Ik heb het dan ook voornamelijk over de slijtage. Je kan 100 lagen onder de naad stikken, maar gaat hij alleen maar verder naar buiten gedrukt door worden. En dat heb je slechts een variant op de stik. In de basis blijft het hetzelfde. Tevens zit de zigzag erg dicht op de rechte stik in sommige gevallen, en dat maakt de naden er ook niet sterker op.
Je ziet een hoop fabrikanten het niet veranderen nee. Omdat het over het algemeen sterk zat is. Maar een overlap met dubbele zigzag is gewoon sterker. En dat veel merken wel overstappen zegt toch wel iets lijkt me.
Druk per cm is overigens ook niet extreem hoog nee, maar bedenk je eens welke kracht en in welke richting er op de naden komt als je de LE op het water knalt? Of als je de kite niet hard genoeg opgepompt hebt en hij doorkknikt in de lucht of in het water? Dat is een stuk meer dan een paar kilo.
Verder vind ik het 'industry standard' verhaal van Switch ook iets te rooskleurig. Dat is ook de reden dat ik ze er zelf niet bijhaal. Sterker nog, ik noem nergens Switch, dat doen jullie. Dit staat los van mij associatie met het merk. Ik noemde nmm behoorlijk wat merken op met het type naad (waarvan sommige ook niet erg lang geleden overgestapt zijn) dus van een industry standard lijkt niet echt sprake of wel dan?
Verder kosten dat soort filmpjes geen drol he. Testopstelling filmen, monteren en graphics toevoegen nou poepoe. Je kan beter een ticket naar Mauritius boeken, veel goedkoper.
Ik ben benieuwd wat de reparateurs er over te zeggen hebben trouwens. Maar gezien het complete gebrek aan foto's/verhalen van de 'andere' methode heb ik wel een vermoeden.
En om nog even terug te komen op waar het mee begon: Ik heb
nooit ergens gezegd dat Cabrinha slechte kites maakt. Alleen dat ze niet zo supergeweldig zijn als dat Marc ze wilt doen laten overkomen continu, en waar hij zelf vrolijk offtopic voor gaat om dat even quasi grappig te melden. En Cab topics sticky maakt.... Ja ze behoren bij de betere, maar zo zijn er nog wel een paar. En dan wijs ik graag op wat puntjes die minder goed zijn, gewoon om het even in perspectief te zetten
(Heb ik het al over de strutnaden gehad? Ook niet het beste systeem. En voordat er gezeken wordt; Switch gebruikt hetzelfde)
Ow en praat niet over misleiding. Bekijk eens een paar websites van verschillende merken...
Zo nu heb ik overal wel op gereageerd volgens mij.... ik laat het topic nog een dagje rijpen nu.