BP
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
Lijkt me ook leuk om te gaan als er genoeg wind is. Pier zit een beetje in de weg lijk het nu...om 14 uur WZW en om 1600 uur NW voorspeld door Windguru, even afwachten dus, misschien is bijv. Zandvoort handiger?
|
|
|
@LaurenS
|
Dat wel ,maar die stroming houdt me tegen...ff ankijken ...heb ook niet veel zin in pischweer , Ijmuiden lijkt me dan beter
|
|
|
BP
Geen avatar
|
IJmuiden lijkt ook een redelijke mogelijkheid, misschien tegen een uur of 1300 ff op internet kijken wat de windrichting op de kop van de pier is (en de windsterkte natuurlijk).
|
|
|
|
@LaurenS
|
Zanzibar is tof ,jaar of 5 gelee ook geweest...Vind het alleen geen ultieme kitestek ivm te weinig wind.,daarentegen wel een heel mooie zee,dus die 12 ga je wel gebruiken.....Ik heb er wel heeeeel mooi gedoken en lekker gegeten
|
|
|
FlyingHigh
|
Mijn vriendin aan het overhalen om eind augustus 16 dagen naar Zanzibar te gaan Is Saba niks voor je dan? Ook leuk voor het meissie en lekker warm water. Mooie spots. Zie filmpie bij nieuws&video reacties.
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Zanzibar is tof ,jaar of 5 gelee ook geweest...Vind het alleen geen ultieme kitestek ivm te weinig wind.,daarentegen wel een heel mooie zee,dus die 12 ga je wel gebruiken.....Ik heb er wel heeeeel mooi gedoken en lekker gegeten hmm ik heb alleen een 7 en ene 10, dan moet ik d'r nog een 13 bij kopen of zo Mijn vriendin aan het overhalen om eind augustus 16 dagen naar Zanzibar te gaan Is Saba niks voor je dan? Ook leuk voor het meissie en lekker warm water. Mooie spots. Zie filmpie bij nieuws&video reacties. Ik ga het even uitzoeken Waarom zou dit beter zijn dan Zanzibar dan ? Edit: Saba zie ik er niet bij staan op bijvoorbeeld Arke (heb maar even 10 seconde gezocht). Maar Zanzibar kan in die tijd voor 16 dagen al voor 1300-, all in. En in eind augustus is d'r volgens mij veel wind.
|
|
|
@LaurenS
|
Saba is in ieder geval minstens 2 maal zo duur
|
|
|
So_Surreal
|
Saba is in ieder geval minstens 2 maal zo duur Dan gaat dat niks worden, mijn vriendin moet het ook kunnen betalen en vind dit al aan de dure kant, ze heeft momenteel geen werk. Dit zijn de windcondities in Zanzibar: Edit: De omstandigheden kunnen op Zanzibar godelijk zijn, voor beginners en experts. De beste maanden voor beginners zijn, van Juni to half Oktober en van Half december tot half Maart. Voor experts raad ik aan van Juni t/m September en eind december tot eind februari. De wind waait altijd schuin aanlandig, in de Nl zomer van rechts, in de NL winter van Links. De gemiddelde wind kracht is 16 knp. In de dag neemt de wind langzaam toe en is vlak voor zons ondergang het sterkst. (rond 1800) De kitematen die veel gebruikt worden zijn van 12-9m afhankelijk van je gewicht en voorkeur. Het water is altijd warm, nooit kouder dan 24 graden, je wetsuit kan dus thuis blijven, neem wel een lycra mee.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Check de Canarische weilanden eens... goedkoop en genoeg te doen en in die periode heb je genoeg wind. Je zult wss nog een 5m erbij moeten nemen Biedt niet de exotische keuken van Zansibar en/of Saba, maar voor dat geld zijn er nog veel meer opties zeker in Augustus. Griekse eilanden bulken ook van de wind in die periode.
|
|
|
So_Surreal
|
Wat zou een leuk canarisch eiland zijn wat ongeveer rond dezelfde prijs zit (hoeft niet in die periode trouwens) om te kiten ? Mijn vriendin wil het misschien ook leren, maar wist dit niet zeker. Zaten al te kijken naar Tarifa en El Gouna, maar dat lijkt me voor mijn vriendin wat saai. Volgens mij is er redelijk weinig te doen en te zien behalve het kiten.
|
|
|
BP
Geen avatar
|
Rene Egli op Fuerteventura ? Heb er ooit gewindsurft, maar voor kiten ook ideaal, hele mooie lagoon ook.
|
|
|
|
FlyingHigh
|
Saba is in ieder geval minstens 2 maal zo duur Dat wel!! Maar volgens mij is dat het wel waard. Filmpje ziet er wel ergggg vet uit.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Naja, dat hotel op palen op Bora Bora is ook mooi... totdat je de overnachtingen moet schokken als 1 verdiener Oh ja wind is er ook niet zo.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Dat wel ,maar die stroming houdt me tegen...ff ankijken ...heb ook niet veel zin in pischweer , Ijmuiden lijkt me dan beter http://www.knmi.nl/actueel/5 bfr op het moment maar wel weer zoot regen en om een uurtje of 16.00 uur komt de schoonfamie badgaste hier Sinterklaas vieren
|
|
|
So_Surreal
|
Net nog even naar Arke gebeld voor die reis naar Zanzibar. Het zou €100-, per enkeltje kosten om een board bag mee te nemen. Deze moet kleiner dan 1.60M lengte zijn en minder dan 20kg wegen. Als het langer is dan zal het 120 kosten.
Volgens mij vallen die tarieven reuze mee toch ?
|
|
|
@LaurenS
|
Misschien kan je, ivm de wat minder zekere wind ,daar beter wat huren of zo.Weet geen prijzen,maar misschien wel het uitzoeken waard ,of je boardje thuis laten en daar huren.Scheelt weer een boardbag dus 100 a 120 euro per trip
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Scheelt je iig een 13m te moeten kopen BTW Haakt the bunch of old men genaamd KiteKingz vandaag duzz ff af??
|
|
|
@LaurenS
|
BTW Haakt the bunch of old men genaamd KiteKingz vandaag duzz ff af??
Denk het wel , vind het best koud en heb vanavond sinterklaas en ND dus mot toch nog enigzins fit blijven.Die kou is een behoorlijke aanslag op je gestel .Heb sinds tijden weer spierpijn
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Los van de baard die je mot plakken heb je wel de face voor Sinterklaas Ik zien t al helemaal voor me Peter met spierpijn als Sinterklaas "Kom maar bij de Sint op schoot zitten!" Wat zou een leuk canarisch eiland zijn wat ongeveer rond dezelfde prijs zit (hoeft niet in die periode trouwens) om te kiten ? Mijn vriendin wil het misschien ook leren, maar wist dit niet zeker. Zaten al te kijken naar Tarifa en El Gouna, maar dat lijkt me voor mijn vriendin wat saai. Volgens mij is er redelijk weinig te doen en te zien behalve het kiten.
Tarifa is om te leren in augustus nog erg winderig... Flagbeach op Fuerte is een gave spot, Gran Canaria heeft een paar plekken, en Tenerife heeft El Medano.
|
|
|
@LaurenS
|
Los van de baard die je mot plakken heb je wel de face voor Sinterklaas Ik zien t al helemaal voor me Peter met spierpijn als Sinterklaas "Kom maar bij de Sint op schoot zitten!" Je fantasie slaat op hol Klaas ,relaxe man
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Tsjah de spierpijn in mien kop krij je als je te vaak herhaalt: kou is een emotie die je kan uitschakelen...
|
|
|
BP
Geen avatar
|
@loha: ga jij nog? evt. 1400 IJmuiden ivm verwachtte draai van de wind? ik ga bij voorkeur als er nog meer mensen zijn ivm kite oplaten.
|
|
|