|
Mitchel_12000
Berichten: 1183
|
vaar je met een raceboard niet meer op de vinnen als op de rail?
|
|
|
HaPe
Moderator
Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
|
Raceboard hoor je inderdaad niet op de rail te varen, maar plat/op de vinnen
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Chop, een langer board vaart makkelijker over korte golfjes heen zonder te stuiteren dan een kort boardje.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Chop, een langer board vaart makkelijker over korte golfjes heen zonder te stuiteren dan een kort boardje.
Dat is ook de reden dat windsmurfers ons er in chop nog steeds finaal uitknallen Ik zou die sector proberen na te maken cq. je board daarop baseren!
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
voor lowend & golfjes gebruik ik een strapless Bic thruster 6'2". leuk speeltje... nieuw voor 200 /250 euries te verkrijgen en is onverwoestbaar.
|
|
|
Peer
Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
|
Heb ooit ergens een post gezien van iemand die een oude surfplank doorzaagde (stuk van de neus af en stuk van de tail) lamineren en de vinboxen er weer inlijmen/lamineren en klaar... Leek wel wat op een sector... kosten nihil, vast niet net zo goed als het origineel maar aardig speeltje,...
|
|
|
|
wimbers
Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
|
Ga binnenkort ook wat boards bouwen. heb nu 2 blanks, en nog een oud windsurfboard (oud F2 raceboard, zijn goed te pellen)
raceboard staat dan ook in de planning.
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Hij heeft wel degelijk een rocker, en wel een 2-stage:
Nose is erg gebogen, achterdeel vlak.
Door de kromming kom je goed over golven en chop. Achterkant zo vlak en scherp mogelijk voor een zo hoog mogelijke snelheid en lage weerstand.
Windsurf raceboards en snelle boten hebben eenzelfde rockerlijn
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Hij heeft wel degelijk een rocker, en wel een 2-stage:
Nose is erg gebogen, achterdeel vlak.
Door de kromming kom je goed over golven en chop. Achterkant zo vlak en scherp mogelijk voor een zo hoog mogelijke snelheid en lage weerstand.
Windsurf raceboards en snelle boten hebben eenzelfde rockerlijn
Betekend dat in dit geval dat vanaf 784 vanaf de neus de rest tot de achterkant recht is zonder kromming?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Hij heeft wel degelijk een rocker, en wel een 2-stage:
Nose is erg gebogen, achterdeel vlak.
Door de kromming kom je goed over golven en chop. Achterkant zo vlak en scherp mogelijk voor een zo hoog mogelijke snelheid en lage weerstand.
Windsurf raceboards en snelle boten hebben eenzelfde rockerlijn
Betekend dat in dit geval dat vanaf 784 vanaf de neus de rest tot de achterkant recht is zonder kromming? Zo interpreteer ik dit plaatje idd. Maar raceboards zijn altijd recht aan de achterkant. Iedere vorm van ronding of concaaf zorgt voor meer weerstand. Snelheid is alles in een race. Dit zou in chop super oncomfortabel moeten zijn. echter de outline van de Sector alsook de flex zorgen weer voor confort
|
|
|
Mitchel_12000
Berichten: 1183
|
De nose is meer gebogen dan ik dacht trouwens. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit vaart.
|
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
die afmetingen zijn overal te vinden , maar het gaat om het totale verloop van het zijaanzicht, dus scoop/rocker/dikte. Ik ga vandaag proberen om dit met een foto via de beamer te realiseren.
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Ik hoorde ze in een Airush demo filmpje vertellen dat de hoek van de vinnen 5 graden is, iemand ook enig idee of ze ook een toespoor hebben en zo ja, hoeveel?
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Alle hoek, zowel verticaal als in de lengterichting zit in de vin geshaped. Vinboxen staan gewoon 100% recht
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik had juist weer begrepen dat de wedstrijd jongens gewoon truster set-up met loodrechte vinplaatsing gebruiken. Vorig seizoen zag je sommige boards met vinnen onder een hoek (buitenste)
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Wat ik begrepen had was dat hoe groter de "cant" (vinhoek) is hoe sneller je board uit het watert lift wat bij low-end en zwaardere riders er voor zorgt dat je net iets eerder planeert. Als je dus genoeg power hebt (wat al snel gaat als je een 18/19m racekitepakt) zou je dus 0gr kunnen pakken om zo meer controle op hogere snelheden te hebben.
|
|
|