Mooi daggie met schoonzoon lesgeven op medemblik in het droogpakkie met 23 graden en een zonnetje.
Toen hij uitgeput was van het lessen had ik geen zin meer omdat het (te) druk was en er een gourmet met de schoonfamilie op mij stond te wachen.
Was wel een accident geweest las ik op hanglos,
niks van gezien trouwens omdat we aan de rustige rechterkant aan het lessen waren.
http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/311539Jaja, het was weer een mooie dag op medemblik.. een hoop scholen en beginners en natuurlijk de mensen die het al onder de knie hadden. MEGA druk.
Helaas was er nou net een beginner die zonder te kijken toch start (midden op het water overigens, niet bij het strandje) en verliest de controle en wordt op mijn vaarpad gesleept. Ik zat denk ik 6 meter downwind van em en had mn kite laag dus dacht, dat gaat prima! Ik kan niet meer stoppen en vaar tegen hem aan met alle gevolgen van dien.
Hij een zware armbreuk en ik ''gelukkig'' alleen een scheur in mn oor. Die man gaat naar de kant want vergaat van de pijn en ik sta daar met 2 kites (de mijne netjes plat liggend en safety los) en zijn kite, een Best uit het jaar 0 met een chickenloop waar de honden geen brood van lusten.
Hij had em volledig losgegooid toen onze kite inelkaar zaten en die kite depowerde alsnog niet. Ik kon hem wel aan de edge van de window houden aan de chickenloop maar dat ding wilde gewoon weer omhoog...
Serieus een stuk tuinslang als chickendig overigens.
Gelukkig kwam een dame mij vriendelijk helpen met de kite van de beste man dus alles kwam aan land.
Ik hoop overigens dat als hij dit leest ik hoop dat ie er snel bovenop is en de moed niet is verloren om te blijven kiten!
Tevens wil ik hem waarschuwen dat zn materiaal zwaar verouderd is en slecht van kwaliteit. Voortaan ook eerst ff om je heen kijken voordat je je kite instuurt. Dat scheelt een hoop ellende.
Ik zal ook voortaan een mijl van alles wat op een beginner lijkt vandaan blijven...
Ik begrijp overigens ook niet waarom de scholen niet veel meer opzij gaan varen?? bv het deel rechts? Gewoon midden tussen alles en iedereen in en de alleen maar mensen in de weg zitten lijkt me alles behalve veilig!!{#emotions_dlg.nopompom.gif}
anyways...safety first!