Hallo ervaren kiters,
2 weken geleden heb ik les genomen bij Harry Vogelzang in Oostvoorne.
Dit is mij zeer goed bevallen. De eerste les was alleen met Kite op het droge.
Dit ging mij en me maat (als vliegeraars) goed af.
Nu ga ik helaas onder het mes en zal dit kite seizoen niet meer het water op gaan.
Volgend seizoen (Harry zei vanaf maart) wil ik de vervolgles nemen en dan zal ik ook daadwerkelijk het water op gaan.
Ik ben wel zodanig enthousiast geworden dat ik al wel materiaal wil kopen en mijn ervaring met de kite wil verbeteren. (dus op het droge oefenen en +/- april 2013 het water op)
Nu staat er op het internet een heleboel te koop 2e hands. Als beginner zal de kite vaker te water gaan als de ervaren/gevorderde.
Ik heb een aantal advertenties gevonden en graag zou ik van jullie willen weten of het aan te raden is of vlug doorlopen en niet meer omkijken. Kunnen jullie mij gelijk vertellen of het prijstechnisch verantwoord is? of dat er een hoofdprijs voor gevraagd wordt?
1) Best - Waroo (2008)
+ bar
+ board
------
415,-
2) Airrush lift 16.0 (2003)
+ cabrinha black tip 9.4 (2003)
+ cabrinha spoiler 150 board
+ Trapeze
---------
350,-3) Best Waroo 2007 kite 11m2
- Best Waroo 2007 kite 7m2
- Board Airrush
- Best bar (4 lijns) + safety
---------
500,-
4) Best waroo 9m 2007
+2008 best bar
+North Dragon 134x38cm
--------------
450,-
5) F One kite 4U 14m2
+ F One kiteboard 156 cm
+ F One bar (5-lijns)
--------------
350,-6)Kite van Best – waroo 2007 9m2 Kleur Grijs
+Board Airrush Switch 138-40 kleur wit
+Best Kite bar 2008
+Kite trapeze Mystic maat M (54-58 met veiligheidsmes)
-------------
500,-
7) Takoon Nova kite 9m2 (2007)
+Takoon Nova kite 12m2 (2007)
+2 bars incl. lijnen
+Board
+Reparatie kit
------------------
400,-
Nu wil ik jullie graag vragen voor wat advies. Ik heb ook al hierzo veel gelezen dat er in de laatste jaren vooral de veiligheid is verbetert. Hoe is dit te merken en vooral waar kan je dit aan herkennen?
Ik heb al een aantal kites opgezocht bij de Kite materialen. Vooral BEST komt er goed uit als beginners kite.
Waar ik zelf nog goed mee bezig ben is: welke grootte van de kite? Wat is een mooi starters kite? wat is goed bij welke winden? of waar kom je in nederland gemiddeld altijd mee weg.
Mijn uiteindelijke doel is niet hard te gaan. Maar heerlijk te cruise op het water en wanneer de tijd daar is ook de sprongen te oefenen.
Om hard te gaan rij ik motor
dat hoeft niet op het water, dan is al een uitgelopen race
Alvast bedankt voor de info die jullie mij vast gaan geven of de links die gepost worden.
Ik zit vooral in het "inlezen en verdiepen" fase. Maar ik kan niet wachten totdat het weer warmer weer gaat worden. Dus op naar April 2013.
M.v.g.
Marco (26)
(P.S. ik woon in zoetermeer en zal waarschijnlijk in Scheveningen gaan kite, iemand nog interesse om zijn skills tegen die tijd over te brengen en de enthousiasme van het kite te laten zien?)