Erik was een ATV 6m - Snelheid = key tot hoogspringen that's what i know
Volkomen fout!
Het is de rider die de sleutel is tot hoogspringen! Op zeer hoge snelheid varen resulteert juist niet in hogere sprongen, omdat de kite controle dan op het randje zit. Bij het omhoog sturen verlies je efficiency met je rail houden en voldoende druk/snelheid in je kite. .
Fair enough er is een limiet aan wat goed is maar ik weet sinds ik met de tomtom bandit vaar (heeft GPS en kan je heel makkelijk een overlay in de video plaatsen) dat voor mij de ideale snelheid tussen de 38 en 45 km per uur ligt. Toch is het zo dat ik met mijn 6M in 40 knopen (goed gepowered in mijn comfortzone) hoger spring dan met mijn 8m (redelijk zwaar overpowered maar controlable) Probleem zit hem voornamelijk dat je met de rem erop gaat varen en dus eigenlijk net te langzaam gaat om echt hoog te komen. tot een metertje of 13-14 kom ik wel zonder problemen maar stap ik over naar de 6m dan komen de records weer in zicht.
« Laatste verandering: December 01, 2015, 19:07:25 door Nature »
Gewicht is lijkt me ook een grote factor voor hoogte? Ik kite nu een jaar en ben druk bezig boven de 10 meter te komen, maar blijf nog steken op 9,2 meter. Gewicht is 85 kilo schoon.
Wat betreft het hoog springen dat is een stuk techniek en stuk snelheid + juiste kite. Veel gasten poppen niet goed (teveel naar beneden afdrukken i.p.v het daadwerkelijk laten snijden van het boardje) Wist je dat ook je board een groot onderdeel is van de snelheid die je kan behalen Meer rocker = trager. Zoals je kan zien aan het onderstaande lijstje is het hoogspringen boven de 10m een kwestie van techniek pas boven de 12M wordt het lastig en ziet alles er Ziek hoog uit.
Fair enough er is een limiet aan wat goed is maar ik weet sinds ik met de tomtom bandit vaar (heeft GPS en kan je heel makkelijk een overlay in de video plaatsen) dat voor mij de ideale snelheid tussen de 38 en 45 km per uur ligt.
Precies, mensen die de kunst van het hoog springen beheersen weten dat te hard varen juist niet in hogere sprongen resulteert, terwijl de theorie dat wel suggereert. 45km is niet hard, daar een snelle freestyle/freeride TT op vlak water zo 60-70km/u kan aantikken.
Toch is het zo dat ik met mijn 6M in 40 knopen (goed gepowered in mijn comfortzone) hoger spring dan met mijn 8m (redelijk zwaar overpowered maar controlable)
Nog een die tegen de theorie ingaat, maar puur heeft te maken met beheersbaarheid van de kite en zijn weg die die hij door de lucht moet beschrijven. Oh zo waar
Trouwens wel heel vet dat die TomTom Bandit een ingebouwde GPS heeft, een voordeel over de TomTom. Helaas is die laatste nog steeds heer en meester m.b.t. opname mogelijkheden en beeldkwaliteit. Echter de meeste kiters hebben dat niet nodig. Kunnen ze niet die Woo functionaliteit er ook in verwerken?
Ik mis het volgende; (iedereen heeft het over snelheidsdosering, en terecht.) natuurlijk is het doseren van snelheid belangrijk maar persoonlijk ga ik hoger als ik mijn kite van 09:30 (dus vlak boven het water) met enorme snelheid naar boven ragt (12:00/12;30) dan dat ik hem laat starten vanaf 11:00. En dan bedoel ik echt binnen de seconde van 09:30 naar 12:00 in 35 knoop. Je genereert zo veel meer opwaartste trekkracht. Dit in combinatie met de juiste pop. Bij vele zie ik dat ze de kite soms te langzaam van start- naar eind punt sturen. je lichaamsgewicht wint het dan t.o.v. de opwaartse trekkracht.
Dat is eigenlijk niet de juiste sprong techniek mis je toch nog een heel stuk pop. Je wordt dan flink afgeschoten maar is niet zo controleerbaar als van 11-1.
Ik heb een xensr air binnen gekregen gister zal ff een apart topic maken...
Ik merk het zelf ook, kite van te laag insturen is rail niet kunnen houden en vervolgens niet hoog gaan. Beter om hard te varen en van maximaal 10.30 maar liever 11 insturen.
....Bij een hoge sprong moet gewoon alles kloppen. meer dan voldoende ruimte, en wind in natuurlijk een must (om strandlandingen te voorkomen) . timing, afzet icm insturen, en optimaal gevoel met de vlieger houden tijdens de "vlucht" verder moet je niet te veel last hebben van hoogte vrees ! nu maar weer rustig afwachten op een echte storm zodat we de 17.1 weer wat scherper kunnen gaan zetten. suc6 allemaal,..enne... keep it safe !
O ja Evan, bedankt voor je positieve inschatting...maar ik weeg 105 kilo om precies te zijn
« Laatste verandering: December 12, 2015, 13:54:36 door Strakko »
Ik heb ook een WOO maar zou hem graag demontable houden en niet op het board plakken.. heeft iemand al iets verzonnen om de woo vast te maken met een schroef waar het handvat zit?
Ik dacht zelf aan een dun plaatje ALU or RVS en daar de WOO op plakken.