Splitrr als die foto op playa is genomen kan het zijn dat ik erop sta. Was om 10 uur als enige op de playa. Lekker met de 12 lopen knallen om 13:30 ben ik maar van het water gegaan omdat de wind behoorlijk aanging en de 12 te groot werd
« Laatste verandering: November 06, 2012, 20:33:55 door Robin73 »
Splitrr self launch zou ik ook alleen maar gebruiken als er echt niemand in de buurt is, maar op zich is het niet zo heel erg moeilijk hier onder een filmpje hoe een self launch uit te voeren. ik gebruik deze techniek ook met een karabijnhaak en een stuk touw, en het werkt verdomd makkelijk.
Ik vind dat 1 wingtip op het zand ligt te stuiteren niet echt geweldig. Kan je niet beter hem neerleggen op enkeldiep water zodat hij daar op blijft drijven ipv dat zand en schelpen elke keer tegen je doek schuren met op de lange termijn mogelijk schade? Als de wind onshore is, is er vast wel een poeltje met enkel diep water. Je moet alleen wel oppassen met opkomend tij.
Dan moet er maar net een paal in de buurt van het water staan, en of dat de spot ook veiliger maakt... Denk dat slijtage niet echt een issue zal zijn omdat je een self launch in principe niet zo vaak doet.
Ik zou graag, als de wind mee zit volgende week weer willen gaan kiten. maar is het al een beetje te doen met een wetsuit 5/3? (wss wel schoentjes etc )
@Splitr: ik zie er genoeg met wetsuit, en met het zonnetje en schoentjes (+evt handschoenen?) erbij, zou ik als ik jou was niet meer wachten! Goed trouwens dat we dit topic ook weer leven in blazen!
Het is te doen in een wetsuit maar je moet niet te lang in het water liggen. Dus gewoon lekker varen en niet te ver van de kant af. Moet er ook maar weer eens gaan kijken.