zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Als de temperatuur in Spanje (rosas) wat hoger zijn heb je meer kans op de thermische wind die daar vaak waait ,deze komt meestal vanuit zee en is ongeveer 15-20 knp , de tramontana komt vanuit de bergen en is soms erg hard 30+ knp en duurt meestal 3 - 5 dagen ,en kan goed zijn om te kiten ,maar is meestal wel wat vlagerig ,maar bij La Ballena is het meestal wel te doen ,want daar is de Tramontana side shore en vaar je recht de zee op ... nog 6 weken en dan ben ik ook weer drie weken te vinden op deze spot ( voor de 8 x).. kijk er nu al naar uit..
|
|
|
Bluecupra
|
Ben zaterdag terug gekomen van drie weken op La Ballena Allegre 2. De eerste week was niet al te best. Redelijk veel bewolking en soms regen. Gelukkig werd het weer gedurende mijn vakantie steeds beter. De laatste week was echt als vanouds en zoals het hoort te zijn. Elke middag rond 13.30 en 14.00 begint het te waaien. Met de temperaturen tussen de 25 en 30 graden, weinig golfslag, geen stroming echt een top spot.
Zoals anderen ook aangegeven hebben waait het hier altijd indien het weer goed is. Gemiddeld zit de wind ergens tussen de 15 en 22 knopen. 's-ochtends is het nagenoeg windstil en draait de wind alle kanten op.
Ga volgend jaar een weekje later zodat de kans op goed weer meer is en daardoor de kite omstandigheden (nog) beter zullen zijn. Kijk er nu al naar uit
|
|
|
Langbeest
|
Leuk dat het toch nog een goede vakantie is geworden. Ik kan niet wachten tot 10 juli want dan mag ik weer voor 3-weken maar dan op L'Amfora
|
|
|
|
FunkyoneNL
|
lekker dat je nog 2 weken heb kunnen varen ik ben er vanaf 13 juli!!!! A langbeest stuur ff je 06 of plek zodra je daar bent kan je bier koud zetten
|
|
|
Langbeest
|
Zal ik effe doen kerel.....
|
|
|
FunkyoneNL
|
Wat een ontvangst...... Aankomen, biertje tent opzetten, kiten biertje euh biertje eten biertje of 5,6 en dan &%$# en slapen volgens me moeder is ritme belangrijk dus de 2e dag wordt het zelflde met uitzondering van het aankomen en tent opzetten
|
|
|
zwafra
|
Met welke kleur lyca,s ( verplichte shirts ) wordt er nu gevaren op La Ballena.. vorig jaar was het oranje het jaar daarvoor geel ..het is wel even belangrijk om te weten want ze geven maar 50 shirts uit , en als je geen een hebt mag je officieel niet varen ..
|
|
|
Bluecupra
|
Heb er van begin juni tot de 21ste juni gevaren. Allemaal vanaf de plek het meest dichtbij het strand en heb de kitesurfzone daarom niet gezien. Heb dit jaar ook geen commentaar hierop gehad. De vorige jaren was het altijd het geval dat ik de laatste week naar de kitesurfzone moest op verzoek van Campingpersoneel.
Ook heb ik niemand zien varen in de bekende lycra's. Geen idee hoe het verder in het "hoog" seizoen geregeld is
|
|
|
To
|
ik snap eht echt niet meer......
je hebt de kite zone's moet je daar nou voor betalen ja of nee? ik zit op camping laguna welke kant moet ik op lopen? hoe ver is dat ongeveer.
|
|
|
Alferink
|
Jij hebt even een lesje chillen nodig; Maak je niet druk, je komt daar, je pakt ff een koud pilsje, je komt even bij, je kijkt even rond en je gaat dan op je gemak kijken waar de kiters zitten. Tis echt niet moeilijk hoor relaxt doen.
|
|
|
DENNS
|
@Timo
Loop naar het strand kijk waar kiters zijn en ga kite daarzo!:P
nog 3 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
|
|
|
e_surf
|
belangrijk om te weten want ze geven maar 50 shirts uit , en als je geen een hebt mag je officieel niet varen ..
Wou je een shirtje halen hier in Nederland en dan illegaal gaan gebruiken op La Ballene ? Het is er op dit moment heet. temperaturen om en nabij 35 gr. en iets verder naar het zuiden richting de 40 gr. Zou dan de thermische wind ook harder waaien ? en zou het koude bier dan nog lekkerder smaken. Nog 1 1/2 week.
|
|
|
Langbeest
|
Van dat bier weet ik zeker
|
|
|
FunkyoneNL
|
Jummie zie het daar wel wind,zon en bier is het belangrijkste...... Als deze ingredienten er zijn komt het helemaal goed!!!
|
|
|
To
|
ik denkd at ik wel weet hoe ik het vind, ik loop rechtdoor het strand op ik kijk links ik kijk rechts zie ik kiters waarschijnlijk wel ik ga daarheen, maaaaar:P heb je nu betaalde zone ofzo?
|
|
|
MCdrijver1
|
woensdag ochtend ben ik er voor de 5e keer alweer vorig jaar neit geweest maar op 1 of andere manier lijkt het wel een ziekte.
2 jaar geleden moest ik 50 euro betalen voor die gele domme zeeman lycra, toen werd er 3 euro per dag ofzo gevraagd voor verzekering, als je lid ben van nkv heb je al verzekering en polisnummer. hoef je dus ook niks te betalen alleen BORG voor dat shirtje (als het net zo was als 2 jaar geleeje)
woensdag in het vleugteujg om 11 uur ben rond een uur of 3 op camping 4 uur op het water als het allemaal meezit.
ff voor info heb 4 kites mee crossbow1 rooie 16m2 fluid torque rooie met blauwe strepen 12m2 en naish shockwave middenkleyur geen. best waroo paars 9m2 uit 07 boardjes: zoown 3e noa ding naish thorn1
wie weet hoeveel wind er staat?? neem aan dak wel genoeg vliegers mee heb
|
|
|
zwafra
|
belangrijk om te weten want ze geven maar 50 shirts uit , en als je geen een hebt mag je officieel niet varen ..
Wou je een shirtje halen hier in Nederland en dan illegaal gaan gebruiken op La Ballene ? Het is er op dit moment heet. temperaturen om en nabij 35 gr. en iets verder naar het zuiden richting de 40 gr. Zou dan de thermische wind ook harder waaien ? en zou het koude bier dan nog lekkerder smaken. Nog 1 1/2 week. ik zou niet de eerste zijn die dat zo doet.. maar ik verwacht dat het dit jaar nog drukker is met kiters ,dan kunnen er geen shirts meer zijn ...en als ik daar ben dan moet ik kiten desnoods illegaal..
|
|
|
MCdrijver1
|
net contact gehad met campinggenoten. er wordt gekite (vandaag niet, geen wind). er zijn mensen met en mensen zonder shirt, de mensen met shirtje hebben een okergele , bijna oranje shirtje (net zoiets als vorigjaar) alleen staat er nu het logo van de camping op, die walvis, dus wordt moeilijker om te kopierren.
woensdag half 7 gaak onderweg
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
IK ben der nu maar <je kan beter naar die andere plek bij lamfora veel groter en beter te kiten ik heb geen gele shirtjes gezien ,
Richard
|
|
|
Langbeest
|
Bij L'Amfora mag je niet kiten. Je bedoeld nog iets verder ter hoogte van la Gaviotta.
|
|
|
MCdrijver1
|
hmzz fuck dat morgen om half 7 richting schiphol. ik heb daar een autotje (nieuwe mondeo) met genoeg ruimte,
we zien wel allemaal, voorgaande jaren hebik nergens last van gehad.
|
|
|
FunkyoneNL
|
Hoever is de kitespot lopend vanaf l ámfora???
|
|
|
Langbeest
|
Is niet te lopen....of als je het wel doet is het 20 minuten door het hete zand met je gear
|
|
|