nee...en de zon die er is staat zo laag, die draagt ook niets bij...
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Moedertje winter laat meer van zich zien dit najaar zo lijkt het. Hopelijk komen er nog wat leuke sessies. Onder de 5°C graden lucht temperatuur vind ik het puur op de kans van materiaal pech en het onvoorspelbare gedrag van de wind een te groot risico worden.
Vandaag met 10°C een prima dag!
|
|
|
Rebel1974
|
Varen jullie nu met Steamer of droogpak ?
3 weken terug was steamer nog goed te doen
Water temp was toen 10 graden en buiten 8 graden..
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Er bestaan tegenwoordig ook wetsuits die net zo warm zijn als een droogpak Met mij 3 jaar oude Billabong hooded 6/5 vol spleten is 8gr en zon al zo warm dat een duik verfrissend werkt en een nieuwe 7/6 is onderweg! Denk dat ik mijn oude pak er naast moet houden voor de dagen met zon of 10gr+ wil ik niet oververhit op het water staan.
|
|
|
Rebel1974
|
Ja herken dat ....
heb een nieuwe R3 Patagonia en die is zo warm dat ik denk ik mijn droogpak ( Mystic Vulcanic ) kan wegdoen.... ik zal eens kijken of deze winter lukt zonder .....
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Er bestaan tegenwoordig ook wetsuits die net zo warm zijn als een droogpak Met mij 3 jaar oude Billabong hooded 6/5 vol spleten is 8gr en zon al zo warm dat een duik verfrissend werkt en een nieuwe 7/6 is onderweg! Denk dat ik mijn oude pak er naast moet houden voor de dagen met zon of 10gr+ wil ik niet oververhit op het water staan. Nieuwe Billabong 7/6?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Uiteraard, zijn er dan al alternatieven die net zo warm zijn?
Wind viel tegen vandaag, maar toch even lekker gefoild op de Slufter.
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Uiteraard, zijn er dan al alternatieven die net zo warm zijn?
Wind viel tegen vandaag, maar toch even lekker gefoild op de Slufter.
Dus je bent zeer tevreden over de kwaliteit van Billabong (lees ik even tussen de regels door )?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Zekers, de naden zijn te plakken. Heb er alleen nooit tijd voor omdat ik hem niet kurkdroog krijg voor de volgende sessie begint. Maar zelfs met wat lekkage is het nog warm genoeg voor een sessie met 5-6gr.
|
|
|
HuibN
|
Ben zelf ook heel tevreden over mijn nieuwe 7/6 Billabong. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Dacht het heel stug zou zijn door de dikte maar daar merk je niets van. Dat de hood vastzit aan het pak, scheelt denk ik ook heel veel.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Alleen dat omkleden he...
Nah, als het echt vriest schiet ik nog lekker m'n droogpak aan.
Wind is dramatisch de laatste tijd... heel misschien ga ik zaterdag wel even, omdat het anders echt te lang gaat duren.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
ik heb een Billabong 5/6 hooded en ben daar tevreden over. Wat HuibN zegt klopt. door de vaste cap (hood) heb je weinig last van binnenstromend water na een crash. ook de speciale binnenvoering zorgt voor warmte en draagcomfort.
|
|
|
Ab Oldschool
|
Ik heb ook sinds kort Billabong 7/6 hooded. Het eerste pak waarin ik niet meer voorzichtig hoef te zijn omdat ik anders toch tegen koude spoeling opzag. En ook eerste pak dat mij de hele dag warm houdt. Ben er erg blij mee. Lijkt een beetje dik, maar op het water voelt hij soepel aan.
|
|
|
HBX
Logs: 0 | 1250 uur
|
Ben een behoorlijk koukleum en heb zelfs ook een droogpak liggen, maar vaar nu een Patagonia R4 frontzip hooded en heb het idee dat ik hiermee wel een tijdje door kan varen.
Uiteraard is het onoverkomelijk dat je bij een head first crash water in je pak krijgt, maar verder blijf je eigenlijk zo goed als droog in dit pak.
|
|
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
"Opwarmertje" met een gevoelstemp onder/rond de 0 graden... Ik wacht ff op t weekend denk.
|
|
|
jw009
|
Ik heb ook sinds kort Billabong 7/6 hooded. Het eerste pak waarin ik niet meer voorzichtig hoef te zijn omdat ik anders toch tegen koude spoeling opzag. En ook eerste pak dat mij de hele dag warm houdt. Ben er erg blij mee. Lijkt een beetje dik, maar op het water voelt hij soepel aan.
Even off topics nog... Ik overweeg ook de hooded Billabong 7/6 of 6/5. Wat zou jullie advies zijn?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Als je een pak hebt waarmee je vanaf 11-12gr ook uit de voeten kunt gewoon zo dik mogelijk nemen. Hij voelt zeker niet stijver dan de 6/5 alleen op een zonnige lentedag stoom je er letterlijk uit. Zie het als een vervanger van een droogpak.
|
|
|
jw009
|
Thanks Evan! Ja daar gebruik ik dan mn oude pak voor. Heb hem zojuist besteld, ben erg benieuwd!
|
|
|
Ozzie Wright fan
|
Een goede 5m is voldoende voor onze winters en je gebruikt deze veel meer, zonde om zo veel geld te steken in een dikker pak.
|
|
|
HBX
Logs: 0 | 1250 uur
|
Was ondanks dat wind minder hard was dan voorspeld wel weer ff een schitterende middag op Sluf :-) En in m'n Patagonia R4 totaal niet koud gehad
|
|
|