kites kopen Zuid Afrika / Mozambique

gijsv2

Augustus 17, 2008, 14:38:23
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ben toe aan vervanging van m'n kites, nu ga ik toevallig naar Mozambique en Zuid-africa (durban) in december. Iemand ervaring met kites kopen daar, ListenToMe en is het goedkoper???

tanx
Stetman

Antwoord #1 Augustus 17, 2008, 15:06:44
edit2Rapporteer  
je kunt de btw terugvragen in land van aankoop. Bij aankomst op schiphol is de kans klein dat je btw moet betalen dus dat voordeel heb je iig.

meer info: http://www.belastingvrijwinkelen.nl/

fakkel

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 18, 2008, 15:08:57
edit2Rapporteer  
in durban weet ik het niet maar, kaapstad heeft zat kiteshops.. ongeveer 15 % goedkoper.. durban is meer golf surfen pik.. zeker de moeite waard om te leren daar !! pak ook ff die flowrider mee daar in het winkelcentrum.. super vet..
in mozambiek heb je echt geen FUK !! niks helemaal niks.. dus be prepared en neem een landrover ofzo mee anders wordt het niks.. we hebben een travel story in kitemagazine over mozambique in november geloof ik.. check het maar.. nuttige tips denk ik.. succes baasje
jurrr

Antwoord #3 Augustus 18, 2008, 16:36:37
edit2Rapporteer  
http://www.suntrax.co.za/ deze zit in capetown
ciao
onno

Antwoord #4 Augustus 18, 2008, 18:07:37
edit2Rapporteer  
Ola,
In durban heb je een paar kiteshops... minder dan in cape town...
slingshot zit ook ik durban! dus daar kan je meestal wel een mooie deal sluiten. vaak hebben ze ook goede 2e hands kites. heb er een paar jaar geleden een hele goede fuel 9 meter kunnen kopen voor een prikkie... enne gewoon je kite door het zand en water halen voordat je weer terug vliegt.. heb ik ook gedaan en de douane merkt dan niets...
enne enjoy! Ik weet niet waar je allemaal heen gaat maar st lucia wetlands is zeker de moeite waard... durban stad is echt helemaal ruk maar we hebben toen in bluff geslapen net buiten durban in de bakpackers ainsley's (ofzo) super gaaf plekje met uitzicht op goede swell... en er wordt ook gekite! de eigenaar is erg relaxed en bekend biggggg wave surfer!! dus die kan je alles vertellen over golfsurfen(ook wel een must als je naar durban gaat...) enne no worrys voor haaitjes want ze hebben in tegenstelling tot cape town wel netten voor de kust! (ook leuk om daar een zeesafari te maken!!!!!!! kortom meeeerrrrr dan genoeg te doen
Peter1080

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 20, 2008, 15:37:05
edit2Rapporteer  
In Kaapstad heb je meerdere kite/surf shops. Hoe de prijzen liggen qua kite gear weet ik niet. Was twee jaar geleden alleen nog met golfsurfen bezig. De golfsurf boardjes zijn er ca 30% goedkoper. En als je voor SA merken gaat scheelt het nog meer. Dat verhaal van even gerbuiken en sand erover is beetje broodje aap. Ik heb altijd alles nieuw meegenomen, wel de bonnetjes en labels eraf, maar nooit btw hoeven betalen. Ook geen btw vanuit vanuit USA. Volgens mij heeft de duane het te druk met andere dingen om even in jouw tas te kijken of je niet toevallig een kite meesmokkelt.

Betreft die haaien in kaapstad. Ze zitten er wel, maar weinig locals die zich er echt druk om maken. Was even wennen, maar heb me er na een paar sessies ook niet meer mee bezig gehouden.

In Mozambique ben ik het water niet opgeweest. "No wind, no waves" en verder was er ook niet veel, gaat er wat stuk kan je het echt vergeten. Wel erg relaxed allemaal.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.