Erik-g60
Geen avatar
|
Morgen even kijken bij oostvoorne. Gaat dat lukken met een 11m?
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Dat ligt aan je gewicht, je kiteboard & je ervaring. Voor mij (65 kg en 1 jaar ervaring) zou een 11m echt serieus overpowered zijn.
|
|
|
Erik-g60
Geen avatar
|
Ik ben rond de 85 kg en heb wel goede kite controle maar ben nog bezig met waterstarten. En heb een board van 136-40.
|
|
|
S3
Logs: 0 | 618 uur
|
Met 85 kg zou ik morgen niet met een 11m het water op gaan. Ze geven tussen de 23 en 32 knopen op, dan zul je voornamelijk 8m en kleiner op het water zien in jouw gewichtsklasse.
Vaak kun je in de handleiding van je kite (of online) wel een tabelletje vinden waarin per maat de geschikte windrange vermeld staat. Dit is over het algemeen gebaseerd op iemand van 75 a 80 kg. Voor elke 5 kg die je zwaarder bent kun je bij die getallen 1 knoop optellen.
|
|
|
Erik-g60
Geen avatar
|
Dan ga ik het met me 7m proberen (nova 2) bedankt voor de tips
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik ga naar Neeltje morgen. Sideshore, en weer tijdje geleden. Vind het toch een toffe spot
|
|
|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
Was vandaag supergaaf op de slufter. Heerlijk met de 10 gesprongen en toeslde gevaren. gaat nu ook steeds beter. Nog 10 minuten bezig geweest mensen terug te roepen die het natuurgebied invaren. Werkt wel, maar een half uur later is het weer vol met anderen...... Hopeloos!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik ben morgenochtend met Jeroen te vinden op de slufter. Was vandaag supergaaf op de slufter. Heerlijk met de 10 gesprongen en toeslde gevaren. gaat nu ook steeds beter. Nog 10 minuten bezig geweest mensen terug te roepen die het natuurgebied invaren. Werkt wel, maar een half uur later is het weer vol met anderen...... Hopeloos!
Toch jammer ja... zeker omdat het nu in een soort testfase is. Zou zonde zijn als de spot sluit. Op de Slufter mag je toch langs die hele Westkant varen toch?
|
|
|
paul56
|
Morgenochtend omstreeks 9 uur ben ik weer op de slufter te vinden. Nog meer Brabo's?? Zo ja, dan kan je er gezellig bijkomen: trefpunt de brabantvlag!
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Hey, ik heb die vlag gisteren niet gezien. Wel een hele serie Kitehigh vlaggen. Is je mast wel hoog genoeg ?
|
|
|
paul56
|
@marcel; mast is zeker niet zo hoog als die kitehigh palen. Mastlengte van kitehigh vlag is waarschijnlijk aangepast aan de loophoogte van Evan Vandaag was het een "moeilijke" wind: teveel voor de Zephyr en net aan voor de 10m. Dus niet echte super power voor de jumps. Wel lekker gevaren. Verder toeside geoefend en jumps (niet al te hoog) gemaakt. Tot 12:00 was het redelijk rustig op het water. Zeker omdat velen over het strand hoogte moesten lopen
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Dan heb ik er dus goed aan gedaan om een dagje over te slaan Vier dagen achter elkaar was ook wel wat veel van het goede geweest
|
|
|
|
Steef S
|
Heey Mannen!
Gaat er toevallig morgenochtend nog iemand richting zee? Staat opzich wel een lekker windje:)
Grt Stefan
|
|
|
|
|
Menno de Vries
|
Hallo, Allemaal Ik ben Menno en kom dus ook uit de buurt van Breda. Terheijden om precies te zijn. Omdat ik de laatste tijd vaak alleen ga surfen vind ik het wel gezellig om met andere mensen uit de omgeving af te spreken.
Toevallig ben ik van plan om vanavond rond een uur of vier nog richting het strand te gaan. Zijn er nog meer met dat idee??
gr. Menno
|
|
|
Steef S
|
Ik ben Stefan en kom uit de ijpelaar. Ik ga vanavond niet maar morgen sowieso! Zit alleen nog even te kijken wat chill is met nw.
|
|
|
Menno de Vries
|
Hey Stefan, Met noordwest is Brouwersdam wel oke, is alleen pal aanlandig en kan op een drukke dag, (wat het morgen wel zal zijn) wel vervelend zijn. Een andere misschien betere optie is Vrouwenpolder (schuin aanlandig). Zit nog te twijfelen tussen vanavond of morgenmiddag
|
|
|
geloof68
|
Hier (Oisterwijk) waait het vandaag ongeveer even hard als op de Bdam?!!???
|
|
|
Menno de Vries
|
Als het goed is zal hij vanavond toenemen tot ongeveer 20 knopen
|
|
|
Steef S
|
Ik denk dat ik de Zandmoter ga proberen
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Je bedoeld hopelijk Maasvlakte 2 Paul? Slufter met NNW is pokkevlagerig.
|
|
|