roelandp
Logs: 0 | 2 uur
|
ff dik uur gevaren op Brouwersdam vandaag met 11. Morgenmiddag weer flink aan hier Zeeland. Net de beste dagen in ZLD te pakken zo te zien.
Evan race'te jij met je surfboard bij Brouwersdam crazyhard over het water of was dat iemand anders?
|
|
|
pewpew
|
Bagger? Op vrijdag na alweer 8 dagen op rij op het water. Waait gelukkig elke dag wel 5kn of meer, alleen met regen blijf ik thuis.
Gaat om kitesurfen. Niet foilen
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
ff dik uur gevaren op Brouwersdam vandaag met 11. Morgenmiddag weer flink aan hier Zeeland. Net de beste dagen in ZLD te pakken zo te zien.
Evan race'te jij met je surfboard bij Brouwersdam crazyhard over het water of was dat iemand anders?
zwarte R1, op surfboard met iets te grote vin ging wel hard ja. Bagger? Op vrijdag na alweer 8 dagen op rij op het water. Waait gelukkig elke dag wel 5kn of meer, alleen met regen blijf ik thuis.
Gaat om kitesurfen. Niet foilen kan er anders alles mee als met alle andere boards alleen dan met minder wind en zonder upwind geworstel. 9,3 woo-meters gesprongen, dat lukt me niet met een twintip in een knoopje of 13.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
kan er anders alles mee als met alle andere boards alleen dan met minder wind en zonder upwind geworstel. 9,3 woo-meters gesprongen, dat lukt me niet met een twintip in een knoopje of 13.
Pewpew heeft nog niet door dat schijnbare wind ook gewoon wind is. Alles is relatief Pewpew. Wind dus ook.
|
|
|
pewpew
|
kan er anders alles mee als met alle andere boards alleen dan met minder wind en zonder upwind geworstel. 9,3 woo-meters gesprongen, dat lukt me niet met een twintip in een knoopje of 13.
Pewpew heeft nog niet door dat schijnbare wind ook gewoon wind is. Alles is relatief Pewpew. Wind dus ook. Helaas geld niet. Dat blijven nog steeds keiharde pegels
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Daar heb je een punt. Maar kijk voor een lichtweer kite anders eens op de website van pansh maar de A15 of Aurora2. Voor een fractie van de kosten vrijwel dezelfde functionaliteit als bij flysurfer of ozone.. Op kiteforum.com. vind je topics waarin ervaren foilkiters zeer positief zijn over deze units. Nu alles in de 50% discount. 12m 15m of nog grotere foil onder de 400 euro. Hydrofoils kosten nu vanaf rond de 1200 met board.... veel meer vaardagen koop je dan.
|
|
|
Rule
|
Daar heb je een punt. Maar kijk voor een lichtweer kite anders eens op de website van pansh maar de A15 of Aurora2. Voor een fractie van de kosten vrijwel dezelfde functionaliteit als bij flysurfer of ozone.. Op kiteforum.com. vind je topics waarin ervaren foilkiters zeer positief zijn over deze units. Nu alles in de 50% discount. 12m 15m of nog grotere foil onder de 400 euro. Hydrofoils kosten nu vanaf rond de 1200 met board.... veel meer vaardagen koop je dan.
Holy.. Dat is een goeie deal! Mits je een fatsoenlijke kite krijgt natuurlijk. Ik zoek nog een aanvulling op mijn 11m edge, een 15m pansh zou top zijn.. Heeft iemand hier meer informatie over? Ik zie zo snel niet echt veel verhalen op kiteforum.com?
|
|
|
wimbers
Logs: 0 | 24 uur
|
Vanavond onverwacht lekker gekite op Zandvoort. 10m en surfboardje was perfect!
|
|
|
KiteShallow
|
Voor lichtweer heb ik een Slingshot Turbine 15 m 2016. Met proefvaren was het een veertje, heerlijk. Afgelopen zondag zou ik het water in gaan, maar de wind nam toe over mijn grens, het werd mij afgeraden. Dus heb ik een kleinere kite genomen. Met Flysurfer Speed 5 15m 2016 heb ik op het land geprobeerd. Het duurt wel lang voordat die wind vangt en erg krachtig. Niet te depoweren zoals de Turbine.
O ja, voor 2016 heb ik een pakket van 4 kite's gekocht, voor de Turbine heb ik dus een flinke korting en kan gewoon met een twin board worden gevaren.
|
|
|
Langbeest
|
Zie voor morgen nog wel een leuk windje aankomen. Maar effe kijken op Wijk.....
|
|
|
PeeWee
|
Als jij gaat ga ik ook, denk ik Morgen moet het toch kunnen. See joes
|
|
|
Langbeest
|
We houden het in de gaten Peter...
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
lets hope so . het is alweer 3 weekjes geleden dat ik gevaren heb. ma wel weereens zuidwestenwind , helaas dan te druk
|
|
|
geloof68
|
Gunstige vloedstroom vanaf 13.45 uur ongeveer? Ik overweeg ook Wijk als de 20 knopen aangetikt worden en liefst nog wat meer uiteraard.
|
|
|
DM2008
|
Morgen Noordwest, hoezo Wijk? Mijn ervaring is dat het daar erg rommelig is met NW. Maar ja, €8 op IJmuiden...
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
Ga ook naar wijk bunker vanmiddag ,waait nu al goed maar komt eerst nog een regengebiedje aan
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Maar ja, €8 op IJmuiden... Is toch een mega super familie bak kibbeling met extra saus Ga ook naar wijk bunker vanmiddag ,waait nu al goed Weet niet waar je kijk maar zie geen kiters op het water alleen golf surfers ? http://hdtv.webcam.nl/alohabeach/Maar maandag ziet het er beter uit .. Shit, maandag de hele dag vrij, het Sal toch niet
|
|
|
Langbeest
|
Daar vaart bijna nooit iemand :-) Bunkert met deze wind
|
|
|
KiteShallow
|
Vanaf 13 uur zandmotor (kijduin) of brouwersdam W 13 - 15 knopen naar 15 - 17 knopen volgens windfinder
|
|
|
|
pewpew
|
Hopelijk blijft maandag aanhouden qua voorspelling. Mooi in de ochtend surfen. Middag pas les
|
|
|
the littleman
|
Zo ff naar Andijk of schellie met Jostie
|
|
|
|