Haring High Richardt
|
Mooie Oostenwind en een heerlijk zonnetje dit weekend voorspeld.
De ideale omstandigheden waar je normaal gesproken erg blij van wordt.
Alleen dit keer niet, helaas.
Corana gooit roet in het eten (kite surfen). Er is (nog) geen Lock Down dus je mag als je wil gewoon gaan varen.
Alleen sla ik dit keer over.
We gaan weer los gaat voorlopig in de Ijskast !
Iedereen ondanks alles een prettig weekendt toegewenst en zorg goed voor elkaar !.
|
|
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Vooral er allemaal lekker op uit blijven trekken. Hebben Italië al bijna ingehaald.
|
|
|
@LaurenS
|
Beter niet afwachten op een lockdown,die komt er toch wel .En zeker op de wijze hoe we er nu met ze allen in NL mee omgaan . Op een gegeven moment daalt het wel in bij de meesten hoe serieus dit horrorscenario zich kan gaan ontvouwen,dat duurde bij mij ook even.Pas op de plaats please
|
|
|
Tim_GTS5
|
Bovenstaande vergelijking is wel confronterend ja Heb in een Farmaceutisch bedrijf gewerkt en daar binnen ben je als mens het meest "vieze" en besmettelijke voorwerp zal ik maar zeggen . Handen wassen is daarom heel belangrijk, hoe vaak raak je dingen aan en hoe vaak raak je je gezicht neus en mond aan..
|
|
|
julianjjk
Geen avatar
|
Iemand toevallig een blauw ion wetsuit gevonden vandaag op de dijk richting marken?
|
|
|
Haring High Richardt
|
http://www.kitefeel.nl/zet-kitesurfenrecreatie-op-hold/?fbclid=IwAR0xWkfwZQTJyBLeXTkWXZncAze_xbVSp8PV7VnbIIXAGHN_QSfcIOm1m3oEnkhuizen sloot vandaag de toegangswegen naar de kitespot, drukte en te veel mensen/surfers op elkaar was de oorzaak. – Zou dit komende dagen in Schellinkhout ook gebeuren of staat hiervoor de richting niet goed? Nee, nog niet, maar eind deze week zal de richting waarschijnlijk weer naar een westelijke stroming kunnen draaien. – De burgemeester en KiteFEEL vraagt jullie om deze tijd AUB NIET te gaan kitesurfen en om de mensenmassa´s te vermijden. – Als de stijging in Nederland zo zal blijven ontwikkelen, is een lock down de enige (tijdelijk) oplossing. Let daarom juist nu op jezelf en andere door niet onnodig van huis te gaan!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
http://www.kitefeel.nl/zet-kitesurfenrecreatie-op-hold/?fbclid=IwAR0xWkfwZQTJyBLeXTkWXZncAze_xbVSp8PV7VnbIIXAGHN_QSfcIOm1m3oEnkhuizen sloot vandaag de toegangswegen naar de kitespot, drukte en te veel mensen/surfers op elkaar was de oorzaak. – Zou dit komende dagen in Schellinkhout ook gebeuren of staat hiervoor de richting niet goed? Nee, nog niet, maar eind deze week zal de richting waarschijnlijk weer naar een westelijke stroming kunnen draaien. – De burgemeester en KiteFEEL vraagt jullie om deze tijd AUB NIET te gaan kitesurfen en om de mensenmassa´s te vermijden. – Als de stijging in Nederland zo zal blijven ontwikkelen, is een lock down de enige (tijdelijk) oplossing. Let daarom juist nu op jezelf en andere door niet onnodig van huis te gaan! Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
|
|
|
Japie
|
Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
Lekker belangrijk, kijk wat er overal nog te zien is aan misplaatste reclame met boodschappen die met de huidige actualiteit nergens meer op slaan. Belangrijk is dat Kitefeel er lering uit heeft getrokken en vanaf vandaag zijn lessen dus niet meer geeft. Niet alleen naar het verleden kijken. Juist met deze crisis gaat het om het heden en nog meer om de (nabije) toekomst
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Mooi en nobel stukje, maar waarom stond Kitefeel tot gisteren dan te adverteren met kijk het eens mooi weer zijn om te kiten?
Lekker belangrijk, kijk wat er overal nog te zien is aan misplaatste reclame met boodschappen die met de huidige actualiteit nergens meer op slaan. Belangrijk is dat Kitefeel er lering uit heeft getrokken en vanaf vandaag zijn lessen dus niet meer geeft. Niet alleen naar het verleden kijken. Juist met deze crisis gaat het om het heden en nog meer om de (nabije) toekomst Hiermee bevestig je dus dat ze tot en met gisteren nog les gaven? Dat vind ik wel schokkend, met les geven kom je veelvuldig binnen 1.5m van elkaar... Beetje tegenstrijdig dan terwijl er een advies lag om minimaal 1.5m afstand te houden. Naar de toekomst kijken is goed, echter dan moet je eerlijk zijn over het verleden.
|
|
|
Japie
|
Ik bevestig helemaal niks
(kansloos en triest is jouw redeneringsvermogen, maar ja, provoceren is jouw enige kracht)
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik bevestig helemaal niks
(kansloos en triest is jouw redeneringsvermogen, maar ja, provoceren is jouw enige kracht)
Zozo dat is nogal een statement, gelukkig weet ik zelf wel beter! Maar jij denkt mij dus te kennen, vind ik wel knap want ik ken jou niet.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Hiermee bevestig je dus dat ze tot en met gisteren nog les gaven? Dat vind ik wel schokkend, Citaat Marc Ik heb heerlijk twee dagen gekite op Enkhuizen, was helemaal top! Spotrecord gepakt, mijn Sonic 13m lekker aan de tand gevoeld, heerlijk gewoon!
Schokkend ? Wat kan jou dat nou schelen ? Als jij maar lekker kan kiten !!!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Gelezen op face book, doe er wat mee !
Beste medekiters, Leon en Roeland vormen samen team Kitemedical. Zoals jullie van ons gewend zijn beantwoorden we vragen over blessures en geven hierover advies.
Nu recent worden we ook steeds meer om advies gevraagd over wel/niet kiten onder de huidige omstandigheden.
Er vanuitgaande dat we een gemeenschappelijk doel hebben (stoppen verspreiding virus) maatschappelijk is er denken wij nog een reden om niet t water op te gaan. Iedere dag meldt t RIVM ons het aantal besmettingen en patiënten op de intensieve zorg.
Vanuit de praktijk van een groot ziekenhuis kan ik met jullie delen dat de zorg voor deze patiënten intensief is en een groot beslag legt op aanwezige professionals. Ik denk dat t netjes is van ons als kiters dat we deze zorg niet nog drukker gaan maken met een relatief blessuregevoelige sport als kitesurfen.
Ons advies is dan ook blijf thuis, blijf fit en wacht tot we de coronaperiode achter ons hebben met kiten.
Stay fit, Leon & Roeland
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Jezus man gaat het niet, heb de computer 5 minuten aan en zie deze (pimploser_kitesmiley)post op Hanloss, hier een paar keer, wat denk je er kijkt niemand naar het journaal ik zal het nog maar een paar keer posten.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Jezus man gaat het niet, heb de computer 5 minuten aan en zie deze (pimploser_kitesmiley)post op Hanloss, hier een paar keer, wat denk je er kijkt niemand naar het journaal ik zal het nog maar een paar keer posten. Beetje overdreven inderdaad van die meneer Kibbeling, we weten het nu wel inderdaad...
|
|
|
Haring High Richardt
|
Jezus man gaat het niet
Beetje overdreven inderdaad van die meneer Kibbeling Sorrie, excuses dat ik jullie wakker heb gemaakt, blijf vooral lekker door slapen en van het weekendt natuurlijk weer heerlijk kiten met zijn allen.
|
|
|
|
pepsi
Geen avatar
|
Haring H je heb gelijk dat je het plaatst. Maar denk dat de meeste het nu wel weten en hebben besloten wel of niet te gaan kiten.
Het kiten op zich is niet zo erg maar het ouwehoeren met elkaar wel. Ook als er iets gebeurd en je moet naar het ziekenhuis heb je een probleem en schaam je je toch rot. Hopen dat het snel voorbij is.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Hopen dat het snel voorbij is. En Zo Is dat ! Strand Horst inmiddels gesloten voor kite surfen :
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ter info : Bijgewerkt t/m 3 april 2020. Wegens Corona heeft de lokale overheid de wegen naar de volgende kitesurflocaties afgesloten: - Enkhuizen - Schellinkhout - Noordwijk - Katwijk - Rockanje - Oostvoorne - Bloemendaal - Strand Horst - Almere - Zandvoort - Hoek van Holland - Den Haag (in ieder geval weekend 4/5 april) Zie ook nkv spotkaart https://kitesurfvereniging.nl/spotkaart/
|
|
|
|