Je zou naar mijn weten de eerste zijn die de light fabric optie daarmee koopt. Benieuwd wat dat nog voor verschil maakt, maar als je met 4-7 knopen kan varen, kan je altijd varen.
Helaas heb ik de kite dus niet kunnen proberen.
Zoals ik al zei bleef de Speed5 12m met zijn 2700gr niet meer in de zenith staan, terwijl Egbert's 12m A15 Pansh wel bleef hangen. Dat komt door de lagere AR en honderden grammen lichtere kite.
Echter in de zenith staan is 1, genoeg power leveren is twee.
En dat doet de Speed5 12m zelfs als hij niet meer boven kan blijven staan. Door te sturen hou je hem nog wel in de lucht en genereert dan meer power.
Kortom, ik wil hem nog eens testen, maar Marc is zeer ervaren met foikites dus zijn opmerking weegt zwaar bij mij.
En ik kan geen prijs vinden voor de concept air pulsion (2017) op de website, wat gaat die kosten?
Typisch Frans(talig, want in Canada) zou ik zeggen. Niks op de website, maar wel gewoon te koop:
3.69m : 849$ canadien = approx 580 Euros
6M : 1199$ canadien = approx 820 Euros
9m : 1449$ canadien = approx 990 Euros
12m : (2150gr) 1649$ canadien = approx 1120 Euros.
12 m light cloth (1750gr) = approx 1849 $ canadien = 1260 Euros
Een 15m is er inmiddels ook in beide stofvarianten.
De AR van de 12m is 5,0. Hoger dan de Pansh maar niet zoveel als de Speed5 met 6,15
Verder zijn deze prijzen zonder importtax en 21% BTW...
Eigenlijk een te groot risico om te importeren. Een Europees verkooppunt is er (nog) niet
4-7 knopen.. waar hebben we t eigenlijk over
Tja, op een hydrofoil is 4kn iets waarin je gewoon door kan varen zolang je al foilt als luwte. Stoppen is dan een gegarandeerde zwempartij en natte kite
Dat zou fantastisch zijn als dat niet meer gebeurde.
Dat kun je op twee manieren oplossen:
1. Superkite kopen (superlicht, en super efficient, maar is die er al wel?)
2. Heel goed leren hydrofoilen waardoor je praktisch niet meer stopt wanneer je moet keren: overstag en gijpen op de foil.
Voor mij nog een ver van mijn bed show met mijn huidige 30 vaaruren. Soms lukt overstag gaan...