Benjooh
|
De Screamer is iig een erg fijne kite! Heerlijke hangtime en lift, lekker simpel barretje, ligt heerlijk in de hand + fijne bardruk Daarnaast ook erg bombproof, lijkt qua constructie veel mijn OR Rise (Zelfde fabriek hoorde ik)
|
|
|
klaas
Geen avatar
|
Ziet er goed uit!! Mooie kite, lijkt mij leuk keertje te testen!
|
|
|
Rofl
|
Heb dit jaar vrijwel alleen nogmaar met Epic gevaren, en ik moet zeggen dat het echt hele fijne kites zijn
|
|
|
klaas
Geen avatar
|
Kan er niet een test verslag van gemaakt worden? (of is die er al) Heb een aantal engels gelezen... Is de Screamer lekker voor uitgehaakte tricks? makkelijk te controleren uitgehaakt? en in vlagerige condities is hij dan stabiel of onstabiel?
zo dan:P
|
|
|
Morres
|
!? Wie zal het zeggen!? Vast iemand!? Die veel leestekens!? Gebruikt!?
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Het is in NL nog niet zo populair klaas. Ik heb wel een review gepost op KH en HL maar ik ben dan ook bevooroordeeld. Wel kan ik je zeggen dat al de mensen die mijn Screamers tot nu toe getest hebben heel enthousiast en positief over de kites zijn. Zit je dus te twijfelen dan moet je ze zeker eens gaan testen. En om even antwoord te geven: Is de Screamer lekker voor uitgehaakte tricks?Uitgehaakt? Wie doet nog uitgehaakt als je ingehaakt meters hoge oldschool tricks kan doen? Maar je moet wat depoweren tegen backstall maar daarna zijn ze prima voor uitgehaakte tricks. makkelijk te controleren uitgehaakt?Zoals eerder gezegd, na wat afstelling is het goed te controleren. en in vlagerige condities is hij dan stabiel of onstabiel?Prima te varen in vlagerige condities tot op een zekere hoogte maar dat is met elke kite.
|
|
|
klaas
Geen avatar
|
oke vandaar;) maar ik las in een paar engelse reviews dat ze op het strand op 12 uur nog wel een onstabiel kunnen zijn en je ze daarom wat lager moet houden.... klopt dat?
en wat ik bedoelde met uitgehaakt te controleren: ik vaar liever uitgehaakt met een Vegas dan met mijn Rebel;) Hoe zit dat bij Epic?
|
|
|
epickites
Geen avatar
|
Dimitri vaart heel veel unhooked met zn screamers dus zeker kan je met de Screamers unhooked bezig. Ga je alleen iets meer voor de wakestyle is de Renegade beter aan te raden. Die heeft wat meer voorwaartse pop.
De Screamer heeft wat meer een C Feeling (zeggen ze) ik heb zelf wat te weinig ervaring met C kites om dat goed te beoordelen. Is Hard en hoog en hangtime je motto zit je hier zeker goed. Het is geen kite voor beginners je moet absoluut wat harder je best doen om er uit te halen wat er inzit.
De Renegade is zeer goed te vergelijken met de Delta kites. Alleen is het geen Delta. Het is echt een Allrounder met zn pieken in wakestyle en waveriden.
Ik hoop binnenkort weer eens fatsoenlijke wind voor Mirns te hebben zodat ik daar met wat kites heen kan gaan om te laten testen.
|
|
|
Reflex
|
Klaas, ik kan de kite gewoon op 12 uur zetten zonder enig probleem. Je hoeft er zelfs niet naar te kijken, hij blijft gewoon staan. Maar is dat belangrijk?
|
|
|
epickites
Geen avatar
|
Kites worden over het algemeen juist geroemd om hun stabiliteit. De Renegade is super stabiel, de Screamer eigenlijk ook maar wel minder als de renegade.
Unhooked met de screamer gaat prima gezien dimitri et zelf veel doet, MAAR ik denk dat de kite af en toe teveel pull heeft. Relatief gezien hebben de kites enorm veel power.
|
|
|
Belgarath
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
Ik ben een Belg tegengekomen in Egypte die de screamer 14 en de limited meehad. Ik heb eventjes met de 14 gevaren, op 12u kan je de screamer rustig laten hangen, super stabiel! Relaunch was ook makkelijk, ook met weinig wind.Ok, een evo of bandit gaat makkelijker, maar toch appel en eitje. Lift en hangtime was super. Maar de 14 was niet de snelste 14 die ik ben tegengekomen. De 10 limited wou ik ook wel eens varen, maar geen kans gekregen om ermee te varen toen het 23 knopen was, die gozer kwam maar niet van het water af!!!!
|
|
|
Reflex
|
Belgarath waar vaar je meestal? Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen dus we kunnen elkaar vast wel eens treffen. Overigens snap ik hellemaal waarom Koen niet van het water afkwam
|
|
|
epickites
Geen avatar
|
Hey Belgarath
Dat was Koen, die is inmiddels teamlid geworden.
De setting waar je toen mee gevaren hebt waren verre weg van ideaal, denk dat je de nieuwe settings lekkerder vind en snelheid van de 14 is idd redelijk niet heel bijzonder maar zeker niet langzaam.
|
|
|
Belgarath
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
@ Reflexx, ik vaar veel op de Brouwersdam,Oost-Voorne en Vrouwenpolder.
Ook in België, De Haan, daar heeft mijn oma een appartement.
Ik zal Koen of Reflexx eens een mailtje droppen binnenkort.
|
|
|
Idefixe
|
Ik wil die screamer LTD wel eens testen
|
|
|
Reflex
|
@ Tom komt goed (of niet jij sloper! ) @ Belgarath, daar vaar ik ook dus we spreken wel eens af. Stuur mij maar een PM dan.
|
|
|
epickites
Geen avatar
|
@ Tom, dacht je echt dat ik nog niet nadacht over jou als teamrider/promotie rider (whatever suits you the best) Enige probleem aan het geheel.... je bent zoooo gek op je slingshotjes. Maar ik was zeker van plan je de hele ratteplan gronding te laten testen om je misschien over te kunnen halen. Maar Slingshot zit je wel in et hard dus makkelijk zal et voor geen enkel merk zijn. Neemt niet weg dat ik et wil gaan proberen (nieuwe lmtd 10m 2011 helemaal, maar das nog geheim )
|
|
|
Swiftenaar
|
Tom, dat word een epic fail als je die gaat testen:P fijne kites, doen qua hoogte zeker niet af van fuels, hangtime is wel dikke 4x beter! alleen het voelt heul anders!
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Helaba, gaat het hier opeens over mijn fratsen in Egypte?? Belgarath, dan ben jij Axel? Je moch wel niet alle wind meenemen toen je vertrok, ik heb nog 2 dagen met de 14 gevaren en toen was het uit met de pret! Ik ga proberen de renegades eens vast te krijgen en dan kom ik eens naar Oost- voorne, ben daar nog nooit wezen kiten En dan breng ik echt bier mee...
|
|
|
Flupke
|
Hoe zit dat nu eigenlijk met die leveringen enzo van epic want verleden jaar...
|
|
|
Reflex
|
Flupke, ik denk dat je verkeerd bent. Epic levert gewoon alles binnen 7 dagen als het vanuit de fabriek komt. Als het vanuit de importeur kan komen kan dit binnen 2 dagen. Jij bent in de war met een ander merk vrees ik: Eclipse.
|
|
|
Flupke
|
Reflex, idd was verleden jaar dat ik Eclipse wou kopen maar levertijd was veel te lang.... Douane problemen ofzo... Maar 1 week klinkt al wat beter :-)
|
|
|
|
|