Help ik ga te hard, hoe afremmen?

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #25 September 17, 2007, 22:26:57
edit2Rapporteer  
Helemaal aan je board zal het niet liggen denk ik.

Ik denk dat je vooral te weinig naar achteren hangt, laat jezelf echt in je trapeze hangen...scheelt veel. En idd de houding van je benen is ook belangrijk....

En alle andere tips zijn ook ok! Hahah! Zorg zeker ook dat je niet een te grote kite pakt, dan liever maatje kleiner en wat meer werken dan overpowered staan!! Was je kite al volledig gedepowerd??

Ik kwam pas iemand tegen die niet wist waar die strap voor was...dus...
Lex

Antwoord #26 September 17, 2007, 22:28:07
edit2Rapporteer  
hahaha dat is wel heel fout. Maar als je je strap helemaal aan moet trekken om je rail te kunnen houden moet je een kleinere maat pakken.
Langbeest

Antwoord #27 September 17, 2007, 22:34:35
edit2Rapporteer  
hahah bij mij niet....heb zo'n ernorme reet, ik zink gelijk loser

Ne als ik dat doe dan draai ik heel vaak een rondje op mijn reet zeg maar en dan ga je op je bek loser ThumpDown

Het lijkt dan zeker een beetje op skimboarden hahahahaha
youne nl

Antwoord #28 September 17, 2007, 23:11:21
edit2Rapporteer  
je kunt ook afremmen door je bar naar voren te doen
FunkyoneNL

Antwoord #29 September 17, 2007, 23:17:25
edit2Rapporteer  
ja zo probeer ik het ook ik heb ook soms dat ik te hard knal en dat ik er zelf een beetje van schrik..... en meestal kite wat hoger vind ik wel fijn.....
Ondabeach

Antwoord #30 September 17, 2007, 23:21:28
edit2Rapporteer  
Je zal zien dat als je je kite wat lager houdt, je meer grip hebt op je rail. Als je hem in een vlaag te hoog vaart stuiter je van je rail.
rocket man

Antwoord #31 September 17, 2007, 23:31:30
edit2Rapporteer  
naar achteren leunen en met je achterste voet proberen je board zo diep mogelijk het water in te douwen. Als je je tenen naar je toe trekt wil dat ook helpen om goed aan te kanten. En vooral begin vroeg genoeg met je board af te remmen. Als je eenmaal te veel vaart hebt lukt dat niet meer. Wat bij mij hielp was een video opname, die m'n maatje maakte. Wist ik meteen dat ik een verkeerde lichaamshouding had en daardoor verkeerd stond. Ik had bv. m'n lichaam en voorste been niet gestrekt en kon je direkt zien waarom van m'n board getrokken werd.
nieles

Antwoord #32 September 18, 2007, 00:12:09
edit2Rapporteer  
je kunt ook afremmen door je bar naar voren te doen
ja maar dan moet je wel en kite hebben die ook depower heeft
toevallig net gekocht relaxxx
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #33 September 18, 2007, 00:41:54
edit2Rapporteer  
lol, het is een kwestie van oefenen idd. ik heb het zelf ook nog vaak genoeg dat ik harder ga dan me lief is.
rikdekker

Antwoord #34 September 18, 2007, 00:47:09
edit2Rapporteer  
rocket man , had ik precies t zelfde. beide knietjes gebogen en elke keer op mijn bek..ook je kont in het water is niet alles. dan klap je zo hard rondjes achter je kite aan..wordt niet wat;) haha!
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #35 September 18, 2007, 02:36:40
edit2Rapporteer  
Oké ik ga het allemaal proberen. dikke kont kweken, benen goed gestrekt houden, krachttraining doen, kite omlaag naar rand windvenster, kleiner boardje kopen, niet snoeihard willen varen, niet bang zijn, schouders naar achteren, board het water in trappen en dat allemaal als ik denk ooooh sh*t ik ga te hard.

En nu zonder gekheid....Allemaal super bedankt, zitten echt goede tips tussen die ik zeker ga gebruiken. CU op het water.
Silver Surfer

Antwoord #36 September 18, 2007, 02:48:30
edit2Rapporteer  
Misschien gewoon kite een maatje kleiner...
rocket man

Antwoord #37 September 18, 2007, 03:12:50
edit2Rapporteer  
kont omlaag: daarom atijd wetsuit aan, anders loopt je gat vol water
Joy.H

Antwoord #38 September 22, 2007, 05:33:23
edit2Rapporteer  
hey,
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad maar als ik dan wou aankanten om zo het boardje voor met te duwen zodat ik afrem gaat hij stuiterren en ga ik op mijn gezicht.... Joepie loser schater
wat kan ik hiertegen doen Huh
Micky

Antwoord #39 September 22, 2007, 08:00:15
edit2Rapporteer  
hey,
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad maar als ik dan wou aankanten om zo het boardje voor met te duwen zodat ik afrem gaat hij stuiterren en ga ik op mijn gezicht.... Joepie loser schater

Deze topic lezen......
Havoc

Geen avatar

Antwoord #40 September 22, 2007, 14:09:43
edit2Rapporteer  
Heb het ook wel eens dat met vlagerige wind mijn rail gewoon niet is te houden ondanks dat ik vol aan mijn kite hang (lees raak bijna met mijn schouders het water).
knetterhard aankanten lukt dan ook niet dus dan ga ik maar gewoon mach 10 over het water en stuur rustig de kite naar boven tot of de vlaag over is of de snelheid wat minder word.
Als het dan nog niet te doen is, is het jammer dan en van het water af om kleinere kite te pakken.
Lex

Antwoord #41 September 22, 2007, 18:17:53
edit2Rapporteer  
hey,

Vandaag was er toch geen wind?
Joy.H

Antwoord #42 September 22, 2007, 18:54:12
edit2Rapporteer  
hey lex,
wel in kessenich (homespot in het binneland net over de belgische grens waar het toegestaan is) en dan met een 16m2 rhino dan ging het  goed Joepie
gr.joy
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.