Allereerst natuurlijk fantastisch dat je je man een kitesurf-cursus cadeau geeft! Hij zal je zeker dankbaar zijn! Gevaar dat er in schuilt is wel dat hij het straks zo leuk gaat vinden dat hij ieder vrije uurtje naar het water wil. Het is nogal verslavend namelijk.....
Een paar antwoorden op je vragen:
Nu schijnt het zo te zijn dat je na die drie dagen een IKO pas krijgt waardoor je dan materiaal mag huren. Dat leidt tot mijn eerste vraag, klopt dit en is het makkelijk dit soort dingen te huren? (want we gaan niet meteen alles kopen)
Zou niet gaan huren maar naar een setje gebruikt materiaal kijken om te kopen. Je kunt lang niet overal materiaal huren en zelf aanschaffen hoeft echt niet duur te zijn. Kijk wel uit wat je koopt want er wordt ook een hoop oude meuk te koop aangeboden.
Nu vraag ik me verder af of je na zo'n cursus dus dan ook echt veilig dit kunt gaan doen, of ben je dan eigenlijk nog niet ervaren genoeg om dit zelf te doen?
Na een drie-daagse cursus heb je voldoende basis om zelf veilig te gaan oefenen op een geschikte beginnerslocatie.
Ik las ook dat je met z'n tweeen moet zijn om die kite de lucht in te krijgen, nu kennen wij echt niemand die dit doet, dus hoe kom je dan aan je maatje? Is het gebruikelijk om gewoon naar een toegestane plek te gaan en daar iemand te vragen? of werkt dit anders?
Klopt! Het is nooit verstandig om alleen aan de slag te gaan. Op alle kitespots zijn voldoende mensen aanwezig om je man een handje te helpen.
Succes!