meerdere mogelijkheden: 1: kouwen op de knoop, maar niet zodat je de lijn beschadigt 2: platslaan met een hamer,daardoor creëer je meer ruimte, waardoor je m er makkelijk uit kan halen
1 pak een glas waarvan de onderkant vlak is 2 vul het glas met water. 3 dompel je knoop 10 minuten in het gals met water 4 gooi een plas water op het aanrecht 5 leg de knoop in de plas 6 sla zachtjes, niet te zacht. met de onderkant van je glas op de knoop 7 draai het touw tussen je vingers tijdens het slaan 8 na een paar minuten merk je dat je knoop los gaat zitten 9 peuter met je vingers de knoop los zodra het kan 10 pomp je kite op 11 knoop je lijnen aan je kite 12 vergeet je pak en trapeze niet aan te doen. 13 ga kiten
1 pak een glas waarvan de onderkant vlak is 2 vul het glas met water. 3 dompel je knoop 10 minuten in het gals met water 4 gooi een plas water op het aanrecht 5 leg de knoop in de plas 6 sla zachtjes, niet te zacht. met de onderkant van je glas op de knoop 7 draai het touw tussen je vingers tijdens het slaan 8 na een paar minuten merk je dat je knoop los gaat zitten 9 peuter met je vingers de knoop los zodra het kan 10 pomp je kite op 11 knoop je lijnen aan je kite 12 vergeet je pak en trapeze niet aan te doen. 13 ga kiten
hier heb ik niets aan toe te voegen ......prima uitleg
ik gebruik ipv water bij een lastige knoop soms ook wel eens een beetje olie, olijfolie bv. en dan zachtjes de knoop om en om platslaan zoals hierboven al beschreven
Bedankt voor de tips hier! Had tot mijn stomme verbazing ook een knoop in een van de lijnen en door bovenstaande procedure te volgen had ik 't knoopje er binnen 10 min. uit! Heb het wel met zonnebloemolie gedaan. Fantastisch!
Stap 10 en verder heeft vandaag helaas niet zoveel nut vandaag met m'n 9m2