kite2fly
Berichten: 234
|
Bryan zit hier ook op het forum dacht ik hoor Is ook geen oud nieuws btw, deze proto heeft hij nog niet zo lang en is hij aan het fine-tunen maar daar kan hij zelf beter meer over zeggen. Top gast
|
|
|
Faxie
Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
|
Bryan zit hier ook op het forum dacht ik hoor Is ook geen oud nieuws btw, deze proto heeft hij nog niet zo lang en is hij aan het fine-tunen maar daar kan hij zelf beter meer over zeggen. Top gast Ja oke, oud als in een maandje bedoelde ik. Maar had wel verwacht dat dit eerder gepost zou zijn. Zou leuk zijn als hij zelf ook wat meer info kon geven ja
|
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Vliegt netjes, alleen te term hybride slaat op het feit dat het een samensmelting is van twee technieken. Ik zie zo snel alleen het single skin aspect, waar is het andere gedeelte van het hybride zijn?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb zitten googlen naar deze vlieger, maar kan heel weinig vinden. Video is ook van magere kwaliteit helaas.
Maar zoals ik het zie lijkt hij wel een LE inflatable en een paar struts te hebben. Het zou ook een gedeeltelijke ram-air kunnen zijn, maar dat lijkt me lastig voor zo'n dunne LE.
Of een LEI met ram-air struts, want ze zijn wel breed en lijken niet stijf te zijn.
Interessante ontwikkeling!
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Hallo, Wat leuk om dit topic hier tegen te komen! Het is een depower single skin kite bestaande uit 31 cellen, waarvan 3 gesloten zijn. De kite uit het filmpje is een 9m2 met de power van een 15m2 foil. Je hoeft niets op te pompen, de 3 closed cells vullen zichzelf. Momenteel ben ik nog bezig met het tunen, wat nog enkele weken kan kosten. Laatste ontwikkelingen zijn momenteel nog even te volgen op: https://www.facebook.com/monjetkitesGroeten Bryan
|
|
|
Reodude
Berichten: 434
|
Heb een hele tijd geleden zo een single skin gezien op een hydrofoil...het groepje met hydrofoils met Evan enz waren ook aan het kiten met hun foils, voor zover ik het kon inschatten was deze man met zijn behoorlijk kleiner uitziende single skin wel eens zo snel als de anderen met hun foils...het snelheids verschil was groot en de anderen waren op achtervolgen gezet, maar bleken nooit die topsnelheid te bereiken? Dus waarschijnlijk komt er nog een hogere snelheidskite dan wat we nu kennen...en die hydrofoils gaan al zo verdomd hard bij weinig wind! Ik dacht toen nog, zolang hij zijn single skin maar niet dropped Dude
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Hallo Brian! Goed bezig! Ik volg je vanaf nu op facebook! Wat is de LE? Hij lijkt van ander materiaal te zijn. Ontzettend gave ontwikkeling. Alleen voor op het water (waar hij uiteraard niet primair voor bedoelt is) idd. een risico. Maar dat zijn de closed cel Super high AR foil kites in principe ook, hoewel daar nog wel een kans bij is om die te herstarten.
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Hey Michiel,
De LE is van hetzelfde materiaal gemaakt als derest. Er zitten wel battens tussen alle cellen op de LE. Deze kite is waterherstartbaar, al moet je hem niet tussen dikke golven droppen (maar dat is met de meeste foils ook een probleempje)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
De LE is van hetzelfde materiaal gemaakt als derest. Er zitten wel battens tussen alle cellen op de LE. Deze kite is waterherstartbaar, al moet je hem niet tussen dikke golven droppen (maar dat is met de meeste foils ook een probleempje) Nu heb je mijn volle aandacht Ik ben erg benieuwd!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
@Frank, dat was mij niet opgevallen. Bedoel je dat hij sneller was dan ons? Heb nooit tegen een vreemde geraced in Nederland en al zeker niet tegen een vreemde met single skin kite.
@brain, hoe heb je hem water herstartbaar gemaakt en heb je hem al tegen de huidige race kites getest?
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
@Evan, De kite heeft 3 closed cellen, die de lucht vast houden. Hierdoor blijft hij drijven en blijft de kite zijn profiel houden. De LE loopt een stukje door als lower skin. Ik ben de laatste stukjes nog aan het fine tunen. Op het water heb ik hem nog niet goed kunnen vergelijken met race kites.
Op het land heb ik er mee gevlogen tussen vrij grote matten. Een Flysurfer Sonic, Ozone Chrono, Ozone R1 en een HQ Zeekai. Ik kon ze allemaal bijhouden. De wind zakte nog wat verder weg naar onder de 6 knopen en toen was de Monjet nog de enige kite die in de lucht bleef (op het land had ik nog steeds power om upwind te rijden)
|
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Beste kiters, We zitten nog steeds in de fase van het tunen. Stapje voor stapje komen we steeds dichter bij het eindresultaat. Single skin kites zijn erg complex kwa design. Het heeft wat tijd nodig, maar we gaan er komen! Ondertussen zijn we bezig om te zorgen dat hij straks geproduceerd kan worden en is de website bijna klaar.
|
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Mensen die hem graag willen testen, kunnen mij een pm sturen met email adres. Dan zorg ik dat iedereen die wil, kan testen zodra we zover zijn.
|
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
@Brain, waar bestaat de LE uit? Wordt deze opgevuld vanuit de drie "closed" cellen?
De LE behoud zijn vorm door nylon rods die tussen elke cel geplaatst zijn. Deze zijn uitneembaar en vervangbaar. De closed cellen vullen alleen zichzelf. Dit is voldoende om hem te laten drijven.
|
|
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Hi Michiel,
Achter de schermen gebeurd er veel. Naast dat we nog bezig zijn met het tunen, moeten ook allerlei andere zaken geregeld worden om het product daadwerkelijk op de markt te krijgen. We zijn hier hard mee bezig. Ik hoop binnenkort met meer nieuws te komen.
|
|
|
|
|
brain
Berichten: 25
|
Uitvoerig bezig met testen en tunen momenteel op Corsica. Ik ben aan het experimenteren met grotere maten en probeer verschillende materialen. Als ik terug ben zal ik de analyses omzetten naar een verbeterd design en nieuwe prototypes laten maken. Het oude model vliegt fijn, maar ik weet dat er nog meer uit te halen valt. Vooral voor hydrofoilers zie ik nog een deel dat ik zeker nog verder wil vullen. De komende maanden zal ik werken aan meer performance, reductie in het aantal bridles en verbetering van relaunchen vanaf het water. Ook wil ik graag meer gaan samenwerken. Het blijkt voor een groot deel toch allemaal wat veel voor 1 of 2 personen. Naast de hoge kosten voor de ontwikkeling zorgt dit voor een traag proces.
Bedankt voor jullie geduld!
|
|
|