Hoi
Na een tijdje prullen
heb ik eindelijk iets in de vorm van een wake / kiteboard. alhoewel ik het er gaaf uit vindt zien weet ik niet of het ook daadwerkelijk stand houdt op het water. volgende week testen..
Het board heb ik gemaakt van 4 a 5 lagen van 4mm populierenhout wat ik verlijmt heb met houtlijm terwijl het in een mal gedrukt en gehouden werdt door een stapel boeken en heel veel lijmklemmen en spanbandjes.
Hierdoor kreeg het rocker en heb ik het vervolgens in vorm gezaagd. Met een bovenfrees heb ik wat extra lijnen en lagere vlakken in het board aangebracht. Ook heb ik hier de gaten voor de inserts mee geboord.
De houten vinnen zijn gemaakt van eikenhout, met een penverbinding, lijm en vanaf de bovenkant geschroefd.
Vervolgens heb ik het board met UV bestendige Epoxy en 2 lagen glasweefsel van 160 gram per kant ingesmeerd. onder de bovenste laag zitten de stickers zodat die voorlopig wel blijven zitten.. waar ik geen rekening mee had gehouden is het doorschijnende effect van het glasweefsel... hierdoor zie je nog wat tekst die ik er met potlood op had geschreven.. #beginnersfout..
Volgende week hoop ik te gaan testen achter een boot en wellicht later aan mijn vlieger..