Lucas-link7
Gast
|
Op het nieuws werd net gezegd dat het ZW werd:S :S of zag ik het fout.. Ik wil eigenlijk wel weer es een sessie doen, heb al een tijdje niet kunnen kiten..
PS Nog gefeliciteerd Richardt! Ik was op vakantie, dus vandaar de late reactie ;-)
Greetz Lucas
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Op het nieuws werd net gezegd dat het ZW werd:S :S of zag ik het fout.. Ik wil eigenlijk wel weer es een sessie doen, heb al een tijdje niet kunnen kiten..
PS Nog gefeliciteerd Richardt! Ik was op vakantie, dus vandaar de late reactie ;-)
Greetz Lucas
Verkeerd gezien Lucas, hij zit morgen tussen Noord en Oost
|
|
|
Idefixe
|
teletekst 707 voor de daglichtperiode van 22 augustus:
WIND: Noord tot noordoost 10-16 kn, gedurende de periode toenemend tot 16-22 kn. In het noordelijk kustgebied en boven het IJsselmeer 17-25 kn en daar toenemend tot 25-30 knopen. In het zuidoosten staat de gehele periode 2-5 knopen minder wind en is de richting eerst nog noordwest. Bij buien mogelijk uitschieters rond 35 kn.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Volgens watersportweer wordt ie toch meer oost dan noord. Dus wordt het in de morgen Enkie!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Volgens watersportweer wordt ie toch meer oost dan noord. Dus wordt het in de morgen Enkie! Hoe laat ben je er ??? PS Nog gefeliciteerd Richardt! Ik was op vakantie, dus vandaar de late reactie ;-) En nog bedankt he Tijd niet meer gezien op Schellinkhout
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
En nog bedankt he Tijd niet meer gezien op Schellinkhout Ja, ik heb een drukke vakantie en die paar dagen tussendoor was mn kite in reparatie Maar ik wacht wel weer tot ik weer naar S'Hout kan! Dan wisselen we nog wel vakantieverhalen uit.. Greetz Lucas
|
|
|
Windwaker
|
Gaat er nog iemand richting Enk, Andijk of Medemblik? Ziet eruit als de laatste goed kans deze week. Heb ik weer als ik een week vrij ben (cry_kitesmiley)
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
ben vóór half 10 op enkhuizen! Is Andijk niet beter ???? Volgens mij is de wind Noord Dan wisselen we nog wel vakantieverhalen uit.. Goeie zaak al hoewel ik gauw uitgepraat ben met 1 dag gekite op het lipnomeer in Tjechie
|
|
|
PeeWee
|
Lijkt toch meer NO. Ik denk dat ik opteer voor Enkhuizen. Ik heb daar dit jaar nog maar weinig gevaren i.t.t. Andijk. Ga over een uurtje die kant op. De bomen zwiepen trouwens behoorlijk op dit ogenblik
|
|
|
Emma
|
Hey,
Hoe is Enkhuizen voor beginners? Ik wil namelijk mijn broer verder helpen met het kitesurfen. En we zitten op de camping in workum..... dus dan leek me enkhuizen het dichtstebij voor noordoost
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Mn ma kan me toch nog brengen naar Andijk! Ik weet nie hoe laat ik kom, jullie zien me wel verschijnen!
Greetz Lucas
|
|
|
|
NacNud
Geen avatar
|
Hoi Emma,
In Enkhuizen is het een heel stuk ondiep en kan je dus lopen. Zeer goede spot voor beginners.
En zijn 2 gedeeltes bij Enkhuizen: - Aan het strand, deze is gesloten voor kiters in de zomerperiode (nu dus gesloten) - Bij de stijgers, deze is altijd open. Hierbij moet je de het water in via een stijger. Voor een beginner niet echt handig. Maar dan laat jij de kite in het water en geef je hem aan je broer als je eenmaal in het water bent. Denk dat je hier verder geen zorgen om hoeft te maken.
Duncan
|
|
|
roeb
Gast
|
En mensen, hoe was het vandaag? Ik moet werken, dus hoop dat er nog wat over blijft?!?! Gister (dinsdag) in iedergeval wel nog lekker een uur volgas kunnen varen
|
|
|
Joris
|
Ik ben over een half uur op edam denk ik. Is daar nog iemand?
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik ben 14.30 klaar met werken ,dan rij ik eerst naar Edam ,als daar niemand is rij ik door naar Andijk ,,,
|
|
|
Stanley
|
Net terug vanuit Enk. Daar gegon de wind wat af te nemen mijn 11 was net te weinig. Maar volgens KNMI moet het weer gaan aantrekken dus havefun . moet zelf nu helaas weer gaan werken. Hopelijk wordt het weekend weer lekker knallen
|
|
|
Windwaker
|
Er staat een matig tot vrij krachtige, langs de kust en op het Ijsselmeer krachtige en langs de zuidwestkust in eerste instantie zelfs harde noordoostenwind. In de loop van de middag neemt de wind geleidelijk wat af. Vanavond neemt de wind verder af en vannacht staat er nog slechts een zwakke noordoostelijke wind. Bron KNMI 15:31
Ik weet niet of KNMI een uur geleden iets anders zei.
Ik kom net van Medemblik. Super kunnen varen vanaf 10:30 Gestart met 8m en een klein boardje en uiteindelijk ca 14:00 gestopt met 11 m en een groot board. De wind leek nu behoorlijk in te zakken. En ik heb mijn uurtjes wel gemaakt vandaag.
|
|
|
Windwaker
|
Er stond van ca 11:00 tot 12:00 een man foto's te nemen op Medemblik. Iemand een idee wie het is?? Ben wel benieuwd naar de foto's.
|
|
|
PeeWee
|
Was voor de verandering eens niet lekker (cry_kitesmiley).
Om een uurtje of twaalf op enkhuizen flink op mijn plaat gegaan (voor de camping). Ik kon van de pijn niet eens meer terugvaren naar het grasveld. Gelukkig hielp een surfer me met mijn kite aan de kant brengen. Ik dacht eerst dat ik een rib gebroken had, maar blijkt alleen maar behoorlijk gekneusd te zijn.
Ik ga denk ik toch maar eens op zoek naar een impactvest.
Nou ja volgende keer maar weer beter.
|
|
|
Idefixe
|
Was te laat in Enkhuizen. Wind was dus net uitgegaan. Nog een uurtje staan klooien / ouwehoeren maar helaas: de wind was en bleef weg..........
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik was vanaf een uurtje of 15.00 op Edam en toen ik aankwam werd de wind al minder ,had eerst mijn 9 mtr opgepompt ,maar de wind leek steeds verder in te kakken ,toch maar mijn 14 gepakt ,en heb daarmee toch nog twee uurtjes goed kunnen varen ... de voorspellingen voor de komende dagen zijn voor ons slecht ,er wordt weinig wind voorspeld ,ben blij dat ik toch nog even heb kunnen varen...
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Klinkt niet echt positief allemaal... Terwijl ik toch een van de bruutste sessies van dit jaar heb gehad op het zwet.. Ik was vanochtend om half 8 op en om half 9 op het water! Super veel wind voor mijn 9m. Beetje vlagerig was de wind wel. Zal vanavond wat foto's posten om te laten zien dat het een top dag was
|
|
|