Een paar vraagjes.

Garvin

Juli 28, 2010, 12:59:47
edit2Rapporteer  
Gegroet Mannen  Grin

Ik heb tig jaar geleden een paar (2) Kitesurf lessen gehad, eigenlijk nooit door gegaan vanwege de leuke prijskaartjes. maar ik zit nu in Spanje ( Tussen L'escala en St. Pescador). Maar na al die kitesurfers te zien, heb ik er weer zo zin in gekregen dat ik maar gelijk een trainer heb gekocht (North Lizard 2.5m). Ik moet nu nog lessen gaan nemen en zwerf nu al een tijdje rond op het forum en had dus wat materiaal vragen!

Kite:

Ben 83Kg en +/- 1,87m lang.

Wat voor maat is het best ik liep zelf te denken aan een 11-12m?

Welke kites:

Best Waroo
Ocean Rodeo: Rise
North Rebel/ Evo

Board:

Het board heb ik nog niet echt een idee voor kunnen creeren ook hier weer:  wat voor maat heb ik nodig?

Liep zelf te denken aan een Naish Haze of een Brunotti Onyx

Voor de rest wilde ik nog vragen:

Wat zijn goede/ slechte trapezes?
Wat zijn goede/ slechte wetsuits?

Alvast Bedankt!
Morres

Antwoord #1 Juli 28, 2010, 13:46:04
edit2Rapporteer  
ja 11 is prima, ka je later nog kleinere kite naast kopen(8mtr bijvoorbeeld)

board zo rond de ~132*~41

Over trapezes, PASSEN, meeste spul is wel in orde, ene merk heb je meer kwaliteit voor je geld dan anders. Dus de afweging is prijs/kwaliteit.
 daarmee kom ik op wetsuits.
Heb zelf Oneill en wil nooit meer anders, superwarm, veel flex, maar kost niet niks, 360NLadvies voor nieuwe collectie, 200 voor 2009, UK is aardig goedkoop trouwens (bv wetsuitcentre.co.uk ). Heb hiervoor Sola(meuk) en Mauii Magic(toen nog goed,alleen pasvorm was drama) gehad, daarnaast locals van hier hun spul in de gaten gehouden. Koop iig van mystic nooit een van de duurdere pakken, dat is slechte prijs kwaliteit, als je in het midsegment kijkt zal je goede kwaliteit voor je geld krijgen, ook bij mystic!
Tja, wetsuits zijn er zoveel, stel jezelf een bedrag voor en probeer daar een goed 5/3 pak voor te kopen
Garvin

Antwoord #2 Juli 28, 2010, 18:51:10
edit2Rapporteer  
Ok harstikke bedankt!

Ik had nu nog een vraag, wat zijn goede boards om mee te beginnen kan er niet echt uitkomen wat goed is en wat niet voor beginners.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juli 28, 2010, 21:24:26
edit2Rapporteer  
Er zijn niet echt beginners boards. Om te beginnen nemen mensen wel vaak een grotere maat omdat dit makkelijker is. Later kopen ze dan een aantal cm kleiner als het uiteindelijke board. Ligt er dus aan of je daar zin in hebt. Ik ben van mening dat je het ook prima op een kleiner boardje kan leren.

Vervolgens ligt de keuze aan je homespot. De plek waar je het meeste gaat kiten dus. Is dat Zee, binnenwater, choppy, vlak, grote golven.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 28, 2010, 22:40:14
edit2Rapporteer  
allemaal waar.

je stelt goede kites voor (ik vaar zelf met de rise)
de maat is inderdaad 11/12

je board 128 - 132 / 38 - 42 (130/40 is dus redelijk gangbaar)
het type hangt van je spot af zoals reflex zegt. Ik ben zelf tevreden over de mako 2009 140/40 van ocean rodeo om lekker op zee / in golven / choppy water te varen. Op vlak water is het een vrij saai boardje omdat het (zo goed als geen) pop heeft (maar wel rete snel kan!)
Misschien dat je nog wat meer info kunt geven over waar je wilt gaan varen?

trapezes kan ik je uit ervaring dakine aanraden, maar iedereen heeft zijn favoriete merken. En, wat morres zegt, gewoon passen, niet te groot kopen!

Wetsuits idem, passen en de juiste dikte voor bij je spot uitkiezen, ik ben zelf minder tevreden over ook sola (snel gaten op naden) en wel tevreden over rip curl.

Neem ook gewoon weer eens een opfris lesje, het materiaal is flink veranderd en het kan geen kwaad om dat even in een les te ondervinden.

enjoy!
Garvin

Antwoord #5 Juli 28, 2010, 23:17:19
edit2Rapporteer  
Ok super info!

Ik wilde het zelf In Rockanje/Oostvoorne gaan opzoeken,  en als iemand andere suggesties heeft in de regio rotterdam hoor ik het graag!  Wink
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 28, 2010, 23:54:28
edit2Rapporteer  
De regio rotterdam betekend dus qua spots dus dat je keuze hebt, van zeeland tot noordholland, dan maakt het type boardje ook niet heel veel uit ;-)

Volgens mij heb je genoeg info en is het tijd om daadwerkelijk op zoek te gaan naar goeie deals, laat het maar weten als je iets gevonden hebt wat je wat lijkt, of wat aanbiedingen, dan zullen er hier vast genoeg zijn die je keuze kunnen goedkeuren en/of afkraken...

(het heeft niet veel zin om echt naar merken / types te gaan vragen, iedereen heeft zijn eigen stokpaardjes en daar ga je niet wijzer uit worden ;-) )

enjoy!
Garvin

Antwoord #7 Juli 31, 2010, 02:26:05
edit2Rapporteer  
Ok,

Ben voor een Brunotti Onyx gegaan 130/38. en liep te denken aan een 12m om later er een kleiner maatje bij te kunnen nemen. maar doe ik hier ook werkelijk goed aan?

mocem

Antwoord #8 Juli 31, 2010, 20:35:36
edit2Rapporteer  
De Onyx is een echt beginners board. Dat board heeft heel veel flex, in het begin vind je dat prettig maar ik denk dat je het snel vervelend gaat vinden. Als ik jouw was zou ik voor een 10 of 11 meter gaan niet voor 12 meter omdat die trager is daarom uiteindelijk minder plezier van te hebben.

Gr,
Marco
lowietje

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Juli 31, 2010, 20:50:55
edit2Rapporteer  
mijn achterbuurman vaart een onyx en is er na 1 jaar nog steeds heel tevreden mee. is idd een flex boardje. maar is maar net waar je vaart of dit meer voordelen of meer nadelen oplevert.
vaar zelf een 10 m als grootste maat en weeg 60 kilo. denk met jouw gewicht een 11 goed is, een kleiner maatje erbij voor de harde wind dagen is wel zo prettig. dan sta je tenminste niet aan de kant te kijken terwijl de mensen op t water helemaal los gaan in dikke wind.
Morres

Antwoord #10 Juli 31, 2010, 21:02:54
edit2Rapporteer  
onyx kan je nog wel ff doorvaren, moet zeggen dat ik de 2008 beter vond dan 2009. 2010 weet ik niet.
RobertV

Antwoord #11 Augustus 02, 2010, 13:58:47
edit2Rapporteer  
Nu we hier toch al een vragen topic hebben;

stel je gaat op je bek  en je moet door het water naar je board lopen terwijl er om je heen heel veel kiters varen. Waar laat ik me kite dan hangen? op 12 uur of helemaal op het water op 3 of 9 uur?  Ik mik hem nu meestal op 3 of 9 uur , dan hebben mensen t minst last van me of heb ik dat fout?
Rolandpeelen

Antwoord #12 Augustus 02, 2010, 14:01:46
edit2Rapporteer  
@ dops.. klopt.. 12 uur mag ook, maar stuur hem even naar beneden als er mensen bovenlans moeten Smiley (gewoon zorgen dat mensen er het minste last van hebben)..
Morres

Antwoord #13 Augustus 02, 2010, 15:58:53
edit2Rapporteer  
als je m maar niet onverwachts heen en weer doet komt het wel goed... maar leren bodydraggen lijkt me handiger..
Garvin

Antwoord #14 Augustus 06, 2010, 19:22:49
edit2Rapporteer  
Heb net een 11m F-one Bandit '09 gekocht, nu alleen nog een trapeze en wetsuit. maar kan iemand mij vertellen waar er een paar goede winkels zitten in de regio?

Garvin.
Morres

Antwoord #15 Augustus 06, 2010, 22:55:24
edit2Rapporteer  
welke regio dan?
Jeroen89

Antwoord #16 Augustus 06, 2010, 23:11:01
edit2Rapporteer  
Zal waarschijnlijk regio Rotterdam worden gezien de eerdere berichten.
Ik ga zelf meestal naar Eurofun in Zevenhuizen of Oostvoorne. Word altijd goed geholpen en krijg goed advies. Wees vooral niet bang om vragen te stellen en kritisch te zijn.
Veel succes met kiten en welkom bij de club.
Morres

Antwoord #17 Augustus 07, 2010, 00:13:50
edit2Rapporteer  
en onderhandelen! eurofun idd, prima winkel volgens mij
Garvin

Antwoord #18 Augustus 13, 2010, 10:52:37
edit2Rapporteer  
Nou de trapeze is binnen, het is een Pro limit FX geworden, Les geboekt voor maandag alleen zaterdag even een wetsuit aanschaffen en dan kunnen we eindelijk GAAN!!!!  Joepie
Morres

Antwoord #19 Augustus 13, 2010, 13:21:43
edit2Rapporteer  
stevig spul, de harnassen van pro-limit, zelf 1x2,5jaar en 1x3jaar mee gedaan.
Garvin

Antwoord #20 Augustus 15, 2010, 14:34:41
edit2Rapporteer  
ok mooi =], nog een andere vraag, ik had gister even mn kite opgezet vervolgens ben ik mn safety leash?(of hoe dat losse ding ook heet) vergeten. natuurlijk toen ik vanochtend terug kwam was iemand hem al tegengekomen en vond het zo nodig om hem mee te nemen! nou was de vraag zijn die dingen los te vrekrijgen en hoeveel kosten die?
A.lex

Geen avatar

Antwoord #21 Augustus 15, 2010, 15:08:42
edit2Rapporteer  
Gegroet Mannen  Grin

ik zit nu in Spanje ( Tussen L'escala en St. Pescador).

Toevallig camping Nautic Almata?
Garvin

Antwoord #22 Augustus 15, 2010, 17:21:45
edit2Rapporteer  
Nee ik zat op camping Las Dunas.
A.lex

Geen avatar

Antwoord #23 Augustus 15, 2010, 21:42:37
edit2Rapporteer  
Mocht je daar dan nog Kiten?

Ik zat op Nautic Almata en daar stond iemand die kon vertellen dat er vorig of het jaar ervoor iemand was overleden en dat er daarom daar niet meer gekite mocht worden.
Garvin

Antwoord #24 Augustus 16, 2010, 09:24:12
edit2Rapporteer  
Ik heb eigenlijk maar 1x kiters voor de camping gezien, dus zou niet weten of het wel of niet mocht.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.