F-One M6

Sjemmel

Mei 23, 2007, 17:25:18
edit2Rapporteer  
Heey,
Het is tijd voor een nieuwe kite, mijn takoon skoop uit 2002 heeft de geest gegeven (cry_kitesmiley). Ik kwam nu een f-one m6 tegen..

Ik zou graag wat ervaringen van jullie over deze kite willen horen, ben met name nieuwsgierig naar de highend. Las net een review (ja de zoekfunctie heb ik al gebruikt InLove) van soulonline en daaruit maakte ik een beetje op dat het een behoorlijk sleurbak is, wil hier alleen niet mijn keuze op baseren omdat ik weet dat f-one juist bekend staat om zijn goede depower...

En oja dat push safety systeem is dat makkelijk te verwijderen? Ik maak liever gewoon mn hpleash aan de 5th vast...
Alvast bedankt!

p.s. misschien handig om te weten: het gaat om een 12m. Ik vaar een jaime pro 2006 en weeg 75kg. kite nu bijna 2jaar
wouterb

Antwoord #1 Mei 23, 2007, 17:45:40
edit2Rapporteer  
Push safety is simpel te verwijderen (vervangen voor pull safety).
Maar dat staat los van je 5th aan je HP-leash, dat kan te allen tijde.

Er zit overigens nog een safety op je C-loop. Dan ben je, als je 5th zolas std aan die loop vast zit, wel je hele kite kwijt. icm HP-leash geen probleem, dan heb je je 5th nog aan een leash.
Dragonfly

Antwoord #2 Mei 23, 2007, 17:54:49
edit2Rapporteer  

Inderdaad wat wouterb zegt.. Verder is het een erg goeie kite! Je kan er giga hard mee varen en hij heeft ook een zeer hoge en lange hangtime!
Dus alleen doen als je al kan kiten...
Myzrael
Gast
Antwoord #3 Mei 23, 2007, 17:57:19
edit2Rapporteer  
Ik heb de M5 en beiden hebben volgens FONE dezelfde range. Bij de M5 is de depower echt ontieglijk goed dus ik verwacht dat het bij de M6 niet minder zal zijn. De M6 schijnt alleen wat vlotter te sturen. Beiden kites lijken echt onwijs op elkaar.
FonezzzZz

Antwoord #4 Mei 23, 2007, 20:40:20
edit2Rapporteer  
Ik vaar beide M6'jes en ben er ook mee begonnen te varen, ik vaar nu al een jaar... en in het begin was ik soms wel ff slachtoffer van de hoge druk die de kite soms houdt.. maar nu vind ik het ideaal varen! en snelvaren kan je zeker, de 10 meter stuurt van mij zoo extreem lekker snel.. en me 14 ook. Maar de 10 blijft het mooist, klein barretje en lekker smooth. Depower is dik in orde.

Vaar altijd samen met vriend die vaart 13 tribal 2 op het water, we wegen allebei 70 kg. en ik vaar gwoon altijd 14, we gaan altijd tergelijk het water op en af.. dus allemaal dik orde!

Maar er zit wel power in de kite.. dat moet je wel onthouden Grin en van houden.. !
Kondor 11

Antwoord #5 Mei 24, 2007, 05:35:39
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf de M5 12 en die bevalt prima, kan in air en hangtime met de meeste kites van 2007 vergelijken alleen de bardruk is wat hoger wat ook bij de M6 het geval schijnt te zijn.
Verder een degelijke kite en nu voor redelijke prijzen te krijgen. Doen
Sjemmel

Antwoord #6 Mei 25, 2007, 00:37:01
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties! Kan ik wat mee
Myzrael
Gast
Antwoord #7 Mei 25, 2007, 03:37:34
edit2Rapporteer  
Bardruk bij de M5 vind ik overgens geen enkele probleem en zelfs prettig. Kost misschien wat extra kracht maar das goed voor je spieren en je voelt uitstekend waar je kite in de lucht staat.
Gwensio

Antwoord #8 Mei 25, 2007, 04:45:38
edit2Rapporteer  
m6 10m is zooo snel hea egt niet te geloven:D en egt een hele fijne kite!
Sjemmel

Antwoord #9 Mei 25, 2007, 04:55:39
edit2Rapporteer  
Pff jammer dit, ik had er op twee gereageerd maar beiden zijn ze al verkocht.. Even verder kijken dan maar weer... Bedankt
wouterb

Antwoord #10 Mei 25, 2007, 13:00:32
edit2Rapporteer  
check www.morethanboards.com
behoorlijke korting, en je kan zelf een wensrijs doorgeven...
Myzrael
Gast
Antwoord #11 Mei 25, 2007, 18:33:54
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk heeft Xwatersport.com er nog wel eentje liggen. Je kunt het altijd proberen Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.