Hij moet klinken als een kleine bongo, en als je 'm met de hand dubbel wil vouwen moet het wel enige weerstand geven.
Maar het moet echt wel kunnen. Denk eens aan een self rescue....
@ feddo....Dan schrijven de meeste merken voor, Ventiel even openen en wat lucht laten ontsnappen...
Lekker tussen de golfjes...oops...alle lucht eruit...hahah.
Neen lukt wel maar is beter voorkomen.
Ik heb ook gehad dat een perfect opgepompte kite, plots in vlagen dubbelklapte en weer terug in zijn vorm vloog...man is dat schrikken, ik dacht dat het ding uit elkaar spatte.
Terug naar de kant en ja hoor had iets lucht verloren, bijgepompt en daar ging het weer...tot ...klopt hij weer wat lucht verloren had...wat bleek, minuscuul klein gaatje in LE na herstel probleem opgelost.
Ik had de kite gestart bij +- 40knopen en er zat een bridle lijntje nog onder tip, kite vol door windvenster ,van de ene kant naar de andere kant , vol op het strand ingeslagen, vol op de LE , dus mag nog van geluk spreken, dat en de kite niet stuk was en dat er ook niets verder gebeurt was.
Maar zoals gezegd, had daarna ook het probleem van dat de kite plots inklapte...als hij wat lucht verloren had...
Moraal van het verhaal hahah: dus even de kite checken op lekken!
greetz
Dude