Veiligheidsclinics NKV

Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Augustus 18, 2010, 18:15:48
edit2Rapporteer  
Veiligheidsclinics NKV

Dit najaar organiseert de NKV bij Jump Team Scheveningen en de Bakkumse surfclub een veiligheidsclinic voor kitesurfers. De clinic wordt gegeven door Maarten Huisman en er zal ingegaan worden op materiaal en afstelling, veel gemaakte fouten bij starten en landen, obstakels en het effect op de wind, gevaarlijke meteorologische omstandigheden, hoe kan je problemen voorzien en dus voorkomen, self rescue en gered worden door anderen.  Dit alles vindt plaats met ondersteuning van videobeelden en in een interactieve sfeer. Er is dus meer dan genoeg ruimte voor vragen en behandelen van specifieke problemen.

Deze clinic is niet alleen bedoeld voor startende kitesurfers, maar is ook voor vergevorderden (lees kitesurfers van het allereerste uur) een eye-opener gebleken.

SCHEVENINGEN
Datum: 28 augustus
Tijd: 19.30-22.00
Locatie: Jump Team Scheveningen (op het strand onder de vuurtoren)
Kosten: GRATIS!

CASTRICUM
Datum: 1 september
Tijd: 19.30 - 22.00
Locatie: Strandtent Club Zand (strand Bakkum, 250 m linksaf)
Kosten: GRATIS!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2010, 22:08:23
edit2Rapporteer  
Gratis voor NKV-leden of voor iedereen?
Nazar

Antwoord #2 Augustus 18, 2010, 22:10:52
edit2Rapporteer  
Ben er zeker bij. Denk dat ik toch nog wat dingen kan bijleren.

Goed bezig gasten!
Willy77

Antwoord #3 Augustus 18, 2010, 22:23:29
edit2Rapporteer  
Ben er zeker ook bij, Beter sommige dingen dubbel dan 1 tip gemist welke je uit een benarde situatie kan helpen.......

Tot de 28ste
Reflex

Antwoord #4 Augustus 18, 2010, 22:34:10
edit2Rapporteer  
We zullen niet actief gaan controleren of iedereen lid is. Wel is het natuurlijk altijd aangeraden lid te worden van de vereniging. De Wa verzekering en steun voor het kitesurfen die je daarvoor terug krijgt is onbetaalbaar  Wink
manrot

Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #5 Augustus 18, 2010, 22:59:39
edit2Rapporteer  
We zullen niet actief gaan controleren of iedereen lid is. Wel is het natuurlijk altijd aangeraden lid te worden van de vereniging. De Wa verzekering en steun voor het kitesurfen die je daarvoor terug krijgt is onbetaalbaar  Wink

wanneer komen de pasjes van 2010??
Reflex

Antwoord #6 Augustus 18, 2010, 23:05:13
edit2Rapporteer  
Beste Manrot, dit is al eens via de mail en via Kh aan jouw verteld. Maar hier nogmaals dan maar: Als het goed is zullen alle pasjes eind Augustus verzonden worden.
Shannon

Antwoord #7 Augustus 18, 2010, 23:07:21
edit2Rapporteer  
Ik ben dan net op vakantie:( Dikke bummer want had het GRAAG bij willen wonen!
Morres

Antwoord #8 Augustus 18, 2010, 23:08:29
edit2Rapporteer  
je bereikt wel vooral mensen die al kiten, en die denken het al wel te weten, o pdeze manier
Reflex

Antwoord #9 Augustus 18, 2010, 23:10:51
edit2Rapporteer  
Shannon,bij voldoende belangstelling zullen wij dit in de toekomst vaker doen.

Morres, het is ook onze doelgroep. Mensen die nog geen kite in hun handen hebben gehad moeten les nemen. Wij gaan hier geen beginners leren hoe je moet kiten. Onze doelgroep is de kiter die meer informatie wil over het veilig uitvoeren van een self rescue en het veilig beoefenen van de sport. Je zou ervan staan te kijken hoeveel ervaren kiters niet weten hoe je een self rescue moet doen. Ook het gered worden door anderen is zeer leerzaam vind ik persoonlijk.
Jeroen89

Antwoord #10 Augustus 18, 2010, 23:12:15
edit2Rapporteer  
Ik ben erbij, denk dat als je kan dat je hier ook gewoon heen moet. Voor iedereen is dit een nuttig iets.
Goed initiatief van de NKV ThumpsUp
Misschien is het ook wel goed om de niet leden ook gelijk een beetje te overtuigen van de voordelen van het lid zijn.

Ik ben er iig bij YeSS
A.lex

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 18, 2010, 23:28:20
edit2Rapporteer  
Kan er helaas niet bij zijn, maar had er graag bij geweest. Zeker aangezien ik beginnend ben,
Hopen dat er genoeg belangstelling is en dat het nog een keertje herhaald word.
fratser

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 18, 2010, 23:51:43
edit2Rapporteer  
Als ik m´n aangevraagde snipperdag krijg ben ik er ook bij!(heb dan avondienst)
Nog even duimen dus  Roll Eyes
HDFrank

Antwoord #13 Augustus 19, 2010, 07:04:08
edit2Rapporteer  
Reflex.

Net zoals Shannon ben ik die  data op vakantie.

Maar graag zou ik op een ander moment die clinic willen bij wonen.

Ik zou graag ook een stukje gecontroleerde praktijk willen doen. (met eigen gear natuurlijk)
Dit omdat het theoretische verhaal mij wel bekend is, maar oefening baart kitekunst......

suc6 met de eerste 2 clinics

Grtz Frank
Jeffrey77

Antwoord #14 Augustus 19, 2010, 16:56:16
edit2Rapporteer  
Goed inititiatief! Een volgende datum, als ik niet op vakantie ben, zal ik aanwezig zijn!
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15 Augustus 19, 2010, 17:16:25
edit2Rapporteer  
Goed initiatief!
Idefixe

Antwoord #16 Augustus 19, 2010, 21:16:17
edit2Rapporteer  
Het is voor de organisatie prettig dat als je wilt komen,  je even een mailtje stuurt naar   secretaris at kitesurfvereniging.nl ( met vermelding van  welke clinic) . Ook als je op de geplande data niet kunt maar wel interesse hebt voor een clinic op het gebied van Veiligheid / Kitesurfen zien we graag je mailtje tegemoet.
dirkdevr

Geen avatar

Antwoord #17 Augustus 22, 2010, 21:46:49
edit2Rapporteer  
Prima initiatief. Wellicht is het een idee op echte kite dagen flyers uit te delen over de NKV (of onder de ruitenwisser plaatsen) en informatie neer te leggen bij Kitesurf winkel.

(Ik wil Strand Horst wel voor mijn rekening nemen)

Groet,

Dirk
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #18 Augustus 23, 2010, 14:05:20
edit2Rapporteer  
Hier zou ik graag bij willen zijn!

Helaas kan ik net die avond niet.

Kan het misschien worden opgenomen en gepost op youtube oid?
Op deze manier bereik je misschien meer mensen (waaronder ik schater)
Een beetje smartphone is tegenwoordig al goed genoeg..  ThumpsUp

grtz Mik.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #19 Augustus 24, 2010, 20:06:57
edit2Rapporteer  
Ik ben er bij! Gelijk ff een berichtje sturen...
wouterb

Antwoord #20 Augustus 24, 2010, 20:17:51
edit2Rapporteer  
see you at castricum.
mail verstuurd.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #21 Augustus 28, 2010, 20:30:46
edit2Rapporteer  
Jammer dat noodweer is uitgebroken. Voor niet schevenaars: die hele strandweg is afgesloten. Lucht gitzwart en je ziet geen moer voor de ogen, ga lekkr naar huis. Misschien dat iemand kan posten  mss 1 tip die m is bijgebleven. Alvast bedankt
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #22 Augustus 29, 2010, 09:11:27
edit2Rapporteer  
Topavond gehad gisteren, met dank aan de organisatie, NKV en Maarten de presentator. Doormiddel van improvisatie tijdens onweersbui en regen viel het niet in het water  schater en was het zeker een goede en leerzame clinic.
Super opkomst ook!  YeSS

Bedankt mannen, ik heb zeker een aantal dingen opgestoken, TOP!  ThumpsUp
manrot

Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #23 Augustus 29, 2010, 09:23:37
edit2Rapporteer  
mail net verstuurd, ik ben er bij in bakkum
bikiniisuit
Gast
Antwoord #24 Augustus 29, 2010, 11:22:53
edit2Rapporteer  
Goede Route beschijving was handiger geweest, heren, er zijn mensen die nooit in Scheveningen komen en NKV is landelijk. Voor dames dan, die zelden durven te posten op dit forum (anders dan kitemaatje gezocht) nog een tip die ik met hen wil delen:  op kiteforum.com wordt ontzettend veel gepost over veiligheid. De mensen die daar posten zijn zelf iko instructeur, meer ervaren/ouder, bij ongelukken wordt altijd naar een mogelijke oorzaak gezocht. Ik gebruik dit forum met een dosis gezond verstand, er zijn veel tips te lezen. Ik deel r 1 met je: als je je kite neer wilt neerlaten maak r gewoonte van om in 1 beweging aan je QR te trekken. Moet een vloeiende beweging zijn die je elke keer doet. Je creert een reflex waarbij je, in momenten waarop je automatisch bevriest, per ongeluk de reflex beweging maakt die je leven kan redden. Zo controleer je tegelijkertijd of hij niet vast zit. Nogmaals op andere forums wordt hierover uitgebreid gepost..... 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.