Viel me laatst op dat ze vlak langs de kiters vliegen (waren zwarte vogels...nee geen kraaien )...ze zaten ook in grote getalen op de zandbank net voorbij de gele boeien op de Slufter te chillen.
Af en toe heb ik zo'n situatie dat een meeuw op gelijke hoogte met je kite komt en dat het lijkt dat je hem in de weg zit. Meestal maakt zo'n meeuw dan een soort van 'evasive action' door zich iets af te laten zakken en dan benedenwinds te passeren. Dat doen ze eigenlijk beter dan de meeste kiters :-)
Vorig jaar heb ik nog geprobeerd een pelikaan te filmen die overvloog bij Wijk (helaas veel te veel groothoek op zo'n iPhone om het goed in beeld te brengen). Beest had moeite om tegen 25 knopen wind in te komen maar bleef mooi boven de kiters en trok zich daar duidelijk niet veel van aan.
Inderdaad vaak gezien dat een vogel vlak voor je nog even een duik neemt voor een visje, en zeehonden op de slufter zijn nieuwsgierig en komen zelf naar je toe als je op een zandbank even uitrust Ze hebben echt geen last van ons. Werk trouwens op een raffinaderij op de Maasvlakte en daar broed elk jaar een meeuwen collonie die zijn ook niet bang voor ons ze nestelen echt overal zelfs op je bagagedrager. van je fiets haha