plex
|
Wat hebben jullie nu aan als jullie gaan kiten? Is een wetsuit 5/3 genoeg? Welke temperatuur moet het water minimaal hebben?
Wat dragen jullie nog meer naast een wetsuit? Cap? Handschoenen, schoentjes?
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Is nu wel te doen zonder cap, en als je en 5/3 hebt moet het te doen zijn (wel goede 5/3, schoentjes en handschoentjes). Vaar nu zelf met een 5/5 en handschoentjes / schoentjes
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Volledige bepakking is wel zo lekker tijdens spoelbeurten al zal snel de tijd aanbreken dat je juist in het water gaat liggen voor wat afkoeling. Zeker als het boven de 15gr met zon wordt.
Zondag gevaren met 5/4 single-lined, cap, schoentjes en handschoentjes. Niet koud gehad maar zeker nog lang niet te heet.
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Op Brouwersdam ging ik ook even expres kopje onder na al dat teruglopen. Kreeg het er toch goed warm van.
|
|
|
plex
|
Is nu wel te doen zonder cap, en als je en 5/3 hebt moet het te doen zijn (wel goede 5/3, schoentjes en handschoentjes). Vaar nu zelf met een 5/5 en handschoentjes / schoentjes
Ik heb een o'neill 5/3. Is deze geschikt?
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
pak is prima, paar goede schoentjes en handschoentjes erbij en eventueel een cap dan moet het prima uit te houden zijn... ik had het met een cap vrijdag goed warm!
|
|
|
Morres
|
cap!? wtf, ik gebruik alleen maar schoentjes.
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Jij bent een bikkel. Gewoon schoentjes, beanie op mijn kop en extra neopreen vest zeker als de gevoelstemp nog 2 à 3 graden is
|
|
|
Evan
Administrator
|
Het schiet maar niet op met die watertemperatuur, met moeite komt het zeewater aan de 9gr vlak bij de kant.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Grappig, op 29 maart jl zijn er een hoop op M'berg al zonder schoentjes wezen varen... en dat was goed te doen Spijtig genoeg, was het 2 dagen later alweer voorbij met de pret
|
|
|
HDFrank
|
Morres Ik hoop dat je dat op het nudisten strand doet!!(alleen schoentjes) Ik heb een o'neill 5/3. Is deze geschikt? Ik draag er voor de comfort een 2mm shorty onder!! handschoenenen & schoentjes geen cap. Maar het is perfect te doen.
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
ik vaar ook een o'neill psycho 2 vaar ik hele winter mee door.. nou heb ik wel behoorlijk natuurlijke isolatie dus dat scheeld, maar nu is het zeker weer te doen. schoenentje, handschoentjes en een beanie zijn bij ook nog wel standaard.
|
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Hij had veel ''bruin vet'' volgens mij, waardoor hij het lang kan volhouden in extreme temperaturen. LIjkt me toch een sterk genetische factor, die je met de juiste omgevingsfactoren ten volle kan benutten. Maar zonder enkele bijzondere interacterende genen lijkt het me onmogelijk zoiets puur op psychologische gronden te bewerkstelligen. Wel 'cool' als je daarover beschikt
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Het schiet maar niet op met die watertemperatuur, met moeite komt het zeewater aan de 9gr vlak bij de kant.
Ten opzichte van de afgelopen 4 jaar zitten we mooi in de curve, http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm mede dankzij de warme temperaturen van vorige maand. Maar wil de zeetemperatuur verder stijgen zal de temperatuur nu idd wel weer snel omhoog moeten gaan. (met name 'snachts)
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Vind het water ook nog echt koud in vergelijking met vorig jaar. Maart was nog redelijk goed te doen met de hogere temperaturen, maar heb het idee dat het binnenwater ondertussen alweer is afgekoeld.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Ten opzichte van de afgelopen 4 jaar zitten we mooi in de curve, http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm mede dankzij de warme temperaturen van vorige maand. Maar wil de zeetemperatuur verder stijgen zal de temperatuur nu idd wel weer snel omhoog moeten gaan. (met name 'snachts) Alleen blijft die grafiek hangen op 1-apr, als je daar nu 8gr intekent op 15-apr dan hangen we toch echt mooi onderaan te bungelen zonder echt grote verandering in zicht. Een zeewatertemperatuur van 11-12gr eind april zoals normaal is gaan we al helemaal niet meer redden ben ik bang.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Vind het water ook nog echt koud in vergelijking met vorig jaar. Maart was nog redelijk goed te doen met de hogere temperaturen, maar heb het idee dat het binnenwater ondertussen alweer is afgekoeld.
Dat zou me niks verbazen, het zelfde voor het IJsselmeer.
|
|
|
Morres
|
Morres Ik hoop dat je dat op het nudisten strand doet!!(alleen schoentjes) hahahahahha oops
|
|
|
rocket man
|
Was gisteren varen, moest ff naar m'n board draggen en blij dat ik een 5/3 suit, cap en schoentjes aanhad. T"is nog beperkt voor beginners die nog veel in de plomp liggen.
|
|
|
raf
Geen avatar
|
mijn vriendin begint net en hield het gister steeds 1,5 uur vol met een 3/2 pak, daarna een half uurtje opwarmen in 't zonnetje.
|
|
|
Morres
|
3/2 vind ik niet echt verantwoord, als je een tijd ligt ben je de sjaak
|
|
|
raf
Geen avatar
|
Ik vaar zelf ook al ruim een maand met een 3/2 pak, het enige waar ik in het begin last van had was koude voeten dus toen toch ff schoentjes gescoord.
Overgens heeft ze vanmiddag een 5/3 gehaaldt zo dat ze langer door kan
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
tja, volgens mij is het voor iedereen anders.. sommige mensen hebben een ingebouwde 5/3mm isolatie laag
|
|
|