Langbeest
|
Gewoon prima 1,5 uur gevaren op Wijk. Tja geen vetpot maar lekker zonnetje en een beetje wind.....
|
|
|
|
|
|
PeeWee
|
Lekker de hele dag liggen bakken bij Hargen en in de middag ook nog een het water op met de 17m geweldenaar, lekker (of had ik dat al gezegd)
See joes
|
|
|
@LaurenS
|
Lekker hoor Peet
|
|
|
the littleman
|
Zoooooo toch nog ff kunnen botsen op schellie van half 8 tot 9 uur
|
|
|
|
|
Kite500
Geen avatar
|
Hoi allemaal, mijn naam is Pim (24)en ik ben een beginnend kiter in de omgeving IJmuiden/wijk aan zee/Castricum en zou het heel leuk vinden om in contact te komen met (beginnende) kiters in de regio. Naast dit forum, wat ik een ideeal leermiddel vind, zullen er vast facebookgroepen en whatsappgroepjes zijn. Heeft iemand hier meer informatie over?
|
|
|
Straight edge
|
Zaterdag is de wind noord waar kan ik los gaan in nholland
|
|
|
tomdfireman
Geen avatar
|
Medemblikkie misschien... Maar moet eerst nog maar zien of het genoeg gaat waaien voor normaal materiaal...
|
|
|
|
Kemperman
|
Eerst met de 16 op wijk aan zee en later goed met de 12 kunnen varen. Veel rustiger dan verwacht. Zowel op het strand als op het water.
|
|
|
roelandp
Logs: 0 | 2 uur
|
morgenmiddag avond noord oost. wat is uw mening:
- medemblik, andijk, of enkhuizen?
ik denk zelf aan medemblik ivm locatie / afstand en verhalen die ik her en der lees.
alleen ervaring op brouwersdam, wijk, workum en schelly.
nog tips / regels dingen die ik moet weten voor medemblik?
|
|
|
PeeWee
|
Hou rekening met de zeer beperkte ruimte om je kite op te laten. Als je gevoeilge voeten heb of nog veel in het water staat kan je het beste schoentjes aan doen, de schelpen zijn behoorlijk scherp en talrijk. Niet te veel richting Andijk varen omdat daar het vooroever broedgebied ligt.
See joes
|
|
|
roelandp
|
hee peewee thanks! ik zie ook nog op ggogle maps satellietbeeld waarin kiters op het binnenwater (lijkt lagoon achtig) achter de rotsblokken kiten, kijkend vanaf de oplaadplek naar links. lijkt mega vlak. ik heb het dus over de grote plas, in bijgevoegd plaatje heb ik er een sterretje op gezet.
Mag het kiten ook daar en hoe kom je daar? helemaal omheen varen of door de kleine opening onderin vlakbij de oplaadplek /parking?
|
|
|
@LaurenS
|
Die spot aangeduid met een sterretje is geen beginnersplek.Diep water en afgeschermd door basaltblokken.Je moet wel weten waar je mee bezig bent daar,dus kennis van self rescue is een must.
|
|
|
Langbeest
|
Yep, wind valt nog wel eens weg. Heb al heel veel mensen daar in de problemen gezien.
|
|
|
rhmulder
Geen avatar
|
Je daar zowel via onder als boven langs in. Ga je onderlangs, dan wel goed oppassen want het is daar erg ondiep. Mijn board heeft een paar mooie krassen daarvan.
Achter de dam kun je trouwens niet staan, dus voor beginners niet echt handig om daar te gaan kiten. Dan kun je beter in het andere deel blijven. Have fun!
|
|
|
PeeWee
|
Klopt. Is een no-go gebied voor beginners. Langs de basaltblokkendijk staan ook nog houten palen onder water.
|
|
|
roelandp
|
ok allen, dank voor de info, dit helpt enorm. zie jullie daar nog straks / einde middag / avond?
harmoniemodel geeft mooie windkracht 5/6 aan...
|
|
|
Idefixe
|
Het kitesurfen op Medemblik mag dus eigenlijk helemaal niet maar wordt gedoogd. Ook het "nieuwe stuk" ( achter dat dijkje ) is dus in principe verboden gebied. Ga je daar aan je vlieger hangen dan is het dus echt wel een ding dat je "weet wat je doet" . Door dat gebied loopt overigens ook een vaargeul, niet echt handig om dan met eventuele scheepvaart bij / voor zo'n boot gaat klooien.
Direct aan de zuidzijde van Medemblik ligt overigens een natuurgebied ( De Vooroever) Het is dus ook niet echt verstandig om vanaf het grasveldje aan de zuidzijde je ding te gaan doen.....
|
|
|
Haring High Richardt
|
Het kitesurfen op Medemblik mag dus eigenlijk helemaal niet maar wordt gedoogd. Ook het "nieuwe stuk" ( achter dat dijkje ) is dus in principe verboden gebied. Hou rekening met de zeer beperkte ruimte om je kite op te laten Kortom voor een beginner moet je niet in Medemblik zijn Je kan misschien beter eventueel Enkhuizen proberen, met een heleboel ruimte om te varen http://www.kitefeel.nl/enkhuizen/Het water is zeer ondiep tot ongeveer 600 meter uit de kant! Dit is perfect voor het oefenen van de boardstart en het varen
|
|
|