Ik ben het helemaal eens.
Afgelopen zaterdag kwam er een jongen naar mij toe.
Hij vroeg mij of het verstandig was om met zijn 12 meter Airush te gaan Kiten.
Na wat doorvragen bleek dat hij vorig week een set had gekocht en geen les verzekering of ervaring had.
De enige ervaring die had was van de dag ervoor op een weiland wat bijna goed fout was gegaan ( hij liet de verwondingen zien).
De kite bleek een hele oude 2004 uitrusting te zijn met in elkaar geknoopte bar. (levens gevaarlijk)
Ik hem verteld eerst les te nemen en de kite eigelijk niet te gebruiken.
Ik ben van mening dat mensen die hun oude spullen verkopen dit alleen mogen doen als mensen kunnen aantonen dat ze les hebben gehad en verzekerd ziijn.
Hiermee beschermen we dat er mensen enthousiast zelf gaan proberen en ongelukken maken. En er vervolgens voor zorgen dat kiten voorboden word.
Ook vind ik dat als je mensen onveranwoordelijk ziet knoeien in het water je kan vragen of ze les en een verzekering hebben en dit kunnen aantonen. Zo niet?? dan van het water af.
Ik begrijp heel goed dat je wil beginnen en enthousiast bent en je heel goed weet dat als je link aan je bar trekt de kite naar links gaat en andersom. Dit houd niet in dat je met een kite om kan gaan.
Dus eerst les en lid van de NKV dan pas zelf gaan proberen.