Vinni
|
Ik hoop het. Het zijn wel de beste vogelplekjes van heel NL
|
|
|
henkert
Geen avatar
|
Lepelaarplas is waardeloos maar de rest is perfect , vooral de oostvaardersplassen! Is er ook nog iets bij lelystad haven of bij de dijk naar enkhuizen?
|
|
|
Marko
|
Oke dat word dus duimen of er meerdere spotten open gaan.
(Was een top dag vandaag he Marcel)
|
|
|
Geronimo79
|
of ze komen tot de conclussie vanwege ongelovelijk zeikerig gedrag van de natuurfreaks dat het allemaal dicht moet... hoop dat et positief voor je uit valt.. en dat et niet negatief kan uitpakken voor evt bestaande spots
|
|
|
McBridges
|
Onderstaand berichtje staat nu op teletekst van omroep flevoland Titel: onderzoek naar kitesurfplekken Er komt een onderzoek naar welke gebieden in Flevoland geschikt zijn als kitesurfplek. Dit gebeurt in opdracht van de provincie Flevoland Er wordt ondermeer gekeken vauit het oogpunt van natuurbescherming en mogelijke overlast voor andere recreanten. gebieden die eventueel in aanmerking komen zijn: Het Ijmeer, Lepelaarsplassen, Oostvaardersplassen en het Ketelmeer. In mei moet het onderzoek klaar zijn. Wordt het NKV daar ook in betrokken of gaan zij zich daar zelf mee bemoeien? Volgens mij had de provincie Flevoland in het verleden al eens geopperd om een kitestek neer te leggen langs de N302, Lelystad --Enkhuizen.............alltijd leuk als je de kite moet releasen en die vrachtwagen met aanhanger krijgt 12 m doek over zijn voorraam Advies van "kenners" lijkt me hier dus niet verkeerd............
|
|
|
Henning
|
@ McBridge: Op kornwerderzand hangt je kite bij het starten op nog geen 10 meter afstand van de A7; Daarbij voel je ik me ook vertrouwd...
|
|
|
Nazar
|
Ik ben voor oostvaardersplassen of het ketelmeer !
|
|
|
McBridges
|
@ McBridge: Op kornwerderzand hangt je kite bij het starten op nog geen 10 meter afstand van de A7; Daarbij voel je ik me ook vertrouwd...
Gaat er niet om of IK me vertrouwd voel (dat is het probleem niet ), maar dat in geval van het voorbeeld van releasen met alle gevolgen vandien het kiten wel weer in een slecht daglicht wordt gesteld.................. Voorkomen is beter dan genezen lijkt me
|
|
|
vissie
|
Wil niet stoken maar.. Op de oostvaadersplassen gaat dit ook van gang. Geen honden toegestaan
Op het festivalterrein in de Oostvaardersplassen zijn geen honden (ook niet aan de lijn) toegestaan. Dit in verband met verstoring van vogels en overig wild.
Ik denk dat een kite aan een lijn toch meer verstoring brengt dan een hond aan de lijn
|
|
|
Hattori Hanzo
|
De enige plek die ik echt een kans geef is het Ketelmeer. ook kan de provincie eens kijken naar wat plekken op het Ijselmeer / Markermeer... moeten wel een paar plekken geschikt zijn / geschikt gemaakt kunnen worden!
Oostvaardersplassen zou mooi zijn....paar maanden terug nog een schaatsevent geweest met 10-duizenden bezoekers...paar honderd deeldemers... koek en zopie tenten...geluidstent enz... moeten een paar kite-jes ook wel kunnen....
|
|
|
McBridges
|
Oostvaardersplassen zou mooi zijn....paar maanden terug nog een schaatsevent geweest met 10-duizenden bezoekers...paar honderd deeldemers... koek en zopie tenten...geluidstent enz... moeten een paar kite-jes ook wel kunnen....
Inderdaad, al die vogels zijn al weggejaagd............. Conclusie; geen beperkingen meer om kiten toe te staan want wat er niet is kan je ook niet wegjagen
|
|
|
Idefixe
|
duidelijk gevalletje van: men heeft wat gehoord en zonder enige vorm van onderzoek knalle we het op teletekst. De feiten: Vanuit de NKV hebben we de afgelopen tijd behoorlijk ingezet op behoud van de spots en het creëren van eventuele nieuwe spots ( in dit geval gaat het dus om ijsselmeer en randmeren gebied) Natuurbeheer van Flevoland heeft in deze een zeer terughoudende houding . Letterlijke uitspraak:"Ik zie liever GEEN kitesurflocaties. Waarom vraag je er zoveel aan?" Daar tegenover hebben we ook te maken met natuurbeheer van de provincie Noordholland. Deze mensen staan iets reëler in het leven en zijn de huidge spots aan het onderzoeken ( op hun eigen kosten en niet op de onze zoals NB Flevoland graag ziet) Natuurbeheer Noordholland heeft toegezegd ook te kijken naar de spots in Flevoland. Ik heb het idee dat NB flevoland nu wil "meeliften" op de bereidwilligheid van NH. Het noemen van een natuurgebied als Oostvaardersplassen is m.i. stemmingmakerij om bij het grote publiek een sfeer te creëren dat kitesurfers aanspraak willen maken op natuurgebieden e.d. Ik ga er vanmiddag direkt achter aan!
|
|
|
Idefixe
|
De volgende spots zijn op dit moment officieel aangevraagd: Stichtse brug Huizen Muiderberg ( was nog geen ontheffing NB / wel BPR natura 2000 opname) Edam
Warmer Warder Schellinkhout Enkhuizen Andijk Medemblik / Wervershoof Urk Lelystad ( 3 locaties) Almere Pampushaven ( evenementen) Naar aanleding van het nieuwe standpunt van RWS ( ook spots die in okt 2005 nog geen BPR ontheffing hadden maar waar wel werd gekitesurfed worden nu meegenomen als zijnde bestaand gebruik) Gaan we ook nog diverse andere spots in het randmerengebied opvoeren. Lepelaarsplassen / oostvaardersplassen zijn puur natuurgebieden waar nooit gekitesurfed is en waarschijnlijk ook nooit gaat worden.
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Welke 3 lokaties in Lelystad gaat het om of is dit nog "top Secret"
|
|
|
Idefixe
|
Welke 3 lokaties in Lelystad gaat het om of is dit nog "top Secret"
de locaties waar het echt om gaat zijn op dit moment nog niet toegankelijk voor kitesurfers: dijk met stenen. Het gaat hierbij om de locaties : strekdam die bij het sluisencomplex het Markermeer "inloopt" , marinastrandje ( wat met 3 kiters al vol zit ) en noord van Flevomarinahaven. als het goed is kun je dan varen met wind uit zuid / zuidwest / west / noordwest/ noord en noordoost. Duurt echter nog wel even voordat een en ander is gerealiseerd.....
|
|
|
DaRe
|
En Nunspeet? Kan ik daar alweer af en toe varen na werktijd?
|
|
|
Idefixe
|
En Nunspeet? Kan ik daar alweer af en toe varen na werktijd?
Locatie Horst is een locatie waarvoor een tijdelijk vergunning is afgegeven ( tot en met 2010) afspraak was dat er gedurende die periode een monitor (onderzoek) mbt verstoring zou plaatsvinden. Er is zeer recent ( vorige week) een eerste rapportage vrijgegeven ( nog niet ter publicatie / inhoudelijk mag ik dus nog niets publiceren) In ieder geval komt het kitesurfen , net als andere sporten er in dit eerste onderzoek zeeer slecht vanaf. ( de windsurfers zijn helemaall het haasje) Vervelend voor de kitesurfers is dat alle activiteiten buiten de aangewezen zône ook zeer nauwkeurig in kaart zijn gebracht. En dat waren er dus nogal wat. Dit zijn dus duidelijke argumenten die straks tegen ons gebruikt gaan worden. Voorlopig dus niet buiten de off zônes in /op de randmeren.
|
|
|
Idefixe
|
overigens: heb je locaties op de randmeren waar in het verleden werd gekitesurfed en die nog steeds interessant voor ons zouden kunenn zijn? Stuur mij dan even een mail en sjek ik meteen even of we er wat mee kunnen . ( graag met kaartjes / plattegrond ) mail naar regiocoordinator@kitesurfvereniging.nl
|
|
|
Nazar
|
@idefixe strekdam die bij het sluisencomplex het Markermeer "inloopt" .......en noord van Flevomarinahaven. ......waar is dat eigenlijk?! kun je miss wat foto's sturen/plattegrond?!
En mag je daar nu stiekem kiten?! want er wordt wel @marinastrandje gekite!!!of liever niet?!
|
|
|
Idefixe
|
Wat denk je zelf????
overigens zojuist tel.contact gehad met omroep flevoland. Zij hebben het bericht inmiddels verwijderd en zullen morgen nog wat meer onderzoek doen teneinde één en ander wel correct te plaatsen. (up_kitesmiley)l
|
|
|
Henning
|
Goed bezig tom! Ik hoop dat we binnen niet al te lange eeuwigheid samen eens @ lelystad kunnen rammen en daarna een lekkere kouwe vriend naar binnen gooien voordat we op de fiets stappen
|
|
|
Idefixe
|
Goed bezig tom! Ik hoop dat we binnen niet al te lange eeuwigheid samen eens @ lelystad kunnen rammen en daarna een lekkere kouwe vriend naar binnen gooien voordat we op de fiets stappen dat ramme in Lelystad gaat wel goed komen. "een lekkere kouwe vriend naar binnen gooien" is weer wat anders : Moest hoog nodig weer wat aan m'n conditie gaan doen dus 't is nu alweer zo'n 4 weken geleden dat ik de laatste kouwe vriend genuttigd heb. ( wel eng hoor : geen bier / niet meer roken )
|
|
|
Hattori Hanzo
|
@ Idefix: durf je een uitspraak te doen over "wanneer er in lelystad geramt kan worden"?
|
|
|
vissie
|
nunspeet?waar kun je in nunspeet varen?
|
|
|