Ha Tari,
Goed nieuws, ik heb antwoord op al je vragen.
Beginnend met de 3e vraag:
Zoals je je leash nu hebt zitten is indd semi-suicide. Dit betekent dat als je je kite unhooked en los laat, niet meteen de safety wordt getrokken (omdat je leash/ring ook door de chickenloop heen zit, wordt dit voorkomen). Mocht je in een situatie van nood komen, kan je nu alsnog je release gebruiken en door het openen van je chickenloop schiet ook de ring hieruit en wordt je kite gedepowerd. Vandaar semi suicide -> niet meteen bij loslaten, maar flag-out wel als je de release gebruikt. Volledig suicide doe je door je leash bv boven je QR vast te zetten. In dit geval heb je in nood niks aan het trekken van je QR en moet je je hele kite releasen. Voordeeltje is dat je leash iets minder in de weg zit bij het terug inhaken. (Weegt in mijn optiek niet op tegen de nadelen, helemaal niet op zee).
Vraag 2:
Die ring zit daar omdat je je safety-line niet goed bevestigd hebt. De rode safety-line hoort door die ring die vast aan je chickenloop zit heen te lopen, en zodat de ring van de safety-line hier tegenaan rust.
Vraag 1:
Ja, het zit zo ok, maar ik zou eerder je leash-haak om je chickenloop heen doen en dan aan je ring bevestigen (die niet door de CL zit). Dan heb je iets meer ruimte en heb je minder kans dat in een noodsituatie iets vast blijft zitten. Je kan ook zo'n 8-ring (met swivel (chill voor het draaien van je safety-line)) kopen:
https://www.kitemana.nl/ozone/swivel-60236?sqr=ozone Succes!