Mark-Fizzer
|
Als je je strut volgepompt hebt, draai je hem zo, dat het ventiel naar de grond wijst. Hierdoor valt het balletje voor het gaatje, nu kan je je pomp eruit halen en loopt de strut niet leeg. Je LE moet je gewoon zo hard oppompen dat door de druk het balletje er vanzelf voor schiet, althans bij mij gaat ie er vanzelf voor. Ow ja, eerste altijd je struts, dan je LE hè. MAAR DAT WIST JE NATUURLIJK WEL AL... Sucks-6
|
|
|
Anakin
Geen avatar
|
Als je je strut volgepompt hebt, draai je hem zo, dat het ventiel naar de grond wijst. Hierdoor valt het balletje voor het gaatje, nu kan je je pomp eruit halen en loopt de strut niet leeg. Je LE moet je gewoon zo hard oppompen dat door de druk het balletje er vanzelf voor schiet, althans bij mij gaat ie er vanzelf voor.
De struts hebbben bij mij geen balletjes alleen de leading edge heeft er een. Mogelijjk de leading edge wat harder op gaan pompen, en kijken of dat resultaat geeft.
|
|
|
|
bestwaroos
|
Als je je pompnippel er snel uit haalt wil ook helpen om het balletje ervoor te laten schieten! en idd goed hard oppompen!
|
|
|
|
thomasr
|
ik heb 9 2008 ook waroo bij mij klappen de struts prima dicht, altijd! en de LE moet je gewoon zo hard oppompen dat je dat beetje lucht kunt missen!
succes, maar altijd het zekere voor het onzekere een zachte kite werkt niet..
|
|
|
Tim!
|
Gewoon het ventieltje toeknijpen voor je de pomp eruit haalt... Zo verlies je weinig lucht.
|
|
|
Vinni
|
Als je helemaal geen terugslagklepjes of balletjes in je struts hebt, dan moet je er zodra je de slang eruit trekt meteen je duim opleggen. Dan moet zo snel als mogelijk het dopje voor je duim verwisselen. Hier moet je gewoon wat in oefenen, als je het 17,39 keer hebt gedaan dan lukt het wel.
Dichtknijpen is niet alles, vooral in de winter niet. Als je koude handen hebt is het vaak erg lastig om genoeg druk uit te oefenen.
|
|
|
seB
|
Voordat je hem op pomt ff paar keer hard tegen/in het "ventiel" blazen, kan zijn dat er een beetje zand in zit, als dit zo is dan kan hij langzaam leeg lopen.
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Voordat je hem op pomt ff paar keer hard tegen/in het "ventiel" blazen, kan zijn dat er een beetje zand in zit, als dit zo is dan kan hij langzaam leeg lopen.
Ja daar heb ik idd ook last van bij 1 strut. Ff lekker blazen of zoals Tommy zegt vingervlug de pomp eruit, vinger erop en daarna dopje erop. Vereist wat oefening, maar werkt ook prima!
|
|
|
AirtimeEddy
|
ahum haal je wel het staafje er uit als je hem leeg hebt laten lopen je hebt nl membraan ventielen die je met een staafje leeg moet laten lopen? het is nl zo dat die je membraan kan vervormen en zo niet goed afsluit of je knijpt in het ventiel met het er uit trekken van je pomp of je pompt er niet genoeg lucht in mag best hard zijn!!! veel succes en doe voorzichtig
|
|
|
zundappalkmaar
Geen avatar
|
euhm.... is de waroo 2008 niet net als de bullaroo een one-pump? kwestie van alle struts dicht doen en de leading edge oppompen.
|
|
|
@LaurenS
|
euhm.... is de waroo 2008 niet net als de bullaroo een one-pump? kwestie van alle struts dicht doen en de leading edge oppompen.
Volgens mij heb je twee typen.Een met one pump en een zonder.En welke fabrikant zet nou ingodesnaam wel een balletje in zijn leading edge,maar niet in zijn struts zoals door Anakin beschreven doen.Komt op mij over als pesterij v/d fabrikant
|
|
|
LOEN
|
De eerste zending had geloof ik balletjes, latere heeft zon terug slagventiel. Anyway, als je terugslag ventielen half of niet dichtgaan zijn ze waarschijnlijk gaar door vervorming of misschien zit er zand tussen ofzo? Mijn ervaring is dat dit ventiel erg goed werkt iig. Cursus ventiel dichtdoen, hoe ik het doe ......komtie...... Rechter hand slang er uit trekken, tegelijkertijd met je linker wijsvinger (van je vrije hand) sluit je het ventiel af. Linker wijsvinger haal je van het ventiel terwijl je tegelijkertijd in een beweging met je rechter duim en wijsvinger het ventiel dopje er op duwt. Kan ook andersom, oefening baart kunst
|
|
|
|
Anakin
Geen avatar
|
De eerste zending had geloof ik balletjes, latere heeft zon terug slagventiel. Anyway, als je terugslag ventielen half of niet dichtgaan zijn ze waarschijnlijk gaar door vervorming of misschien zit er zand tussen ofzo? Mijn ervaring is dat dit ventiel erg goed werkt iig. Cursus ventiel dichtdoen, hoe ik het doe ......komtie...... Rechter hand slang er uit trekken, tegelijkertijd met je linker wijsvinger (van je vrije hand) sluit je het ventiel af. Linker wijsvinger haal je van het ventiel terwijl je tegelijkertijd in een beweging met je rechter duim en wijsvinger het ventiel dopje er op duwt. Kan ook andersom, oefening baart kunst Is het verstandig om na het leeg laten van de struts het ventieltje weer af te sluiten of het pinnetje voor leeg te laten lopen erin te laten zitten??
|
|
|
LOEN
|
Afsluiten is altijd beter, komt er geen zand in... Pinnetje om leeg te laten lopen sowieso overuit.
|
|
|
Vinni
|
Als je local bent op een spot waar niet al teveel zand is, raad ik je aan om het dopje eruit te laten. Dit kan namelijk veroorzaken dat het ventiel uit lubbert. Overigens is een beetje zand ook niet erg, als je er eens een bladder uit hebt gehaald zal je je verbazen over hoeveel zand erin zit! Vaar je nu op een spot waar veel zand is, dan zou ik bij het opruimen het ventieldopje er even in doen, maar zodra je thuis bent hem er weer uit halen. Stokjes er altijd uithalen natuurlijk! Deze kunnen overal doorheen prikken
|
|
|