Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik ga morgen naar X-Beach. Wil er voor 2 uur nog wel zijn. Water lijkt me nog iets te koud voor een shorty... maar ik heb afneembare mouwen, dus die gaan er wellicht af
|
|
|
Erik-g60
Geen avatar
|
Hallo allemaal. Ik kom uit Waalwijk en ben beginner. Zijn er mensen die morgen gaan kite en een beginner mee willen helpen?
Gr Erik
|
|
|
Faxie
|
Ligt eraan waar je naartoe wilt gaan Erik Op X-Beach zal je wel beter kunnen varen dan Vrouwenpolder, water is iets rustiger. Wel schoentjes aan te raden aangezien je nog vaak op de bodem zult staan en daar nogal wat oesters kunnen liggen. Kan je al varen trouwens? Want de wind is wel vol sideshore, misschien ietsjes side on shore.
|
|
|
Erik-g60
Geen avatar
|
Maakt mij niet zo veel uit waar ik naar toe moet, Ik heb les gehad. Kite controle gaat goed maar moet nog wel wat oefenen met waterstarten.
|
|
|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
met deze wind uit het oosten en de stroming, zou ik als beginner een x-tje overslaan. Jeroen heeft bij X-beach zijn kite gescheurd op de oesterbanken omdat hij door de stromingsvreschillen en de wind hem niet meer gestart kreeg. Beste Erik, ik zou overslaan en wachten op een goede wind voor Oostvoornse strand
|
|
|
|
Faxie
|
Idd als het waterstarten nog niet goed gaat kun je met Oostenwind beter maar niet naar X-Beach.
Misschien zijn er wel geschikte spots aan het Ijsselmeer...
|
|
|
helium
|
Zijn er mensen die deze morgen gaan, ik rijdt rond 10en naar Vr,polder Mocht je mee willen rijden Erik is dat ok,misschien valt het mee met de stroming en wind. Van kijken/meemaken leer je erg veel!
Ik ga vanuit Tilburg dus.......................(moet wel om 18:00 thuis zijn)
|
|
|
Marijtje
Geen avatar
|
Hey Guys, ik ben weer terug ik wil vandaag gaan kiten,maar zit nog te twijfelen waar, V-polder, of X beach. Rob, waar parkeer je bij V -polder? of de parkeerplek bij ze zee, of die aan de andere kant van de weg? Ik vertrek vandaag rond 14 of 15 uit breda, als er iemand mee wilt rijden, moet je ff een pb sturen Groeten Marijtje
|
|
|
Faxie
|
X-Beach was super Wel m'n tenen opengehaald.... en bodydraggen door meters wier is ook niet fijn haha. Toch maar schoentjes voortaan daar, en geen tricks in de buurt van wier.
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Zo...dat was 'm weer...rond 5u stond ik op 't water en heb ik serieus lekker kunnen varen met de 8m. Af en toe een beetje weinig power maar met die vlagen wilde ik geen risico nemen. En toen begon 't gezeik...het was hoogtij dus ging mijn tas ff verleggen en wat drinken met de kite nog in de lucht. Ging prima totdat de kite van een meid in mijn lijnen kwam...safety moeten trekken en gelukkig niks ernstig gebeurd. Daarna de lijnen gechecked en kite weer opgelaten (zelfde meid)...meid laat kite los want kite pakte wind: weer meters meegesleurd. Voortaan mag die meid mijn kite niet meer oplaten, alhoewel ze er wel goed uit zag . Daarna nog gelukkig wel ff kunnen varen tot zo'n half 8. Faxie btw ook nog gezien...die was goed bezig met z'n backroll's
|
|
|
helium
|
Ben uiteindelijk in ouddorp beland. Wat een dag! Windje was wel erg vlagerig.......zat wel ruim 10knopen verschil in. Shorty weertje.
Was je nog geweest op Vrouwenpolder Marijtje, en hoe was het?
|
|
|
Faxie
|
Ben nu ook backroll transitions aan het doen, die lukken aardig goed tot nu toe Alleen af en toe experimenteer ik toch iets te veel en ga ik goed op m'n bek.... beetje in de gaten houden hehe. En welkom terug Marijtje
|
|
|
paul56
|
..meid laat kite los want kite pakte wind: weer meters meegesleurd. Voortaan mag die meid mijn kite niet meer oplaten, alhoewel ze er wel goed uit zag . Beter geef je haar les, dan kan je haar van achteren helpen met kitestuurlessen.. Of samen bodydraggen, is ook HEEL leuk
|
|
|
Faxie
|
Dat meisje (vrouw eigenlijk) komt daar vaker. 'k Heb nog d'r boardje teruggebracht (samen met nog 2 anderen.... druk dagje wat dat betreft, maar zo kan ik dat ook mooi oefenen haha)
Bij het oplaten van je kite moet je gewoon zorgen dat je zelf iets upwind staat van de kite, en vervolgens loop je downwind tot het doek op spanning komt.
Als je al iets teveel downwind staat, en je lijnen komen op spanning, dan wilt de kite er meteen vandoor.
Er staat op het forum nog een klaagtopic over de 2 jongens met de Ozones zag ik.
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Tis net andersom, zo maak je het voor de oplater juist moeilijker. Als je zelf je kite alleen oplaat ga je toch ook niet upwind staan voor dat je de kite in de wind trekt.
|
|
|
Faxie
|
Tis net andersom, zo maak je het voor de oplater juist moeilijker. Als je zelf je kite alleen oplaat ga je toch ook niet upwind staan voor dat je de kite in de wind trekt.
Nee dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel echt maar een heel klein tikkie upwind. Lijkt me voor de oplater juist moeilijker als hij een kite vastheeft die al halfvol in de wind zit.
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Je moet ook geen klein beetje upwind gaan staan. Dan gebeurd net hetgeen wat je niet wilt hebben. Als je al direkt upwind gaat staan dan staan je stuurlijn al onder spanning en vangt je kite al wind. En dan word het vervelend voor de oplater. Probeer het volgende keer maar eens. Is toch redelijk logisch als je er over nadenkt.
|
|
|
Faxie
|
Uhm wacht even... ik kom er net achter dat ik het helemaal met je eens ben, en dat ik up en down om aan het draaien ben... Oeps
|
|
|
paul56
|
Grappig: vandaag ben ik op het NOS journaal geweest Vandaag is een filmploeg van de NOS 3 uur aanwezig geweest, toen ik voor mijn opdrachtgever (Oranjecamping) 250 bedden van steigerhout aan het laden was. Resultaat 6 seconden in beeld op het NOS
|
|
|
|
Faxie
|
Zijn er weekendplannen trouwens? Ik probeer vrijdag vrij te krijgen om naar X-Beach te gaan. Zaterdag en zondag misschien ook nog wel
|
|
|
Faxie
|
Vrijdag vrij gekregen... alleen de verwachting is wat ingekakt..
Nouja verandert om het uur zag ik al wel, dus we wachten even af. Wellicht iets Noorderlijker naar de Dam gaan.
|
|
|
|