chico
|
6 naar 9 is mijn inziens te groot. Ik had zelf Torch, 10, 8 en 6. Dat was een mooie combi. In jouw geval zou ik voor de 7 gaan.
|
|
|
Elevation
|
6 en 9 sluit goed aan, dan kan je door tm bovenin windkracht 7, onderin 8.beaufort. moderne 9 meters hebben goede highend..
wat Chico zegt zou ook beter zijn maar dan moet je meer kites vervangen, weet noet hoe erg je gehecht bent aan 12..
|
|
|
Michael van der Hoek
|
ik ben erg gehecht aan mijn 12, vanaf 16knoop kan ik daarmee lekker los. dan stap ik rond 20 zeker over op de 9 omdat ik de 9 veel prettiger vind varen. Maar bij 26 houd dat toch echt wel op.
Ik snap niet wat je precies bedoeld met "meer kites vervangen" je bedoeld de 2011 inruilen voor nieuwere? Want daar is het budget helaas niet toereikend voor.
Maar ipc kan ik dus beter een 7 erbij nemen.
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
tot 26 knp apart ik vaar mijn 9 torch 2013 juist vanaf knopie of 22 tot 35 en ik weeg 80 . Maar zou zeker een 7 nemen 6 m is echt te klein
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Zal er zoveel verschil tussen de 2011 en 2013 zitten dan Ik vind het vanaf 26 knopen niet lekker meer varen (zonder depower te gebruiken).
|
|
|
|
tgroot
|
als je met 26 knopen overstapt van je 9 dan zoiezo een 7 nemen. een 6m met 27kn is echt heel erg krap aan. Ik vond de overlap van 9 naar 7 al erg groot.
wat chico en elevation bedoelen is een wisseling van je gehele range en dus niet het bouwjaar.
Ik heb hetzelfde gedaan, had 12/9/7 torch 2011 maar had vaak wat kracht te kort. Toen overgegaan naar 10/8 bevalt mij vele malen beter. (eventueel aangevuld met een 6)
ben 77kg vaar de 10 vanaf 15kn tot 28kn , de 8 vanaf 25 tot 36. (20m lijnen)
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik gok dat jullie wat verschillende ideeen over de windrange en windsnelheden hebben.
Michael, jij hebt het waarschijnlijk over de high-end van 26kn met vlagen van <niet genoemd>. Kiteruithoorn jij hebt het waarschijnlijk over een highend van <niet genoemd> met vlagen van 35kn.
En bij 26kn gemiddelde windsnelheid over 10min, is het redelijk normaal vlagen tegen de 35kn te hebben... Oftewel, precies hetzelfde :-)
|
|
|
Michael van der Hoek
|
@ karel, ja zo had ik het nog niet bekeken. Het is iig duidelijk dat ik opzoek moet naar een 7m!
bedankt allen!
|
|
|
Nijlpaard.
|
torch heeft een goede highend, dus zou ik voor 7 m gaan..!
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
heb geen windmeter op mijn kite karel is een wilde inschatting maar met 20 jaar surfervaring weet ik wel een beetje hoe hard het waait
|
|
|
Michael van der Hoek
|
gisteren een torch 7m 2013 incl bar opgehaald dus laat die wind nu maar komen! ben benieuwd wanneer ik hem aan de tand mag voelen!
|
|
|
Jer76
Logs: 0 | 3 uur
|
ik zelf heb ook een 2013 torch en weeg 85 kilo vaar op een shinn monk 2012 132x41 maar het moet wel echt dik boven de 30 knopen zijn wil je echt lekker varen met de 7
|
|
|
Michael van der Hoek
|
we gaan het meemaken Jer, voortaan als ze veel wind voorspellen neem ik hem gewoon mee
|
|
|