Waarom duikt iedereen op de nieuwe boxer en andere bow's?

storm

Berichten: 349
Augustus 21, 2006, 01:03:20
edit2Rapporteer  
Nu alweer een hype rondom een kite waar nog vrijwel niemand iets van weet, laat staan mee gevaren heeft.
Uit de reacties op dit forum lijkt het wel alsof de helft zijn rhino's, vegasjes, torches en ravens direct weer in wil ruilen voor de boxer. Naish bouwt zijn beginners kite om tot sle en ineens zou het geen beginners kite meer zijn maar een alleskunner. Hou toch op. Dan zouden ze er gewoon een nieuw model naast zetten, zoals north doet.
In het wedstrijd cricuit zie je volgens mij geen hond met die bow's varen. Iedereen weet dat bow's boven de 12 meter veel slechter presteren dan c shaped kites. Ik denk toch nog steeds dat bow's prima kites voor beginners zijn die veel depower nodig hebben voor de veiligheid. Maar de geoefende kiter heeft een aantal maten kites en past zijn keuze aan op de windkracht. Kijk als het om geld gaat kan je waarschijnlijk met twee bow's volstaan tegenover 3 c shaped kites. Maar prestatie....  Ik kom nooit depower te kort, en zo ja, dam waait het te hard voor die kite en pak ik een klener maat en vaar ik heerlijk. Als ik met een 9 vaar zie ik vrijwel geen gasten met een 12 bow varen. Ben benieuwd naar reacties.
Ik probeer overigens niet perse iets negatiefs over bow's te zeggen, maar eerder iets over de hysterie die onstaat zodra er een nieuw modelletje gelanceerd wordt. Als of er nu echt iets heel nieuws staat te gebeuren, en daar geloof ik niet in.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 Augustus 21, 2006, 01:12:09
edit2Rapporteer  
Ah kijk een handig topic.
Ik als beginner, kreeg idd een beetje het idee dat een Bow kite de meest geweldige kites zijn die er bestaan. Maar als ik dit zo hoor zijn er toch meer voor en tegens.

Ik zal het meeste gaan kiten op een meer, aangezien de zee toch wel wat ver weg is voor mij. Klopt het dat je dan met een bow kite meer voordeel hebt, vanwege vlagerige wind?

storm

Berichten: 349
Antwoord #2 Augustus 21, 2006, 01:14:37
edit2Rapporteer  
Ja, maar verwacht geen wonderen. te weing wind lost een bow niet op en te veel wind ook niet.
vlagerigheid speelt zich meestal toch tussen een bepaalde hoeveelheid knopen af, die naar mijn menig ook met de depower van een goede c shaped kite opgevangen kunnen worden
jeffrey

Berichten: 534
Antwoord #3 Augustus 21, 2006, 01:19:16
edit2Rapporteer  
ik heb vandaag 2 keer met een boxer sle kite gevaren en ik ben een redelijk gevorderde kiter.en ik moet eerlijk zeggen dat die kite echt de top van de bow kites is.je kan hem lekker unhookd varen en ok mega hoog mee jumpen je springt echt het hoogst van allemaal
maar als je echt voor de wake styl ga dan is een c shape kite toch beter.daarom blijf ik toch bij een c shape kite.een voordeel aan een bow kite is dat je niet de hele tijd hoeft om te wisselen van kite. en wat de rede is dat ze allemaal een boxer sle hebben gekocht omdat het inderdaat echt een alles kunner is. groetjes jeffrey
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 Augustus 21, 2006, 01:42:34
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk heb je zelf nog nooit met een Bow-SLE kite gevaren ...
Bow kites hebben nu eenmaal bepaalde voordelen boven c-shape kites ,
(Windbereik,hoogtelopen,Vaart veel lekkerde in vlagerige wind,airtime)
 ik verwacht dat in de toekomst ,Dat 80 % van de nieuwe kites  BOW kites zullen zijn ,En echt niet omdat een nieuw type kite vanuit comercieel oogpunt beter is ,Ze varen gewoon beter En BOW kites zijn echt niet alleen geschikt voor beginners ,Zoals jij beweert maar het maakt het kitesurfen wel een stuk veiliger.
En het is natuurlijk niet zo dat C-kites nu opeens niet meer goed zijn het is inderdaad zo dat als je met weinig wind een grootte maat kite vaart dan is een c-shape misschien beter ..
En niet elke nieuwe Bow-kite wordt op dit en andere forums gehypet ,Alleen de betere...
 
duik

Berichten: 169
Antwoord #5 Augustus 21, 2006, 01:45:42
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk heb je zelf nog nooit met een Bow-SLE kite gevaren ...
Bow kites hebben nu eenmaal bepaalde voordelen boven c-shape kites ,
(Windbereik,hoogtelopen,Vaart veel lekkerde in vlagerige wind,airtime)
 


Al eens uitgebreid met de vegas 2006 gevaren????
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #6 Augustus 21, 2006, 01:50:05
edit2Rapporteer  



Al eens uitgebreid met de vegas 2006 gevaren????
Citaat


Nee, vertel eens hoe die vegas gaat, zit te twijfelen tussen een vegas en een tribal.
storm

Berichten: 349
Antwoord #7 Augustus 21, 2006, 02:21:25
edit2Rapporteer  
DUIK- Ben benieuwd naar gefundeerde meningen uit beide kampen. Kijk dat jij een vegas lekker vind varen is o.k en begrijp ik ook wel maar wil weten waarom jij c shaped vaart boven bow

xray

Berichten: 3688
Antwoord #8 Augustus 21, 2006, 02:23:04
edit2Rapporteer  
@ Zwafra

Met alle punten die je noemt (hoogtelopen, vlagerige wind etc...) heb ik met mijn C's geen enkel probleem en voor wat betreft die airtime daag ik je uit....
Wat je schrijft is zoals jij het beleeft maar ondanks dat ik met redelijk wat bowkites heb gevaren blijf ik lekker bij mijn C's. De feedback en directheid zijn hiervan nog steeds onovertroffen. MAW, bow's varen niet per se beter wat mij betreft maar maken het voor relatieve beginners makkelijker (dat dan weer wel)
posty

Berichten: 2454
Antwoord #9 Augustus 21, 2006, 02:42:36
edit2Rapporteer  
Hallo, het is een Naish hoor :Smiley
(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #10 Augustus 21, 2006, 02:54:05
edit2Rapporteer  
Ik kom nooit depower te kort, en zo ja, dam waait het te hard voor die kite en pak ik een klener maat en vaar ik heerlijk. Als ik met een 9 vaar zie ik vrijwel geen gasten met een 12 bow varen. Ben benieuwd naar reacties.

Hier heb je een goed punt. Ik was vandaag op de brouwersdam. Later op de middag met een 7 fuel gevaren. er was inderdaad iemand met een 12 x-bow aan het varen. Het zag er niet echt uit of het lekker varen was. Misschien wel dat een bow de vlagen wat prettiger verwerkt !!!????
Nick87
Gast
Antwoord #11 Augustus 21, 2006, 03:13:45
edit2Rapporteer  
Vandaag een boxer SLE 2007 aan het werk gezien. Stevig hoge sprongen en zag er goed uit, maar ineens zag ik hem inverten en dat zag er niet gezond uit. die kerel terug naar de kant bodydraggen.

Daarna zag ik hem opnieuw vliegen en de stof aan de leading edge zag er wat "verrokken" uit... het zat toch niet meer strak in profiel...dat inverten lijkt me toch een stevig nadeel
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #12 Augustus 21, 2006, 03:15:06
edit2Rapporteer  
Ik heb de boxer 9 vandaag (zo) gebruikt in de kiteles, ik vind de bardruk in de originele setup erg hoog, ik vind dat de kite mits goed gepositioneerd, gemakkelijk van het water af komt.

Ik vind dat je hoger springt met de SLE boxer dan met de 2006 boxer...zeker meer lift, en dus automatisch iets interessanter voor de beginner-intermediate rider.

Maar voor beginners, gebeurt het helaas nog vaak dat ze de kite als ie op het water ligt te veel lijn geven. Zeker als ze raar vallen. Dan rolt de kite door en kun je naar de kant.

Je kunt de kite 100% depoweren, afhankelijk van je armlengte althans, maar dan stuurt ie niet meer en gaat ie het water in, en dan....?

Wat wel weer heel goed is aan die kite is dat je makkelijk met een (te) grote kite het water op kunt en door aan je bar te trekken het water uit komt..dat is makkelijk voor mensen die net beginnen.

Wat ik nog steeds kud vind aan de bar (ook aan de SW bar) is het oranje stoppertje en de grijze holder voor het stoppertje. Als je het stoppertje hebt weggeduwd dan activeer je de extra depower...alleen gaat de bar erg moeilijk over dat grijze ding heen. Daarnaast krijg je dat oranje ding pas met veel geweld los en krijg je m moeilijk vast. Zeker niet doorontwikkeld.

Dit zijn mijn ervaringen. Ik ben een fan van de boxer 06 als leskite en als een kite voor beginners, de sle variant geeft meer mogelijkheden voor een beginner met ambitie.

Maar het is geen kite die ik zelf zou willen hebben. ( Ik heb nu torch 2)

Groetjes Sander
Buur

Berichten: 989
Antwoord #13 Augustus 21, 2006, 03:38:45
edit2Rapporteer  
En BOW kites zijn echt niet alleen geschikt voor beginners ,Zoals jij beweert maar het maakt het kitesurfen wel een stuk veiliger.

Is het niet zo dat de rider een gavaar is, en niet de kite.... !!!

Heb zelf niet met bow gevaren, dus mag ik volgens vele geen menig hebben over bow, dus doe mijn verhaal maar over C-chape...
Ik heb verschillende C-shape kites gehad... in het begin een freeair (van Wipika)
Toen ik die had vond ik dat een fijne kite, een maatje had een Ar5 (van Naish).
Heb daarna ook nog lift(Airrush) gevaren, en de eerste verzie ARX (ook Naish) , M5 & dream5  nu de impacts, en wel eens onder de Tribal gehangen.(allen van F-one)...
Toen ik met de freeair aan het klooien was... ziet dat er net zo uit als mensen die ik nu zie klungelen met een bow kite ongeacht het merk of C-chape... Als ik om me heen kijk zie ik mensen met een bowkite even grote fouten maken als dat ik toen deed met de C-shape.

In de toekomst zullen er tuurlijk alleen maar betere kites komen op de markt,
Geef mij maar een C-shape... direct sturen, geen rare toming.... (dat is met sle nu ook zo) en ik ben het GEWENT
Volgens mij is het ook gewoon waarmee iedereen les heeft gekregen.... en van uit daar zijn eerste setje koopt
Er bestaat zo iets als ervaring, en hoe meer je kite hoe beter je wordt, met een bow of een C-shape... maakt geen donder uit, geef mijn een 2003/4 kite en een bow van dit jaar en tuurlijk zal ik zeggen dat die beter is... zit 2 a 3 jaar extra ontwikkeling in.
Stomme vergelijking misschien... maar een F-16   schiet ook alles aan gort... maar ja we krijgen wel een zo'n Joint Strike Fighter... net als of die beter is in het kapot maken van dingen...ligt aan de bommen die je er onder plakt, maar vooral aan de SKILS van de piloot. als er nu een f16 in de plomp lazert (onze mooie niet meer te bevaren waddenzee) komt dat zeker omdat het een F16 is  en niet zo'n JSF...want daar mee gebeurd dat niet ... zeggen ZE dan...
Je moet voor de gein is kijken naar de marketing van alle merken... dan niet alleen van dit jaar... maar ook terug tot 2000 of zo... ga je heel raar kijken... want overal staat het zelfde... alleen dan anders geschreven... en een nieuw jaartal er bij... en als je me niet gelooft... moet je maar ff zoeken op het internet... En ga eens kijken naar het Buitenland daar zijn ook andere gewoontes... varen ze alleen met Bow... flysurfer...of C-chape... hangt echt wel een beetje van de marketing stratergienen van de merken af!... en naish verkoop hier het beste dus maken het meeste reclame...En mensen zijn KOEIEN... lopen allemaal de zelfde kant op... ja ook kiters zijn zo, hoe vrij ze ook zeggen dat ze zijn.... ze kennen alleen de vrijheid van meningsuiting....niet de vrijheid van gedachten... omdat je nu eenmaal door andere mensen bent opgevoed en onderwezen...

in het kort... alles vaart LEKKER... als je niet beter weet!! 
Ricardo uitgelogd
Gast
Antwoord #14 Augustus 21, 2006, 03:50:09
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag met de Boxer SLE 2007 gevaren geweldige kite als je van dikke lift, hangtime en golfrijden houdt, maar wil je meer dan dat (freestyle) dan zul je toch echt nog de C-shapes moeten pakken. De eerste keer dat het ding het water raakte inverteerde hij trouwens niet erg fijn dus!! Sad
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 Augustus 21, 2006, 04:07:38
edit2Rapporteer  
De veiligheid van een BOW kite zit hem in ,dat als je de bar loslaat ( b.v na een crash) dan is de druk uit je kite en blijft hij drukloos in je windvenster hangen ,Je wordt dus niet meters door het water of erger over het land gesleept als het fout gaat en dat is met name voor beginner een veilige gedachte ,En ik weet de veiligheid systemen van C-shape kites zijn natuurlijk de laatste jaren ook sterk verbeterd ,maar is toch is het een stuk makkelijker je bar los te laten dan een veiligheid te activeren ..
Het inverten is inderdaad een probleem bij BOW kites maar is ook een groot deel te voorkomen door de kite goed af te stellen,Ik voor nu een seisoen met een BOW en ook in vaak in overpowerde (Waroo 9 meter in 35+ knopen) omstandigheden ,maar het is mij nog niet overkomen
duik

Berichten: 169
Antwoord #16 Augustus 21, 2006, 04:25:24
edit2Rapporteer  
@ Storm: Ik kan me volledig aansluiten bij Ray.  Ben na diverse kites uitproberen op de vegas2006 uitgekomen.

@ Zwafra: 100% dewpower is nog steeds een Utopie. Je kunt wel lang doorvaren met een bow, maar ik heb met mijn 10mV6 ook in 35kts gestaan zonder problemen.(75kg) Maar een keer houd het op, ook met een bow.

Het blijft een persoonlijke voorkeur maar ik vind een C shaped lekkerder varen.

@flygirl: Ik heb niet met een tribal 2006 gevaren dus daar kan ik de V6 niet mee vergelijken. Je mag best mijn V6 proberen....

 
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #17 Augustus 21, 2006, 04:43:31
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een Bow/SLE gewoon een ontwikkeling is die bij de sport hoort. Je kunt de vergelijking trekken met de windsurfsport. Ook daar had je pakweg 20 jaar geleden de eerste kleine boardjes die zinkertjes genoemd werden. Tegenwoordig heb je bij een windsurfmerk wel 3 verschillende boardjes die exact het zelfde zijn, op het volume na. Kortom de keuze van een board kun je aanpassen aan de omstandigheden en datgene wat je zelf fijn vind. Ik denk dat de Kitesport een zelfde ontwikkeling gaat doormaken de komende jaren. De Bow/SLE is daarbij een van de grote stappen die de individuele keuze voor iedereen breder maakt.

Ik heb zelf dit seizoen een bow aangeschaft naast mijn c-shape. De grootste redenen waren voor mij het veiligheidssysteem en de windrange, die gewoon wat groter is dan de c-shape. En ja als het doorwaait moet je gewoon kleiner gaan varen, dat geld voor elke kite. Tot nu toe heeft de bow aan mijn verwachtingen voldaan en ben ik erg tevreden.  Dit geld voor de aanschaf van elke kite, maar dat is afhankelijk van de eisen die je zelf stelt aan de kite en staat in die zin los van het model. Als je eisen niet overeenkomen met de eigenschappen heb je zelf een verkeerde keus gemaakt.

Iedereen maakt dus n.a.v. zijn eigen eisen een keuze en de markt speelt daar heel handig op in door steeds met nieuw materiaal te komen. 2007 materiaal in 2006? In mijn ogen nog steeds 2006 materiaal alleen doorontwikkeld. Het klinkt alleen zo lekker. Als je de reclame's ziet die rondom dat nieuwe type dan zie je de beste pro's ze aanprijzen maar deze mannen en vrouwen hebben een kiteniveau waar ik nooit aan kan tippen. De commentaren die zij geven vind ik dus dan ook niet zo belangrijk maar wat iemand schrijft op bijvoorbeeld dit forum wel omdat dat meer in de buurt ligt van mijn niveau.

De keuze van je kite hangt dus af van je eigen wensen en dus maken we allemaal andere keuze's al of niet beinvloed door de markt, geweldig toch!

Mijn slogan is en blijft wat dat betreft: De beste kiter van de dag is degene met de grootste glimlach.
Roland de Groot
Gast
Antwoord #18 Augustus 21, 2006, 04:43:40
edit2Rapporteer  
Ha die Sander,

Vandaag geloof ik les van je gehad. Toch maar even het internet opgedoken op zoek naar spullen. Voor een beginner dus een enorme warboel, vergelijkbaar met de janboel na die gebroken lijn. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van spullen. Wat is een goede kite?

Roland
Ik heb de boxer 9 vandaag (zo) gebruikt in de kiteles, ik vind de bardruk in de originele setup erg hoog, ik vind dat de kite mits goed gepositioneerd, gemakkelijk van het water af komt.

Ik vind dat je hoger springt met de SLE boxer dan met de 2006 boxer...zeker meer lift, en dus automatisch iets interessanter voor de beginner-intermediate rider.

Maar voor beginners, gebeurt het helaas nog vaak dat ze de kite als ie op het water ligt te veel lijn geven. Zeker als ze raar vallen. Dan rolt de kite door en kun je naar de kant.

Je kunt de kite 100% depoweren, afhankelijk van je armlengte althans, maar dan stuurt ie niet meer en gaat ie het water in, en dan....?

Wat wel weer heel goed is aan die kite is dat je makkelijk met een (te) grote kite het water op kunt en door aan je bar te trekken het water uit komt..dat is makkelijk voor mensen die net beginnen.

Wat ik nog steeds kud vind aan de bar (ook aan de SW bar) is het oranje stoppertje en de grijze holder voor het stoppertje. Als je het stoppertje hebt weggeduwd dan activeer je de extra depower...alleen gaat de bar erg moeilijk over dat grijze ding heen. Daarnaast krijg je dat oranje ding pas met veel geweld los en krijg je m moeilijk vast. Zeker niet doorontwikkeld.

Dit zijn mijn ervaringen. Ik ben een fan van de boxer 06 als leskite en als een kite voor beginners, de sle variant geeft meer mogelijkheden voor een beginner met ambitie.

Maar het is geen kite die ik zelf zou willen hebben. ( Ik heb nu torch 2)

Groetjes Sander

Hifly
Gast
Antwoord #19 Augustus 21, 2006, 04:56:24
edit2Rapporteer  
Ikzelf vaar reeds een paar maand metSwitchblade en ik moet zeggen ..super . Ik ben geen top of the bill kiter , maar ik vind ze goed .

Waarom vind ik ze goed :

veiligheid ( enorme power /depower )

Vlagen voel je zo goed als niet meer .

Herstarten in diep water is peanuts ! Lekker eerst je board aan en dan barrtje nemen en ..hup

Ik heb vroeger met C-kites gevaren en het ging maar moeizaam vooruit om iets bij te leren , en eerlijk is eerlijk de schrik die ik had om te varen met C-kites was dan ook redelijk groot .

Voor mij was de Switchblade een openbaring . Wat ik nu kan , op die paar maanden dat ik deze kite heb , is enorm .

Vandaag gevaren met 6 Bft ( 22 - 27 knopen - Zw ) -Switchblade 9 ...ik moest er nog niet aan denken om met een C kite dit te doen .

Wel ben ik van mening dat indien ik nu naar een C overstap ( heb m'n CO2 nog ) dit veel makkelijker zal gaan .

Inverteren heb ik ook een paar maal tegen gekomen maar geloof me dat ligt gewoon aan mezelf , er is volgens mij geen enkele bow die in volle vlucht zomaar inverteerd .

Met wat geluk en geduld komt ie vanzelf op z'n plooi ..ik laat hem meestal doen en dan komt het wel goed , maar natuurlijk niet altijd ...zwemmen zit er soms nog eens bij .

Aan alles is pro en contra .

Als een beginner mijn advies vraagt : kopen die bow . ( dan kan de kitewereld misschien in een iets beter daglicht komen te staan )
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #20 Augustus 21, 2006, 05:04:37
edit2Rapporteer  
Als je een half uur met een bow vaart schiet je niet veel mee op. Je houdt er alleen een raar gevoel van over omdat het gevoel totaal anders is dan van een C-kite. Je moet er paar goede sessie mee kiten gewoon.

De eerste generatie bowkites hebben we gehad. Naish is nu de eerste die met de 2e generatie uitkomt. Ik heb er niet mee gevaren, maar zoals kitedemon zegt: 1:1 is zoveel lekkerder dan 2:1. Ook de depowerlijn die veel meer weg heeft van een C kite.

En er komen binnekort meerdere merken met hun nieuwe kites uit. Neem RRD, staat een vet filmpje op hun site. En natuurlijk cabrinha met de switchblade 2 volgende maand. Die gaan niet voor niks geen C-kites meer maken. Cabrinha zegt er is geen reden meer om nog langer c-kites te varen. Omdat de bow gewoon de eigenschappen van de C-kites gaan krijgen. Grote sprong vooruit gezien de eerste bows. Dat zegt mij genoeg. Cabrinha is altijd zeer innoverend.
eelke

Berichten: 290
Antwoord #21 Augustus 21, 2006, 05:09:31
edit2Rapporteer  
Oke ik heb ook een mening...

Eersteen ar5 11.5 gehad vaart lekker...
toen een arx 13.5 ook goed....
Takoon Wook2 12 nog beter meer de-power.
Nu Naish Shockwave en dat bevelt me helemaal.

Ik weet van mezelf dat ik zo weinig kite dat ik nog steeds een beginner ben. Dit jaar mijn eerste sprongetjes gemaakt met mijn takoon. Ik weet ook dat ik bij alle C-shaped kites het gevoel had om over mijn rail heen getrokken te worden. Het idee dat ik alleen maar achter de kite aan kon gaan zonder controle...

Nu met de shockwave heb ik veeeeeel meer gevoel van controle... gaat het te hard hoef ik niks uit te remmen alleen maar de bar door de stopper duwen en de kracht (en oncontrole) is weg.

voor beginners is dit perfect! als je crashed dan lig je zo stil en hoef je niet terug te lopen of te bodydraggen...

natuurlijk is het net zo als met sex, als je niet weet wat je mist...

voor beginners is de BOW/SLE perfect en ik weet zeker dat over een paar jaar pro's ook alleen maar ermee varen omdat het dan pas echt goed ontwikkeld is.

groet eelke
Buur

Berichten: 989
Antwoord #22 Augustus 21, 2006, 05:10:26
edit2Rapporteer  
Ik hoef NOOIT mijn bar los te laten als ik onderuit ga,
Ik wil ook nooit mijn bar los laten als ik onderuitga...
Snap ook niet waarom je je bar wil los laten als je onderuitgaat...  geen handen aan je bar is je controle kwijt... toch?! Dat die kite uit de powerzone vliegt snap ik wel... dan doet mijn impact ook, ook als ik mijn bar niet los laat...Hij gaat in iedergeval de kant op, waar de kite naar toe staat of wil je ook zeggen dat die niet trekt in het midden van de powerzone...  safety kan je toch maar met 1 hand los trekken.. niet met 2...
Willen mensen ook vermelden met wat voor kite ze normalieter varen als ze een kite uitproberen en deze te machtig vinden... nu de boxer dus.. dat maakt het makkelijker te vergelijken... daarom zei ik ook als je een 2003-4-5 gewend benst en er een boxer(is een "2007") naast houd dat het een geniale kite is... net als de warroo een halfjaar/jaar terug! of is dat nu een slechte kite....
@flygirl Tribal testen... mogelijk komend weekend in ijmuiden.. tetstour van F-one staat in acces... binnenkort update op de site hoop ik.......
En een 12 X-bow in de wind van vandaag... hoop niet dat het een gast was die alleen een 12 had en daarom maar met die aan het varen was...
Maar ik zie genoeg mensen lekker knallen met een bow/SLE en daar gaat het om... lekker varen natuurlijk!
Mikeb

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #23 Augustus 21, 2006, 05:15:25
edit2Rapporteer  
Ik ben ook nog steeds overtuigd van de C kites tov Bow kites, en vooralsnog blijf ik ook met mijn Naish Kites varen maar vraag mij af of de nieuwe North Rebel een goed compromis is tussen SLE en C kites?
De Rebel schijnt de voordelen van beide typen te hebben.
heeft iemand een meing?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #24 Augustus 21, 2006, 05:27:25
edit2Rapporteer  
Oke, dus als ik het goed begrijp, is het voor mij als beginner, beter om te beginnen met een Bowkite.
Dit vanwege de veiligheid van zo'n kite. Zodra je wat beter kan kiten maakt het geen moer meer uit als ik het zo begrijp, ieder heeft een andere mening dus.. het zal uiteindelijk een smaak en gevoelskwestie zijn.

Als ik het zo zie, bij de kans van een echt goedkope bow, koop ik die eerst. Maar waarschijnlijker eerst een hele goedkope c 3e of 4e hands, die een jaartje gebruiken, zonder op een boardje te staan. Dus op het strand of door het water later sleuren. En over een jaar, een bow proberen te kopen, zodat ik het wat makkelijk op een boardje leer, en ook het waterstart gedeelte een heel stuk makkelijker kan worden.

Begrijp ik het zo een beetje???

Ohja, eehh ik las wat over grote bowkites.. dus 12 en groter... ik ben 100 kg heb ik dan niet een probleem wat betrefd grote bowkites???
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.