|
-Martijn-
Geen avatar
|
Hmm filtert rijkswaterstaat de pieken van de vlagen er uit, of is het echt zo dat het steeds rond de 30 - 35 knp. blijft steken als ze 40 - 45 opgeven. Voor de derde keer ofzo in een paar weken dat ik thuis gebleven ben en dat als ik naar de metingen kijk ik eigenlijk prima had kunnen gaan
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Meting klopt gewoon, de gemiddelde wind klopt aardig maar de voorspelde vlagen kun je vaak met een schep zout nemen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Er zijn ook dagen dat de voorspelde vlagen wel kloppen, of zelfs te conservatief zijn. Kortom, je weet het nooit van tevoren. Beter investeer je in een nog kleinere kite als je echt wilt varen. Dan speel je altijd op safe!
|
|
|
-Martijn-
Geen avatar
|
Heb al een paar jaar een kleine kite (8m) liggen die ik toch echt eindelijk eens uit wil laten, alleen dat doe ik het liefst op een niet al te wild dagje (30 - 35 zou mooi zijn) ipv gelijk die stap naar de 40 - 45+ knopen te maken... Ik heb inmiddels het gevoel dat ik langzaam aan meer dan klaar ben om de 30+ dagen aan te gaan. *edit* voordat iedereen weer over me heen valt, ik ben rond de 110 kg en moet 30% groter aanhouden qua maat dan "gemiddeld". De highend (zonder te depoweren) van m'n 12 zit voor mij tegen de 30 knopen aan, al is het dan wel echt het maximum. Na een goed uur tot anderhalf uur ben ik dan ook wel compleet op... Ik heb geen flauw idee hoe lang ik een 8 zou kunnen houden, dus ik wil rustig beginnen. Ik ben geen totale malloot
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Toen je het over een 8m had dacht ik gelijk al aan een zwaargewicht Maar desalniettemin vermeldenswaardig. Met mijn 66kg zou een 8m echt te gek zijn in die wind!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
*edit* voordat iedereen weer over me heen valt, ik ben rond de 110 kg en moet 30% groter aanhouden qua maat dan "gemiddeld". De highend (zonder te depoweren) van m'n 12 zit voor mij tegen de 30 knopen aan, al is het dan wel echt het maximum. Na een goed uur tot anderhalf uur ben ik dan ook wel compleet op... Ik heb geen flauw idee hoe lang ik een 8 zou kunnen houden, dus ik wil rustig beginnen. Ik ben geen totale malloot Ligt ook heel erg aan het type kite en je techniek, ik kan mijn 11m RPM ook zonder proberen tot 30 knopen varen met mijn 85kg. Maar zoals je zegt beter rustig proberen, dat maakt veel verschil.
|
|
|
tgroot
|
wind viel inderdaad weer tegen dit weekend op sluf. Mooiste van alles, ik was me schoentjes vergeten. Naja geen keus dan maar zonder, toch 3 uur volgehouden dat had ik dus echt niet meer verwacht in december.
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Heb al een paar jaar een kleine kite (8m) liggen die ik toch echt eindelijk eens uit wil laten, alleen dat doe ik het liefst op een niet al te wild dagje (30 - 35 zou mooi zijn) ipv gelijk die stap naar de 40 - 45+ knopen te maken... Ik heb inmiddels het gevoel dat ik langzaam aan meer dan klaar ben om de 30+ dagen aan te gaan. *edit* voordat iedereen weer over me heen valt, ik ben rond de 110 kg en moet 30% groter aanhouden qua maat dan "gemiddeld". De highend (zonder te depoweren) van m'n 12 zit voor mij tegen de 30 knopen aan, al is het dan wel echt het maximum. Na een goed uur tot anderhalf uur ben ik dan ook wel compleet op... Ik heb geen flauw idee hoe lang ik een 8 zou kunnen houden, dus ik wil rustig beginnen. Ik ben geen totale malloot Ik vaar mijn 8m Catalyst tot 40knp vlagen en weeg 83 kg. Dan is het nog leuk. Daarboven is het meer overleven dan kiten. Met 110 kg kun je volgens mij wel het water op als de voorspelling 30 - 40/45 (gemiddeld - vlagen) is. Ervaring is wel belangrijk! In die wind wil je geen fouten maken.
|
|
|
HuibN
|
Vandaag met René een hele mooi ervaring bij de 1e bank van de Slufter. Een wat jonge en een oude zeehond die steeds heel nieuwsgierig op ons afkwamen. We konden ze net niet aanraken. Even stoppen in het water en ze kwamen op ons af. Zelfs toen ik op het strand ging zitten, kwam de oude tot op een meter afstand de boel opnemen.
|
|
|
surf-bert
|
Leuk ja, veel zeehonden de laatste jaren bij de maasvlakte. nieuwsgierige dieren. en nog best groot van dichtbij!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Leuk ja, veel zeehonden de laatste jaren bij de maasvlakte. nieuwsgierige dieren. en nog best groot van dichtbij!
Een mannetjes grijze zeehond kan over 3 meter lang worden en 350kg wegen Nah, als ik een spitse snuit uit het water zie komen blijf ik altijd netjes uit de buurt
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
En dan is de grijze zeehond ook nog eens de minst bange en agressiefste zeehondensoort in de Noordzee. Zouden ze ooit de stap van bruinvis naar mens maken?
|
|
|
Faxie
|
En dan is de grijze zeehond ook nog eens de minst bange en agressiefste zeehondensoort in de Noordzee. Zouden ze ooit de stap van bruinvis naar mens maken?
Daarom blijf ik uit de buurt. Vertrouw het maar niks
|
|
|
surf-bert
|
Zondag nog mensen het water op ? voorspelling voor zondag is wel goed, beetje vlagerig, maar nog steeds erg zacht.
ik ga naar rockanje zondagmorgen, nog meer mensen die kant op?
grt bert
|
|
|
langesebas
|
Jazeker.....zal er rond 1200 uur zijn
|
|
|
Ocean-Limbo
|
morgen gasten op de Slufter?
|
|
|
|
|
geloof68
|
Ik ben gisteren na een afsluitend downwindertje vergeten mijn kitetas (2011 Ozone Catalyst 12m met witte Ozone pomp en zwarte slang) op te halen op strand. Mocht iemand weten waar mijn kitetas is of als iemand de tas vandaag kan meenemen naar huis.... Alvast dank!
|
|
|
Faxie
|
Ik ben gisteren na een afsluitend downwindertje vergeten mijn kitetas (2011 Ozone Catalyst 12m met witte Ozone pomp en zwarte slang) op te halen op strand. Mocht iemand weten waar mijn kitetas is of als iemand de tas vandaag kan meenemen naar huis.... Alvast dank!
Ah waren jullie dat die langs kwamen varen?
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Slufter vandaag was heeeeeeerlik lekkker temperatuurtje .... lekker zonnetje ... goed gepowerde 9m ....... veel ruimte in het poeltje .......... lekkere bakken op Mv2 ... en geen files heen en terug .......
|
|
|
Faxie
|
Ik ga morgen weer En wellicht vrijdag, en zaterdag Alleen even m'n boardje repareren voor de laatste paar sessies. Neus was een beetje gespleten, en van de week spleet hij nog een stuk verder open waarbij de onderkant dusdanig ver naar beneden flapte dan die in het water ging happen Heb dat stuk afgescheurd zodat je nu alleen het schuim ziet, maar ik doe dat stuk morgen even snel met ducttape weer vastzetten
|
|
|
|