Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Stuk minder turbulentie aan de onderkant van de kite?
Met dikke vlagen zal het wel een te zwakke constructie zijn ja...
|
|
|
|
rocket man
|
vind de kite best wel snel draaien bij niet al teveel wind, ook ben ik benieuwd hoe de relaunch zou zijn
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zonder al die struts is de kite aerodynamisch veel schoner, oftewel minder weerstand. Zeker bij het draaien gaat de luchtstroming niet parallel aan de struts, hetgeen voor weerstand zorgt. In hoeverre deze weerstand opheffen voor verbeteringen zorgt is moeilijk te zeggen. Dat de kite snel draait is zeker zo, maar welke maat is dit? En hoe is het profiel? Het ziet er heel vlak uit. Ondanks mijn opmerkingen echt een radicale stap vooruit, heel interessant
|
|
|
|
Mitchel_12000
|
Lijkt verschrikkelijk stabiel te zijn met een soort autozenith (bar los en kite blijft gewoon op zijn plek). Ik heb alleen in nog geen een filmpje gezien dat iemand serieuze sprongen maakt. Ik vind het zeker een interessante ontwikkeling.
Herstart lijkt op vlak water in orde, maar ik vraag me wel af hoe dat gaat in de klotserige noordzee.
|
|
|
|
Monkh
Logs: 0 | 403 uur
|
Hij ziet er idd wel snel uit, ben benieuwd wat de low end is.
btw wat is dat voor baord?
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hij gaat blijkbaar ook een soort skim/alaia maken.
Iemand anders gezien dat er geen depower op lijkt te zitten?
EDIT: laat maar, lijkt een soort Naish-below-the-bar ding op te zitten. Kites zijn in productie lijkt het.
|
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Spreekt mij wel aan dit concept.. Heeft natuurlijk een drietal voordelen ten opzichte van strutkites.
1. Goedkoper produceren (minder materiaal en chineestijd gaat erin zitten) 2. In theorie betere low end want minder kg/m2 zeil. 3. Wat er niet op zit kan ook niet kapot. (bladders, slangetjes of ventielen)
Vaak is simpeler beter.... Maar klappert het op het strand geparkeerd op de LE niet als een gek? :-)
|
|
|
feddomw
Gast
|
TE bedoel je. En omdat er geen struts zijn flikker je er een zooi zand op en zou het prima moeten zijn. Omdat er geen struts zijn is er niks wat omhoog "duwt" dus zou je niet veel zand nodig hebben.
|
|
|
Peer
|
Ja de TE klappert uiteraard wanneer op de LE geparkeerd. Dat laatste bedoelde ik dus..
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hoe wou je 'm anders parkeren dan?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Je kite moet in de lucht staan of anders zo snel mogelijk je tas in, laten wapperen op het strand is enorm slecht ook al heb je 20 struts.
Ik denk dat strutloos zelfs makkelijker klappervrij te krijgen is omdat je minder moeite hebt om de TE met zand te fixeren.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
@Evan: that's what I said. Mag ik nu jou een keer de les lezen? Leuk dat dit topic weer boven water is, vond het interessant toen het eerst kwam. Laatste roddel is dat Naish in 2014 collectie hiermee aan de haal gaat.
|
|
|
Peer
|
@feddomw dat zou verklaren waarom die Greg Drexler het voor Naish kites opneemt op het moment dat in 'zijn' topic over strutless kites Naish afgekraakt wordt...
Als het echt zo een innovatie is dan is hem natuurlijk al lang geld geboden, en niet alleen door Robbie (al woont die natuurlijk wel om de hoek... :-)
|
|
|
geloof68
|
't Is een vervolg op de C-quad met zwembandjes en die hebben we al een aantal jaren niet meer gezien op het water. Deze herstart beter.
|
|
|
feddomw
Gast
|
@Andre; dumpen die Rapace foils, man! Deze gast benaderen voor een agentschap of importeurschap...
Zo'n 17 of 13m gaat echt wel verkopen in NL. Zeker aan al die Oosterburen die jij op de Dam kent.
|
|
|
geloof68
|
Ik heb maar 1 zo'n Rapace foil, pure nieuwsgierigheid hoe die vliegt t.o.v. de Ozone Frenzy.
Als ik het (me inspannen om de zero-strutter naar EU te krijgen) voor de Duitsers zou doen, moet er nog wel wat gedaan worden aan de kleur van het doek. Zo lijkt het wel op tanken bij de Makro.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Het is me na 5 minuten nu wel duidelijk dat dit een dedicated wakestyle kite is, en je er in de golven en met een skim niet veel mee kan Blijft leuk om te zien! Maar of het ook echt een productie kite waardig is?
|
|
|
xray
|
Greg is ex Naish inderdaad. Kite krijgt stijfheid door LE en tips en redelijk wat spanning op TE volgens het KF topic.. Erg licht en goede twist en daardoor fijn draaiend. Goede low en high end volgens de eerste berichten... Drift ook erg goed. Maui is erg vlagerig soms en dat schijnt geen probleem te zijn... Wil er graag eens mee varen, zie er wel veel in...
|
|
|