RS
Logs: 0 | 331 uur
|
Morgen wel naar de ZM maar pas ergens in de middag. Hopen op een beetje zon bij deze winterse temperaturen.
|
|
|
jefff
|
Vandaag op de zm geweest en morgen weer uit school!
|
|
|
Ozdakiteman
Logs: 0 | 64 uur
|
Thanks Rocket Man, Weer een aantal handige tips die ik goed kan gebruiken. Hopelijk moet het nu wel gaan lukken. Kwestie van veel oefenen en goed al de tips van jullie onthouden en toepassen. Binnenkort ga ik naar Leucate Frankrijk en daar zijn genoeg spots om veel te oefenen Nogmaals dank en hou jullie op de hoogte van de progressie.. Oscar
|
|
|
Battin
Geen avatar
|
Morgen wel naar de ZM maar pas ergens in de middag. Hopen op een beetje zon bij deze winterse temperaturen.
Hey. I want to go to ZM tomorrow morning as well. I can be there around 9:00. My phone no is +31 6 29 43 92 85 - txt me. :-) Please let me know if you decide not to go.
|
|
|
Steef S
|
Ik ben morgen ook rond half 10 op de ZM
|
|
|
DeStudent
Geen avatar
|
Uurtje of 12/13 gok ik. Geen haast, moet nog door naar Muiderberg uiteindelijk.
-edit- Wind blijft wel achteruit gaan morgen...morgen verder kijken. Bdam net paar knopen meer en is maar 15 extra rijden.
|
|
|
Yoram
|
Hij was gisteravond wel vlagerig, maar weer lekker geknald met de 9m.
|
|
|
|
Rebel1974
|
Mensen via welke strandopgang is het beter om bij de ZM te komen ? Ter Heijde of Kijkduin ??
Wat zijn de voor en na delen ?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
kijkduin, bij de keerlus aan het eind van de Machiel Vrijenhoeklaan. Je kan dan direct over de duinen of 1 overgang naar het zuiden lopen, dan kom je dichter bij der Sand Kreidler aan.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wat een kou! Nauwelijks boven de 10°C uit de lucht temperatuur, terwijl de chill-factor rond de 4°C ligt op dit moment. Het zeewater is praktisch even koud als de lucht... Ik blijf vandaag lekker binnen
|
|
|
RS
Logs: 0 | 331 uur
|
Mensen via welke strandopgang is het beter om bij de ZM te komen ? Ter Heijde of Kijkduin ??
Wat zijn de voor en na delen ?
voordeel is lekker vlak water. Nadeel is dat het een kolere eind lopen is, en je moet rekening houden met de sterke stroming die in de poel richting zee kan staan.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
.....Nadeel is dat het een kolere eind lopen is,......
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat alleen mensen die over zee naar de poel kunnen varen daar ook terecht mogen. De spot kent grote gevaren, maar beginners denken daar lekker uit de voeten te kunnen. Gezien de drukte van de laatste jaren kan ik me dat helemaal voorstellen. Helaas vorig jaar alleen al toen ik er was al twee beginners met de ambulance daar afgevoerd zien worden. Reden: diep water in die poel, en opeens is de kant daar wel heel snel. Daar smakken ze dan hard op. Oostvoorne is en blijft de enige echt veilige plek om het kiten te leren. Het is helaas niet anders.
|
|
|
jefff
|
.....Nadeel is dat het een kolere eind lopen is,......
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat alleen mensen die over zee naar de poel kunnen varen daar ook terecht mogen. De spot kent grote gevaren, maar beginners denken daar lekker uit de voeten te kunnen. Gezien de drukte van de laatste jaren kan ik me dat helemaal voorstellen. Helaas vorig jaar alleen al toen ik er was al twee beginners met de ambulance daar afgevoerd zien worden. Reden: diep water in die poel, en opeens is de kant daar wel heel snel. Daar smakken ze dan hard op. Oostvoorne is en blijft de enige echt veilige plek om het kiten te leren. Het is helaas niet anders. Vandaag ook aardig wat beginners op de ZM!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Vandaag ook aardig wat beginners op de ZM!
Ja, men vind Oostvoorne te ver. En het is zo lekker dichtbij...tja, ik geef ze geen ongelijk. Maar onverantwoordelijk is het helaas al gebleken. En in de weekeinden zijn er gelukkig nog geen ernstige ongelukken gebeurd, maar met zoveel drukte en diep water hou ik mijn hart vast.
|
|
|
Rebel1974
|
He wie zegt dat ik beginner ben ?? Kijk eens naar mijn leeftijd ??
Windsurfde al op zinkertjes toen jij nog geboren moest worden ;-)
Ik wilde inderdaad met westwindje door branding naar de ZM . Kijkduin lijkt me dan wel OK omdat je dan niet om de ZM heen hoeft. Overigens geen flauw idee hoe de afmetingen zijn van die zandhoop...........
|
|
|
Yoram
|
He wie zegt dat ik beginner ben ??
Ik lees nergens dat je als beginner aangemerkt word hoor Er wordt meer in de algemeenheid geschreven dat Kijkduin/Zandmotor gewoon niet geschikt is voor beginners. Ze zitten in die kleine poel alleen maar iedereen in de weg en zorgen voor spaghetti en anticiperen niet op anderen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Rebel1974: welkom op dit forum! kijk eens goed naar de context, daarin wordt geenzins opgemerkt dat jij een beginner bent Verder verschillen we slechts 2 jaar (allebei al oude lullen) en ja, ik heb menigmaal in de 90-ties lopen stoeien met een zinkertje, waarbij een zware vlieger via een lange stok vast zat aan die volumeloze directional Dat was behelpen in die dagen! Uit ervaring weet ik dat er veel mensen meelezen zonder account. Die wil ik graag waarschuwen! Ga je door de branding naar de poel, dan ben je een baas
|
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
oowh jeeej. He wie zegt dat ik beginner ben ?? Kijk eens naar mijn leeftijd ??
Windsurfde al op zinkertjes toen jij nog geboren moest worden ;-)
Ik wilde inderdaad met westwindje door branding naar de ZM . Kijkduin lijkt me dan wel OK omdat je dan niet om de ZM heen hoeft. Overigens geen flauw idee hoe de afmetingen zijn van die zandhoop...........
Poeh, Poeh... nah, nah... wat een groot spraak
|
|
|
Rebel1974
|
mogguh allemaal :-)
bedankt voor de vriendelijke verwelkomingen en de tips vwb ZM !
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zo, gewoon 7°C buiten Het lijkt wel of het weer April wordt ipv richting Juni.... Wellicht toch de neopreen accessoires maar weer uit de schuur halen voor de sessie van vanmiddag... Nog meer liefhebbers voor de zand-zundapp?
|
|
|
jefff
|
Zo, gewoon 7°C buiten Het lijkt wel of het weer April wordt ipv richting Juni.... Wellicht toch de neopreen accessoires maar weer uit de schuur halen voor de sessie van vanmiddag... Nog meer liefhebbers voor de zand-zundapp? Ik ga vanmiddag!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Mooi Jefff, dan zie ik je vast daar. Ik ben makkelijk te herkennen aan de vliegers die ik vaar Wat ga jij opzetten?
|
|
|