Ben dit jaar na 3 seizoenen met best kahoona overgestapt naar north evo, Deze kite is sneller en kan er meer uithalen dan de kahoona terwijl de bardruk gelijk is Ook is de bar veel beter instelbaar, ga gewoon lekker diverse kites teste Bij Van Den Berg in hoorn komen de eerste kites van 2014 die je kan testen al binnen dat zal dus bij de meeste shops zo zijn
Naar mijn mening gaat een edge nou niet echt lekker rond (gaat wel rond, maar geen lekker pull). Je zou eens kunnen kijken of je de 2013 catalyst ergens kan testen. Gaat nog prima rond en beduidend meer hangtime dan de C4. Bardruk is ongeveer gelijk aan de C4
Een vraag, wil je gaan kiteloopen zoals Evan of alleen downloops etc.? Want je zegt dat je kites te traag zijn, zelfs met een 21m Speed 3 doe ik met gemak downloops dus dat is eerder techniek.
Je wil dus hangtime, maar ook kunnen loopen met de kites ?
En wat vond je niet fijn aan de RPM en C4 ?
C4 had niet echt veel hangtime. RPM had niet echt de boost en hangtime die ik zocht, maar het waaide ook niet echt veel toen ik em had getest. Wel een snelle kite.
Een vraag, wil je gaan kiteloopen zoals Evan of alleen downloops etc.? Want je zegt dat je kites te traag zijn, zelfs met een 21m Speed 3 doe ik met gemak downloops dus dat is eerder techniek.
Misschien is het ook mijn techniek, zou kunnen. Kiteloops wil ik wel mee beginnen ja.
Evo ga ik wel eens testen, binnenkort testdag op Vrouwenpolder. Heeft er iemand ervaring met Best TS?
Een goeie loop kite is meestal een C-achtige kite, hangtime heb je genoeg bijv. met de Edge. Loopen en hangtime gaan niet echt samen, bow-achtige kite heeft teveel drag, minder pull en gaat gewoon minder snel rond door wat ik al zei meer 'drag' door zijn shape.
Je kan natuurlijk ook beide kopen bijvoorbeeld een C4 en een Edge maar er zijn genoeg merken of course...
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Wanneer je niet wilt uithaken en toch bruud wil loopen en dikke hangtime wilt hebben is er maar één kite naar mijn idee die dit goed combineert. Dat is de Best Nemesis HP...
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.
Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.
Dit zou een goede optie zijn ja, maar die bar druk is wel heel hoog van deze kite. Aangezien ik nu ook al vaak last heb van een golf-arm gaat dit hem niet worden.
Ik hoeft geen loopmachine, maar gewoon 1 die sneller is als die Kahoona en dezelfde andere eigenschappen heeft.
Dan zou ik kijken naar de volgende kites: - Ozone Catalyst - North Evo - Best TS - Cabrinha Switchblade
Dan zou ik kijken naar de volgende kites: - Ozone Catalyst - North Evo - Best TS - Cabrinha Switchblade
als je deze opnoemt dan mis ik er een... de Naish Park. Beter dan de TS en Catalyst.
als je deze opnoemt dan mis ik er een... de Naish Park. Beter dan de TS en Catalyst.
Jij vind die slechter dan de park, ik heb de 2013 nog niet gevaren maar dus vandaar dat ik hem niet kan nnoemen.
Je bent Welkom om de OR Razor eens te proberen. dit zou wel eens iets voor je kunnen zijn, deze heeft meer power dan de kites die je getest hebt. mocht je willen testen stuur me een PM.
Je bent Welkom om de OR Razor eens te proberen. dit zou wel eens iets voor je kunnen zijn, deze heeft meer power dan de kites die je getest hebt. mocht je willen testen stuur me een PM.
Dus je hebt niets tussen de 9.5 en de Zephyr? Biedt dat voldoende overlap?
Zal waarschijnlijk te doen zijn, maar of het fijn is is een ander verhaal. Had zelf een Zephyr, en dan pas een 9m C4, was te doen maar vond het niet meer relaxt. In mijn geval dus de Zephyr verkocht, en daarvoor een 11m C4 gekocht, nog geen spijt van gehad
Kites die echt lekker loopen hebben over het algemeen minder hangtime, en kites die enorme hangtime hebben loopen over het algemeen belabberd. Je geeft aan dat je geen full loops doet. Wat erg belangrijk is, is de vraag of je dit wilt doen in de toekomst? Een edge heeft enorm hangtime maar zou ik niet zomaar loopen (downloopen wel).
Hangtime, boost en toch kunnen downloopen: - Ozone Edge (weinig bardruk) - Switch Nitro (veel bardruk) - Naish Draft
Snel, loopable, redelijke hangtime en boost: - F-one bandit 5/6 (snel,medium bardruk, goede hangtime voor zon snelle kite) - Fluid ego (lichte bardruk, snel, normale hangtime) - Ozone Catalyst 2013 (normale bardruk, loopable, meer dan normale hangtime) - Cabrinha switchblade 2013 (van horen zeggen ook goed te loopen, goede hamgtime, lowend) - North evo (van horen)
7m en snelle 9m zijn lekker te lopen. Je kan ook kiezen voor een kleine snellere kite met minder hangtime die te loopen is en een grotere hangtime monster waar je toch niet meer gaat loopen!
Dat de Ozone Edge weinig barduk heeft, is onzin. Heb nu een paar keer met een Edge gevaren, maar de C4, Catalyst en Edge hebben ongeveer dezelfde barduk, oftewel normale bardruk