Ik heb een paar lessen gevolgd bij de kite-school van Harry Vogelezang op het autostrand bij Oostvoorne. Ik ben daar zeer over te spreken eigenlijk; heb er veel van geleerd.
Waar wil je ergens in NL eventueel gaan lessen? Ik zou in ieder geval kijken naar een school aangesloten bij een overkoepelende organisatie. ( bijv IKO / Watersport verbond) Laat je ook niet gek maken met zg "vaargarantie" . Je hebt niets aan de "eerste meters maken" tijdens je les om er vervolgens later achter te komen dat je veel belangrijke basisvaardigheden onvoldoende hebt behandeld. Een goede les geeft je een goede basis om het kitesurfen na je lessen zelfstandig verder uit te kunnen bouwen.
« Laatste verandering: Juli 21, 2010, 11:24:16 door Idefixe »
thanks, ik ga ze checken! Ik had ook nog gehoord van een gebied in het noorden van Duitsland, waar het altijd schijnt te waaien. Iemand daar ervaring mee?
altijd waaien bestaat niet, maar in spanje heb je een camping waar er vaak termische stromingen zijn, er staat dus vaak een windje.. hier word ook les gegeven, maar.... nee, als ik het zie, zou ik het niet aanraden hier.. sorry
je heb er een school zitten moet je ff aan marvin vragen die weet er meer over weet niet wat zijn forum naam is kitecamp van 9 dagen geweest 7 kunnnen varen!
altijd waaien bestaat niet, maar in spanje heb je een camping waar er vaak termische stromingen zijn, er staat dus vaak een windje.. hier word ook les gegeven, maar.... nee, als ik het zie, zou ik het niet aanraden hier.. sorry
wil mn broer een kitecursus cadeaugeven van 5 dagen ofzo........thanks!
Misschien beginnen met 1/2 daagse cursus zodat je kunt kijken of het bevalt? 5 daagse cursus is prijzig en als je het dan niet 100% leuk vind is dat ook weer zonde. Boek gewoon een lesje in NL bij bijvoorbeeld: KitesurfschoolBest.nl (ben erg tevreden over hun leskwaliteit). Ga erna pas kijken voor een klein tripje?