Doorgroeien het beste met een BOW of C-kite? Beginner

junil

Juli 10, 2008, 13:27:29
edit2Rapporteer  
Hoi,

zonder direct een voor- en nadelen discussie van de Bow en C-kite op te willen starten
heb ik toch een vraag. Heb alle topics wel zo'n beetje gelezen, voor- en tegenstanders
van de bow en C-kite.

Ik ben beginner, maar wil wel kunnen doorgroeien met de kite die ik koop. Dat ik niet
meteen een nieuwe hoef te kopen omdat ik mijn kite ontgroeid ben.
Wil er steeds meer mee kunnen doen en varieren. Wat is dan handiger een BOW of een
C-kite?

ilsie
Nature

Antwoord #1 Juli 10, 2008, 13:41:19
edit2Rapporteer  
Bow Smiley Simpel.

C kite wordt pas echt interessant als je wakestyle wil gaan doen. Als je van een bow afkomt moet je wel even wennen aan dat de kite niet echt een stop heeft een C kite trekt constant. bij springen geeft hij een boost en daarna minderd de kracht op de bar waardoor je makkelijker unhooked tricks kan doen.

Een bowkite heeft groter bereik. meer depower en makkelijke herstart over t algemeen. dit geeft toch in t begin een prettig gevoel. Ik was altijd als de dood op zee dat ik mn kite de lucht niet mer in kreeg toen overgestapt op flatbow met super snelle relaunch. Elke kite heeft voor en nadelen die je moet overwegen,

Mijn vote gaat naar Bow
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Juli 10, 2008, 13:42:02
edit2Rapporteer  
Dat liigt er helemaal aan wat je wilt gaan doen, wil je straks echt wakestyle/freestyle dan zou je voor een C-kite kunnen gaan.  Ga je voor freestyle/freeride kan je een REV of een Switchblade pakken daarmee kan je ook goed freestyle doen.

Wil je gewoon lekker varen en een paar sprongen en wat andere trics zou ik een Xbow, Turbo of iets anders kopen wat er op lijkt.
Antwoord #3 Juli 10, 2008, 13:55:14
edit2Rapporteer  
je kunt ook wakestyle met een bow doen hoor...dus een bow kite!
jeroen90

Antwoord #4 Juli 10, 2008, 14:04:45
edit2Rapporteer  
je kunt ook wakestyle met een bow doen hoor...dus een bow kite!
kijk andre phillip voor wakestyle met een bow. Daar kan het gewoon perfect mee.
het is gewoon wat jij zelf wil. zelf vaar ik met c-shape want ik vind het gevoel fijner. Met bow kan je denkik evengoed freestylen alleen het gevoel is wat anders.
Alibali

Antwoord #5 Juli 10, 2008, 14:21:01
edit2Rapporteer  
He Ilsie

edit: Hebben we tweedehands gedeelte voor......

Vaar nu Bandit's , helemaal top !

(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Juli 10, 2008, 14:21:09
edit2Rapporteer  
Dit is een zinloze discussie want hebben we het hier over een echte Bow met pully´s op de bar of hebben we het over een SLE/Hybride kite?

Het belangrijkste, wanneer je lang met een setje wil gaan doen, is een kite te kopen die de juiste windrange gaat afdekken icm met juiste afmeting van het board..

Dus kijk naar de spots waar je vaak gaat varen en de gemiddelde wind en omstandigheden van die spots en vervolgens moet je ff kijken welke vaarstyle je jezelf wilt gaan aanmeten..

Ps echte C-kites zijn uitgestorven dus ook die 1:1 vergelijk gaat niet op
Oke de nieuwe yarga, Fuel en Hadlow pro van Flexifoil maar dan houd het wel z'n beetje op..

succes
Alibali

Antwoord #7 Juli 10, 2008, 14:25:40
edit2Rapporteer  
Don't forget the X2 Mini me ....  Grin Grin Grin
¦Tim¦

Antwoord #8 Juli 10, 2008, 14:32:14
edit2Rapporteer  

ik vaar swichtblade en ik ken een vriend die is beginner die vaart daar zijn eerste meters mee

ik kiteloop/f16/indy glide/blabla/hakketakke/boemboem ermee Grin

mijn conclusie:  bowkite will do   (net zo goed als c shape)
Nature

Antwoord #9 Juli 10, 2008, 16:16:30
edit2Rapporteer  
He Ilsie

K heb nog een paar uber C shape kites te koop!
The original Naish X2 8 en 12 meter ..... incl bar voor weinag! Shocked

Vaar nu Bandit's , helemaal top !

X2 ga je toch niet serieus aan een beginner verkopen Angry
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juli 10, 2008, 18:39:53
edit2Rapporteer  
@ Mini-me, het zijn niet persee Bow-kites dat ze 2:1 hebben.
Maar dat heeft met de Concave TE te maken.
KiteDemon

Antwoord #11 Juli 10, 2008, 19:02:46
edit2Rapporteer  
SLE/flat hands down!!
Deze kites zal je voorlopig echt niet ontgroeien.
95% van alle kiters hier in NL die C vaart haalt er toch niet uit wat erin zit.
Sterker nog.......alle kiters die ik ken die altijd C hebben gevaren en inmiddels over zijn gestapt naar SLE/flat, hebben ineens veel meer progressie geboekt sinds die overstap. Daarbij zal je als beginnende kiter meer baat hebben met een SLE/flat dan een C.
nieles

Antwoord #12 Juli 10, 2008, 19:08:20
edit2Rapporteer  
kijk naar dit filmpje dat kun je met een bow gewoon mee doen wat wil je nog meer

http://www.cabrinhakites.com/index.php?option=com_g2bridge&view=gallery&Itemid=119&g2_itemId=290&
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Juli 10, 2008, 22:27:03
edit2Rapporteer  
@ Mini-me, het zijn niet persee Bow-kites dat ze 2:1 hebben.
Maar dat heeft met de Concave TE te maken.

Dat snap ik maar probeer ff aan te geven dat er onwijs veel verschillen zitten in de verschillende kites... Dus er is veel meer dan Bow of C kite...
Roderick

Geen avatar

Antwoord #14 Juli 11, 2008, 10:17:17
edit2Rapporteer  
Als je nu je eerste kite koopt, is ie toch verouderd voor je uberhaupt de bowkite ontgroeid zou kunnen zijn. (Alhoewel het paradoxale wel weer is dat je met een bow veel sneller leert, en dus wel eerder dat nivo zult bereiken. Dat wil ik alleen geen nadeel noemen...)
Koop dus iets met een breed inzetbereik / veel depower. (Ik zou dus zeggen bowkite)
Ik vermoed dat je als je je 2e bowkite versleten hebt voor de keuze bow- of c kite komt te staan, maar dan geen c meer wil... (Ik heb het met een c-kite geleerd, en stap nu na 4 jaar voor het eerst over op iets bow-achtigs, en dat bevalt super...)
Alibali

Antwoord #15 Juli 11, 2008, 12:29:03
edit2Rapporteer  
@ Nature: Tuurlijk niet !!!! Shocked
Nee nee , k wil niet op m'n geweten hebben dat een beginneling zich dood crashed met mijn X2's. K had er overheen gelezen dat ie beginner was. en heb t ook in een pm naar hem gestuurd.

ListenToMe Maar mocht een kiter met ervaring interesse hebben, mail me maar.... .
T is meer een kite voor de liefhebber......
Maar helaas zijn er nu veel betere kites op de markt waardoor ik de kites  op den duur zla laten transformeren in een zitzak ofzo ..... Grin Grin Grin

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Frank77

Antwoord #16 Juli 12, 2008, 14:53:01
edit2Rapporteer  
Bow duidelijk..
gewoon waroo, jekyll, rebel 2008 (hybride) oid
en nu vergeet ik er ongetwijfeld veel.
(ps: koop wel een bow 1:1, dus zonder katrollen op de bar!)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #17 Juli 12, 2008, 15:04:39
edit2Rapporteer  
Bow duidelijk..
gewoon waroo, jekyll, rebel 2008 (hybride) oid
en nu vergeet ik er ongetwijfeld veel.
(ps: koop wel een bow 1:1, dus zonder katrollen op de bar!)
Je vergeet er idd een paar  schater
Je kunt beter opnomen welke kites er tegenwoordig nog hardcore C kites zijn en de rest is dus idd Hybride/SLE/Bow...... dat zal dan ook wel een reden hebben  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.