Naish Cult of Torch voor een beginner?

DNA

September 01, 2011, 09:16:26
edit2Rapporteer  
Hallo,

Gisteren een mooie Naish Cult gekocht (12M2 ) , er is mij ook een Naish torch ( 9M2 ) aangeboden, wat is het beste voor een super beginner.?? een torch of een cult...., graag advies want ik heb ook de mogelijkheid  om een 9 M2 Cult te kopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Dick
feddomw
Gast
Antwoord #1 September 01, 2011, 09:27:26
edit2Rapporteer  
Cult. Punt.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 September 01, 2011, 09:32:58
edit2Rapporteer  
Cult inderdaad, Torch is een C-kite wat een aggresiever en lastiger herstartbaar type kite is en daarom minder geschikt voor de absolute beginner.
Voordat je nog meer vragen hebt wil ik je wijzen op dit topic waar de meeste informatie wel in beschreven staat: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36505.0

Ohja, welkom op Kitehigh maar probeer voortaan een nettere titel te schrijven aub (niet schreeuwen)
Michael van der Hoek

Antwoord #3 September 01, 2011, 10:59:29
edit2Rapporteer  
wel grappig dat dit naar boven komt.

Ik heb afgelopen jaar bij een massale uitverkoop van een wind en kitesurf winkel rondgelopen en daar probeerde een verkoper een torch aan een jochie van 12 te verkopen toen dat mannetje vroeg wat beter was, een torch of cult.

Dit jochie moest nog beginnen met lessen maar volgens de verkoper was het wel te doen, de torch trok alleen wat meer.

Ik heb de verkoper toen maar even vriendelijk verteld dat hij niet helemaal wist wat hij aan het verkopen was. En het mannetje dus verteld dat hij veel beter een cult kon kopen. Uiteindelijk was de verkoper het hier niet zo mee eens maar het jochie des te blijer.

Robin73

Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 September 01, 2011, 11:25:45
edit2Rapporteer  
Heel simpel een Cult.
Als je nu een 12m hebt en je kan een 9 erbij krijgen kan je ook de bar wisselen. Een Cult kan je met 4 lijnen varen. Bij een Torch heb je er 5 nodig.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 September 01, 2011, 12:20:28
edit2Rapporteer  
Cult.
Torch idd veel agressiever, en je hebt kans dat je kite door je lijnen draait als beginner... En gebeurt dat met een 5 lijns kite zoals bv. Een torch, dan zaag jij je doek zo door midden.

Cult werd door verschillende scholen ook als les kite gebruikt.... Voor de komst van de park en bolt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 September 01, 2011, 12:22:54
edit2Rapporteer  
Ik heb de verkoper toen maar even vriendelijk verteld dat hij niet helemaal wist wat hij aan het verkopen was. En het mannetje dus verteld dat hij veel beter een cult kon kopen. Uiteindelijk was de verkoper het hier niet zo mee eens maar het jochie des te blijer.

Duidelijk: de provisie op de Torch was groter Wink
Tja, zo gaat dat bij shops: ze moeten van hun voorraad af. Kan tig voorbeelden geven....

Wel +1 dat je de verkoper erop aangesproken hebt
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 September 01, 2011, 12:54:25
edit2Rapporteer  
Ik vraag me nu wel af welke shop dat was.
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #8 September 01, 2011, 19:44:15
edit2Rapporteer  
Ik ben (uber)beginner en heb me een 12m2 en een 9m2 Cult opgesnord. Hoewel ik de 9 nog niet heb kunnen proberen, heeft mijn vriend dan ding wel al op zijn donder kunnen geven. Hij zegt dat ie lekker stabiel is, maar absoluut niet te tam en goed snel stuurt. Hij zegt dat ik de 9 waarschijnlijk het meest ga gebruiken (als ik ooit verder kom dan 10 meter varen hehe). Oja, ik ben 1.83 bij 85 kg Kiss Kiss Kiss

Hoewel de kleur blijkbaar niet belangrijk mag zijn, vind ik een aardig kleurtje wel leuk (you know girls stuff). Dus ik ben ook blij met de mooie kleurstelling van mijn 9 met paars, wit, zwart. YeSS
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 September 01, 2011, 20:17:12
edit2Rapporteer  
Toch een tip voor mensen met zulke vragen: Kijk eens in de GEAR sectie...

mankite

Antwoord #10 December 18, 2013, 10:47:52
edit2Rapporteer  

hier moet ik toch ff op reargeren..
en wat als je nu al heel lang voor de fun met een oude cab revolver c kite uit 2006 speelt ?

dan zou dit toch niet zn probleem moet wezen lijkt me..

feddomw
Gast
Antwoord #11 December 18, 2013, 10:55:38
edit2Rapporteer  

en wat als je nu al heel lang voor de fun met een oude cab revolver c kite uit 2006 speelt ?

Onderwerp uit 2011....

Maar goed:
Ik snap mensen niet die nu nog met spullen uit 2006 aanklooien. Je hebt niets in het kiten te zoeken als je niet een minimum budget te besteden hebt. Een hobby kost nou eenmaal geld, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En binnen dat minimum budget vallen legio kites uit 2009 en later, die kosten al geen drol meer en er zitten genoeg geschikte exemplaren bij voor zowel beginners als gevorderden. Ik snap ook de mensen niet die tegen beter weten in met "serieuze" kites als beginner aan de slag gaan. Het is niet cool om met een Torch of Fuel te varen als je niet goed er mee overweg kan, sterker nog je ziet er dan uit als een poseur. Hetzelfde als die idiots op Freeride ski's met rugzakken met scheppen en lawinepieps die nauwelijks een piste af kunnen komen....
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 December 18, 2013, 11:34:01
edit2Rapporteer  

Onderwerp uit 2011....

Maar goed:
Ik snap mensen niet die nu nog met spullen uit 2006 aanklooien. Je hebt niets in het kiten te zoeken als je niet een minimum budget te besteden hebt. Een hobby kost nou eenmaal geld, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En binnen dat minimum budget vallen legio kites uit 2009 en later, die kosten al geen drol meer en er zitten genoeg geschikte exemplaren bij voor zowel beginners als gevorderden. Ik snap ook de mensen niet die tegen beter weten in met "serieuze" kites als beginner aan de slag gaan. Het is niet cool om met een Torch of Fuel te varen als je niet goed er mee overweg kan, sterker nog je ziet er dan uit als een poseur. Hetzelfde als die idiots op Freeride ski's met rugzakken met scheppen en lawinepieps die nauwelijks een piste af kunnen komen....
  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.