Ik heb'm!!
Vanochtend bleek bij X-watersport dat de aanwezige Dos 10m anders gekleurd was dan op het aangehangen kaartje stond: khaki/brown ipv black khaki!
Hahaha lol...
Op die van mij stond black/white..... blijkt ie wit en roze te zijn...
Ze naaien als gekken daar in China maar zijn wel kleurendoof......
Zelf heb ik tot nu toe altijd tribal 1 en 2 gevaren waar ik een hoop lol van heb gehad.
Ik heb een aantal keren onder een bandit 1 gehangen en werd daar al erg vrolijk van....
Stond dus gisterochtend klaar met mijn 7 en 9m Dos om te gaan downwinderen maar helaas....
Met het "groepje" de keuze gemaakt om naar de playa te gaan.
Ik heb de hele dag met mijn 9m gevaren. Toen ik aankwam was het zo'n knoopje of 17 maar ik kwam goed weg met mijn 9m wat een wereld van verschil is met de Tribal. (die wel een ongelovelijke high-end heeft)
Voor de 9m staat een wind range van 14 tot 34 knopen bij 75kg. Ik weeg zelf 85 kg en had dus geen enkel probleem om goed gepowerd te varen met 17kn.
Wat direct opvalt is de goede afwerking van de dos. Alles ziet er top uit.
De bar is kwa kleur iets veranderd maar is volgens mij dezelfde als van de bandit uno.
De tas.....tja, volgens mij is f-one het enige merk die zulke ruime tassen maakt zodat je kite er altijd zonder enige moeite in past. Die rits bovenop is handig en doet het goed om je snickers en sapjes in op te slaan.
One-pump.....dus niet. Of dit een nadeel is...
In mijn ogen niet.
Eenmaal op het water blijkt de Dos een super stabiele kite te zijn.
De bardruk is idd minder dan bij de Uno maar je voelt wel precies waar je kite in het windvenster staat.
Na 5 minuten varen is er geen enkele onwennigheid meer.
Bij de eerste sprongen is even wachten op de "lift" maar dat kan onwennigheid zijn of mssn (toch) wel enige rek in de lijnen....? Hij kwam tenslotte zo uit de verpakking.
Als je dan daadwerkelijk airborne gaat is het genieten...wat een ongelovelijke hangtime....
Ook tijdens de sprong blijft de Dos stabiel boven je hangen en doet precies wat jij wil dat hij doet.
De Dos kruipt (vol gepowerd) snel naar de rand van het windvenster en zeker later in de middag toen de wind was toegenomen was het opvallend hoeveel snelheid je kan genereren. Ook kiters met een 11m ging ik met gemak voorbij. (in combi met een Trax 135x39)
De relaunch na een crash is idd fantastisch. Heb uiteraard de belofte (niks doen) op de proef genomen en het werkt perfect. De kite "kruipt" snel naar de rand van het windvenster en ff één van de stuurlijnen aantrekken en gaan.
De 9m is snel maar absoluut niet nerveus. Ik had graag mijn 7m nog ff uit de tas gehaald maar moest helaas werken.
Mijn eerste indruk is dus heel erg goed.
Toch nog een een minpuntje....ik moest ff wennen aan de "depower adjustment strap". Aantrekken is geen enkel probleem maar depoweren gaat iets moeilijker. Je moet namelijk wel heel ver rijken om hem los te trekken uit de clip. Mssn dat iemand hier een tip voor heeft....
Ik heb een aantal keren met de SS Feul van Leon mogen varen en een stopperbal is toch wel relaxed. Deze discussie is volgens mij al eens langs gekomen maar mssn heeft iemand een idee.
Voor diegene die in het hoge noorden wonen....
Wij hebben met een groepje vrienden (niet kiters) een IJsselmeervilla geboekt van 24 oktober t/m 3 november.
Kitespot Makkum is 250 meter noordelijk van onze villa.
Mocht je zelf de Bandit Dos willen testen in die periode stuur mij ff een Pb of een mailtje en je hangt eraan....