Marko
|
oke wij hebben lekker gevaren tot half 8 de wind werd inderdaad lekker hard!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik zorg dat ik er gewoon op tijd bent, dan zie ik het wel met de buien.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Dit is wat SURFABC er over te zeggen heeft:
Zondag opnieuw een goede wind, maar geen zon. Vanuit het zuiden komt een warmtefront dat rond 2 uur ‘s middags alweer boven de noordelijke helft van het land ligt. Een algemeen verschijnsel bij het naderen van een warmtefront is dat de wind toeneemt en ook iets richting het front draait ofwel krimpt. Goed nieuws dus voor mensen die willen surfen in Noord Holland. Daar was het in de ochtend steeds aflandig. De kans op een meer sideshore wind is vanwege het warmtefront een stuk groter. Echter niet wanneer deze is gepasseerd (begin v/d middag). Dan draait de wind opnieuw naar noordoost, blijft nog even matig tot vrij krachtig maar neemt daarna steeds verder af. In de middag blijven de condities op de wadden en rond het noordelijke deel van het IJsselmeer dus nog ok. In het zuiden is de wind er dan al echt uit en is het tijd voor een leuke onweersbui.
Op het warmtefront zelf wordt alleen maar wat regen berekent en nat worden we toch al. De windstoten vallen nog enigszins mee. Warme lucht schuift over koude en minimaliseert de verticale uitwisseling = windstoten. Uiteraard gaat het achter het front wel erg vlagerig zijn, maar sowieso is surfen dan niet echt meer aan te raden. Helemaal niet dieper landinwaarts (zuidoosten). Wat wel aardig is dat het in de loop van de middag opklaart en er aan zee een flinke branding staat. Golf- of Stand Up Paddle- surfen dus!
De onweders lijken dus mee te gaan vallen zondag. Desniettemin de laatste berichten in de gaten houden. En gevaarlijk is het natuurlijk wel mocht je ver op zee zitten door het naderen van het warmfront, terwijl daarna de wind afneemt en naar noordoost draait. Het beste is dan ook om de regen in de gaten te houden en vooral wat de windrichting doet na dat het enige tijd geregend heeft. Overigens is een aan zee surfen de beste keuze zondag. Zie bijgaand kaartje met de kans op onweer.
|
|
|
|
|
Geelco
|
Mijn strut zei gister kaboom na een heerlijke sessie. Kwalijk
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
En waarom sta ik er niet op ;-)
|
|
|
Melvyn
|
Morgen (8/6) wordt een mooie low wind dag voor mijn Zephyr: 11-15 knopen. Wellicht ben ik vanaf een uur of 15 uur te vinden. Meer mensen van de partij?
|
|
|
ThommyT
Geen avatar
|
Nog mensen die vandaag naar horst gaan? Toevallig vanuit zwolle.
Greets, Thommy
|
|
|
jostiex04
|
hallo allemaal!
Ik was van plan morgen te gaan kiten op horst. Dit is echter mijn eerste x op deze spot, kite inmiddels 3 jaar en dan voornamelijk op zee (ijmuiden en brouwersdam). vroeg me af of iemand nog tips en trucks had? en waar kan ik t makkelijkst en goedkoopst parkeren( student(A))?
greetz,
Joost
|
|
|
|
erikwww
Logs: 0 | 213 uur
|
parkeren kost 5,- en na 17.00uur 2,-
Je kan ook gratis parkeren bij de Mc Donald's, dan is het een stukje lopen.
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Als je voor 1 keer gaat denk ik idd bij de mac parkeren. Wel ff rekening houden met de windvlagen, volgens de voorspelling van nu valt het mee, maar met zuidwester wind KAN het zwaar vlagerig zijn.
Andere tip, vraag ff op het strand hoe de wind is, met zuidwest is het meestal zo : bij de kant minder hard, dan een stuk harde wind, daarna weer zachter en verderop tot het einde van het kitegebied weer harder.
|
|
|
jostiex04
|
oke tanx! zijn er morgen meer mensen die gaan?
|
|
|
|
jostiex04
|
oke mooi! ik ben er wel al wat eerder denkk. ligt aan een vriendin van me... ben te herkennen aan een 12m 07 rhino of 9 mtr 08 rhino.. spreek me gerust aan! always in for a little chitchat =)
|
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Let op! Bij Zuidwest is de wind op Horst erg verradelijk. Langs de kant weinig tot geen wind, tot 50 mtr uit de kant extreem vlagerig en tegen de vaargeul soms gemeen hard. Dus jostiex NIET met je 12mtr het water op!
|
|
|
jostiex04
|
was ik al niet van plan nu ik de krachten van de vlagen heb gezien en wat ik zo van horst gehoord heb! ik ga er morgen heen, kijk t ff aan, luister naar mn gevoel en kijk wat anderen doen:-) geen zin om mn eerste x dit seizoen meteen mn goede ervaringen te verliezen!
|
|
|
jostiex04
|
oke change of plans, zondag is veiliger!
|
|
|
jostiex04
|
@ hape, Erg mooie foto's trouwens!!
|
|
|
tgroot
|
Dat mensen uberhaubt naar horst gaan zaterdag, ooit 1 x geprobeerd daar met zw storm drama. Die stoten slaan echt nergens op
|
|
|
darky001
|
persoonlijk zou ik effe wachten op de avond wordt de wind iets rustiger. zondag is het beter met de wind uit het noorden.......
keep it save dude's....
|
|
|
ash
Logs: 0 | 33 uur
|
Kon het niet geloven maar vandaag was er iemand met een 12m op Horst waar anderen een 6-10 m op hadden staan. Het ging wel goed zo te zien,de wind vond ik wel goed te noemen. Vlagen waren niet extreem onhandelbaar en nog zelfs de zon gezien. Morgen weer.Komen jullie ook?
|
|
|