feddomw
Gast
|
Ik vrees dat dit geen Ozone iets is, maar pech of toeval. Ik had dit niet bij 2011 Bar op Catalysts, niet bij 2012 bar op Reo's.
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
Dit is niet normaal, gevalletje garantie lijkt me, buitengewoon veel slijtage.
|
|
|
BaSS
Berichten: 545
|
Mja.. ik was eigenlijk benieuwd of er een andere (bekende) manier was waarop dit zou ontstaan, maar wellicht is het toch simpelweg pech bij slijtage ...
Ik zal eens informeren bij de winkel of zij er wat mee kunnen..
|
|
|
Ocean-Limbo
Berichten: 2637
|
geen backrolls meer maken ......
|
|
|
BaSS
Berichten: 545
|
Nou.. die naam mag het eigenlijk nog niet dragen, maar mn lijnen draai ik al wel heel professioneel in elkaar
|
|
|
Karel79
Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
|
gewoon netzoveel backrolls de andere kant uit maken, of frontrolls, of downloopen... zolang je dus maar niet je lijnen teveel in elkaar draait :-)
|
|
|
HaPe
Moderator
Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
|
Ziet er niet uit als normale slijtage. Heb tot nu toe gevaren met 2010, 2011 en 2012 Ozone barretjes, ze slijten wel rond de plek die jij aangeeft, maar lang niet zo snel als jij daar hebt.
|
|
|
BaSS
Berichten: 545
|
Ja het eerste waar ik aan dacht is dat ik misschien ergens aan ben blijven hangen ofzo... maar dan niet bewust... Viel me pas daarna op dat het precies op die plek is...
Nou ja.. moet het hoe dan ook oplossen/vervangen, ging mij erom dat de kans hierop na het repareren niet groot zou zijn... dan blijf ik aan de gang. Zo te horen is dit niet een bekend probleem .. dat is in elk geval gunstig.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
De rand van een kteboard is vrij scherp. Een belaste lijn op de rand van je board kan deze slijtage veroorzaken. De hoogte op jouw lijn is echter vrij laag voor dit soort schade, tenzij je jezelf gemakkelijk kan dubbelvouwen;).
Vaar vanaf 2007 met Ozone. Nog nooit een powerlijn of stuurlijn versleten/gebroken. Disclaimer: gebruik meerdere barretjes per jaar en na maximaal 1,5 jaar verkoop ik de bar weer.
|
|
|
BaSS
Berichten: 545
|
geloof68: dat zou best eens het geval geweest kunnen zijn ja.. ook Versus heeft het niet eerder gezien zo. Gevalletje van pech dus.. nieuwe power-lijnen bestellen.
|
|
|
Wil
Berichten: 70
|
geloof68: dat zou best eens het geval geweest kunnen zijn ja.. ook Versus heeft het niet eerder gezien zo. Gevalletje van pech dus.. nieuwe power-lijnen bestellen.
echt pech inderdaad!--> www.cheapkitelines.com snel nieuwe halen en weer gas geven!
|
|
|
BaSS
Berichten: 545
|
Kijk dat is het voordeel van aflandige wind (of geen wind): Op zondag een mailtje van Eddy (Versus) dat je nieuwe powerlijnen klaar zijn, helemaal top!
|
|
|
TIASOF
Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
|
gok dat die jongens hun werk meestal (grotendeels) af hebben voor ze het water op gaan. is uiteindelijk wel hun brood die service.
|
|
|
Robina
Geen avatar
Berichten: 2
|
Hi, via Google bij dit topic gekomen. Ook ik heb het bovenstaande probleem met de powerlijnen van de bar van een Ozone Catalyst 12m uit 2012. Sterker nog; ik heb er gister wel 6 backrolls mee gedraaid. Land ze en doe ze altijd beide kanten op, direct na elkaar. Zodat de lijnen dus zo kort mogelijk gedraaid zijn. En ik doe dus ook de draaiing handmatig uitdraaien zodat de draai in het depowerkoord gedeelte zit ipv in de lijnen. Eigenlijk zag ik na 3 backrolls de slijtage al ontstaan... En dacht toen nee, dat zal toch niet? Maar het is exact de plek van de draaiing waar de lijnen schuren vlak na het landen van je backroll en je eerst weer instuurt om door te kunnen varen. Persoonlijk vind ik de powerlijnen ook van dikker (vlossiger oid) materiaal als de stuurlijnen. Het ziet er al net zo uit als bij BaSS maar dan op meerdere plekken op beide lijnen. Daarnaast is er ook zelfs een stuk zwartig geworden van die paar keer schuren(slijten/verbranden?).
|
|
|
Tim_GTS5
Berichten: 2818
|
Hoe oud zijn je lijnen dan ?
|
|
|
@LaurenS
Berichten: 6454
|
Typisch dat sommigen wel ,en andere hier geen last van hebben...verschillende fabrikant of materialen ?
|
|
|
FlyingHigh
Berichten: 2707
|
Is het op allebei je power lijnen Bas? Anders zou het mss wel eens van de steentjes op Muiderberg kunnen zijn.
|
|
|
Robina
Geen avatar
Berichten: 2
|
@Ts@C4, de bar en kite komen beide uit 2012. Amper mee gevaren vorig jaar, als het 3x is dan is het veel en zeker geen backrolls oid mee gedraaid. Kite en bar zijn echt nog in super staat. Nu dus de powerlijnen helaas niet meer.
De powerlijnen zijn echt van ander soort materiaal heb ik het idee. Want met een backroll draaien ook je stuurlijnen in elkaar. En het lijkt wel of dan dus de stuurlijnen die zwarte (verbrandings) slijtage plekken op de powerlijnen maken. Op de stuurlijnen is hier namelijk niets van te zien. Deze plek zit zo'n 30/40cm hoog vanaf de bar gezien. En de kleine slijtage plekjes van de draaiing die je hebt in je powerlijnen nadat je de bar hebt terug gedraaid, zitten op zo'n 10cm afstand van de bar.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ik zou contact opnemen met de importeur. Speculeren op internet heeft weinig zin.
Ook in ben verbaasd, ik heb nooit problemen gehad hiermee (nou draaien mijn lijnen niet supervaak in elkaar), maar jongens als Tim en Ed (die jarenlang les gaf met de Catalyst en zelf er mee surfde en loopte) heb ik er ook nooit over gehoord...
Overigens heb ik met 2011, 2012 en 2013 Contact barren nog nooit het idee gehad (optisch) dat de lijnen verschillend waren. Misschien in breeksterkte, maar die 0,1mm verschil door een extra lijn in de vlecht/braid zie ik niet.
|
|
|