Safety van Waroo

RonnieRotonde

Berichten: 166
Oktober 07, 2006, 00:13:53
edit2Rapporteer  
Hej beste mensen...

Kheb een waroo 9 en wil morgen gaan varen... goeie depower, dus moet helemaal goedkomen, maar..

Wat doe ik, op het moment dat de kite om de 1 of andere reden niet goed depowered en blijft trekken in een nood situatie? Ik wil niet mn kite los gooien en hem zien wegwaaien? Ik heb 2 van die oogjes links en rechts aan de stuurlijnen zien zitten (rood en zwart). Kan je daarmee iets doen?

Alvast bedankt!

Mvg
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #1 Oktober 07, 2006, 00:27:27
edit2Rapporteer  

Wat doe ik, op het moment dat de kite om de 1 of andere reden niet goed depowered en blijft trekken in een nood situatie? Ik wil niet mn kite los gooien en hem zien wegwaaien?

Zoals je zegt je zit in een NOODSITUATIE Huh , Niemand ziet zijn kite graag wegvliegen. Maar als ik kon kiezen koos ik toch liever voor mijn leven.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #2 Oktober 07, 2006, 00:31:47
edit2Rapporteer  
Als je dit soort vragen stelt hoor je dit weekeinde niet op het water thuis! Oefen dit soort geintjes eerst met weinig wind.

Het kan flink spoken vannacht, en dus is de atmosfeer morgen nog steeds onstuiming. Daarbij waait het flink door. Oppassen dus.

Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden
west 6-7, mogelijk 8, afnemend 5-6,kans op een bui,zicht goed, in neerslag matig

Zierikzee
west 6-7, afnemend 5-6,kans op een bui,zicht goed, in neerslag matig

Texel Rottum Delfzijl Harlingen
west 6-7, mogelijk 8,enkele buien, mogelijk met onweer,zicht goed, in neerslag matig

IJsselmeer Marken
west 6-7, afnemend 5-6,enkele buien,zicht goed, in neerslag matig


KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Oktober 07, 2006, 01:04:19
edit2Rapporteer  
Als je al denkt dat je in een noodsituatie terecht kan komen dan is het rete simpel.....lekker aan de kant blijven en wachten tot de condities wat veiliger voor je worden. Bij twijfel is het een no go.
Met de windsnelheden die ze voor morgen ochtend afgeven kan het maar beter ook niet fout gaan,.....want dan gaat het ook gelijk goed fout. Hoe harder het waait hoe kleiner de veiligheidsmarges.
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #4 Oktober 07, 2006, 01:04:23
edit2Rapporteer  
als je je leash aan een van die 2 oogjes vastmaakt en je trekt je safety dan zit er geen kracht meer in je kite.
Tony

Berichten: 110
Antwoord #5 Oktober 07, 2006, 01:09:33
edit2Rapporteer  
Je zou natuurlijk ook de manual van je Waroo kunnen lezen.
Ik sluit me helemaal aan bij JT. Als je dit soort vragen stelt moet je morgen echt thuis blijven.
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #6 Oktober 07, 2006, 01:14:18
edit2Rapporteer  
Ik zeg helemaal niet dat het me niet lukt... Ik denk gewoon na en wil "als er zich een probleem voordoet" de vlieger kunnen behouden. Daarnaast denk ik dat andere personen het ook niet echt fijn vinden als er een kite + lijnen hun richting op komt?

Ik dacht gewoon... op mijn torch 2 zit een 5e lijn. Die zit hier niet op!
Dus ik denk, hoe doe ik dat dan met deze kite als het ineens super hard gaat waaien en ik houd em niet meer.

Btw thx Ricardo!

Dus als je 1 van die 2 oogjes aantrekt dan zakt de kite uit de lucht naar benee? Ik heb weleens gezien bij een waroo.. dat iemand safety trok en dat dan de rechter 2 lijnen los schoten van de bar, waardoor de vlieger nog aan 1 kant aan de bar hing de flapperen? Doe je dat op deze manier?
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #7 Oktober 07, 2006, 01:45:08
edit2Rapporteer  
Als je de kite niet meer kan houden ,Dan heb je de situatie al verkeerd ingeschat en had je eigenlijk al niet het water op moeten gaan ,
Maar overkomt het je toch, bijvoorbeeld tijdens een harde windvlaag dan moet je gewoon de bar loslaten en gaat de kite in het windvenster hangen en heeft dan niet veel druk meer ,
En in situaties dat je je kite echt moet dissen probeer dan een van de O-shit handels (op de stuurlijnen) vast te houden ..
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #8 Oktober 07, 2006, 01:49:01
edit2Rapporteer  
dat klopt. In zoverre dat de kite aan 1 lijn hangt, nl degene waarvan je het oogje aan je leash hebt vast gemaakt. Zoals de c-shapes van voor de 5de lijn.
Punt is alleen dat 'als zich een probleem voordoet' met deze wind je niet meer de tijd hebt om te kijken of het werkt. Als je al weet waar je het zoeken moet (tegen die tijd waarschijnlijk onder water).
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #9 Oktober 07, 2006, 01:57:28
edit2Rapporteer  
Omdat ik deze vraag stel denk iedereen volgens mij gelijkt dat ik niets kan. Ik ben geen super kiter, maar ik kan gewoon uitremmen, hoogtelopen opstakels ontwijken e.d. en ik laat hem al lang niet meer crashen. Heb ook wel een paar keer met mn 12 meter torch in 20 knopen gestaan en gevaren. En dat gaat allemaal goed, ik stel deze vraag gewoon omdat ik wil weten hoe iets technisch functioneert, zodat ik er iets aan kan doen als er ineens 40 knopen met een windvlaag mee komen. Snappie?

xcalibur

Berichten: 4
Antwoord #10 Oktober 07, 2006, 02:00:04
edit2Rapporteer  
Staat ook in de handleiding! Op de best site is deze te vinden.
Maar standaard zit bij de waroo een pols leash die aan de zwarte lus bevestigd wordt.
Bij het lostrekken van de chickenloop blijft je vlieger nog aan een stuurlijn hangen.
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #11 Oktober 07, 2006, 02:18:57
edit2Rapporteer  
Super! Ja ik had dus geen handleiding bij de kite gehad.. Dus vandaar.. maar kheb de pdf gevonden! Thx!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #12 Oktober 07, 2006, 02:22:20
edit2Rapporteer  
.... ik stel deze vraag gewoon omdat ik wil weten hoe iets technisch functioneert, zodat ik er iets aan kan doen als er ineens 40 knopen met een windvlaag mee komen. Snappie?
snap ik, alleen moet je dat nou uit gaan zoeken met 30+kts? Komt wat (hoe zal ik het zeggen) simpel over. Vandaar de reacties. Aan de andere kant zijn er ook debielen die op hetr water bedenken: oh, safety, heb ik die dan?

De eerste keer als het lor de lucht in gaat wil ik weten hoe hij er het snelst weer uit komt.
en regelmatig testen is ook geen overbodige luxe, al is het maar om er achter te komen of je hem 'blind' kan activeren.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 Oktober 07, 2006, 02:35:28
edit2Rapporteer  
EN DAT is nu het mooie van een waroo,

de depower is goed maar die kite kan ook overpowerd raken en wat doe je dan?

die 2 lusjes laten de kite tollen in de powerzone zit dus niks anders op dan of kite wegooien (wat levensgevaarlijk is voor anderen of vasthouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ik heb een keer een gebroken frontline gehad met dit soort weer en heb mijn vinges helemaal; kapot gesneden met de selfrescue aan 1 lijn trekt de 9m2 nog zo hard als ddie flappert,

Dit soort wind is je eigen risico maar vergeet niet je brengt ook anderen in gevaar en de kitespot!!

Als der dan iets gebeurt hoor je mij ook geen condelances zeggen op het forum is kewstie van opbouw van ervaring en verantwoordelijkheidsgevoel!



zo zie je maar dat zelfs aan 1 van de frontlines de 100% depowerbare crossbow 9m toch je handen behoorlijke schade kan toebrengen (zelf gehad)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 Oktober 07, 2006, 05:25:55
edit2Rapporteer  
IK WIL OOK EEN WAROO 14!!!!!!!

zow moest ik even kwijt.
Dank jullie wel voor de lessen. Helpen me een hoop. Maar ik plak er toch maar wat lesjes aan vast, naast degene die ik al gehad heb.
Merc
Gast
Antwoord #15 Oktober 07, 2006, 05:41:55
edit2Rapporteer  
@ RonnieRotonde

Goede zaak dat je de vragen stelt! Het gezeur altijd achteraf dat mensen niet weten wat ze doen!!! Is er eindelijk iemand die gewoonweg zelfverzekerder het water op wil, wordt je nog de grond in gestampt. Maar mocht je morgen doodgaan dan hebben we ineens 5 pagina's vol met medelevende kiters.

Je vraag stellen is en goede zaak, daar is het forum ook voor!!!!
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #16 Oktober 07, 2006, 11:29:10
edit2Rapporteer  
@ Mers,

thx! Ja .. en wat ik ook vind van de opmerkingen zoals "je kan maar beter thuis blijven" , dan leer je het ook nooit! Een advies over de weers omstandigheden is altijd welkom, maar uiteindelijk moet je denk ik zelf kunnen inschatten of je er aan toe bent.

En ik heb die 9 meter waroo aangeschaft om juist om in dit soort weers omstandigheden nog te kunnen kiten!

Iedereen thx voor de uitleg!

Grtz,

Ronnie
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #17 Oktober 07, 2006, 14:11:27
edit2Rapporteer  

En ik heb die 9 meter waroo aangeschaft om juist om in dit soort weers omstandigheden nog te kunnen kiten!



en het is een goede keus, overdenk alle gevaren (zoals je dus doet) en wees voorbereid op hetgeen gaat komen. Idd nooit jezelf en vooral het weer onderschatten, maar de situatie overzien en als het nopdig is weer rechtsomkeert naar huis gaan.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #18 Oktober 09, 2006, 04:42:27
edit2Rapporteer  
@RonnieRotonde: ik lees in nogal wat topics dat wanneer de safety op de stuurlijn zit (zoals dat hoort), de kite gaat tollen; ik heb de safety zelf op een van de frontlines zitten en dat werkt prima, tis maar een tip, maar goed, ik heb dan ook niet de originele bar erbij en weet dus niet of die mogelijkheid er is op een waroo-bar..

verder is het heel moeilijk om op dit forum in te schatten wat iemands niveau is en wat voor risks hij/zij neemt, dus sta niet vreemd te kijken van sommige reacties, en doe wat je goed lijkt.
ook ik vind het iedere keer weer retespannend hoe een nieuwe kite, niet afgesteld, reageert; ik ga voor een eerste impressie vaak naar een vliegerweldje in de buurt met een 3/4 Bft, maar zou ook het liefst die kite meteen in de juiste omstandigheden testen, maar dat kan niet altijd....

gr danny
Merc
Gast
Antwoord #19 Oktober 12, 2006, 15:33:18
edit2Rapporteer  
hoe is het nu geeindigd?
airtimer
Gast
Antwoord #20 Oktober 13, 2006, 01:32:59
edit2Rapporteer  
is niet geweest, hij gaat zijn 9 meter eerst uitproberen met 10 knopen en hoopt hem uiteindelijk te kunnen misbruiken met 25 knopen.

als iemand van kiteaware het tenminste goed vindt,  geef me de kracht.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #21 November 10, 2006, 02:43:42
edit2Rapporteer  
Iedereen is ooit eens beginner geweest en hoe meer vragen je stelt hoe meer je er uiteraard uiteindelijk van af weet. Thuisblijven is onzin!  schater toch?  Joepie Joepie Joepie


Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #22 November 10, 2006, 03:09:41
edit2Rapporteer  
zoo lekkere reacties allemaal. Lekkere mannen zijn jullie om zo negatief te zijn.
Heb vanavond ook een waroo gekocht 7 .
Kan RR best begrijpen, heb zelf ook wel een paar vragen.
Dit is immers mn eerste niet C kite en het werkt toch al weer een beetje anders dan mn andere kites.
Maar ja met zulke eikels met bijbehorende antwoorden, zou je dan nog wat willen vragen??
Nee ik ben wel wijzer, heb nog maar een kleine 170 berichten geplaatst en dan moet ik in jullie ogen nog wel een beginner zijn..... stakkers knip jullie lontje eens niet zo kort, leef je nog langer ook
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #23 November 10, 2006, 03:11:03
edit2Rapporteer  
als je vragen hebt maroq pm of mail me maar ff
surfensoul.nl
Gast
Antwoord #24 November 10, 2006, 03:54:40
edit2Rapporteer  
safety op de waroo is niet helemaal goed over nagedacht.
bij dikke wind werkt de bar loslaten niet de kite heeft nog mega veel druk.

als je de leash vastmaakt aan je stuurlijn (oh shit handle) ga je echt oh shit roepen want dan begint de kite te tollen als een gek en neemt hij veel druk op.

Dus onder normale omstandigheden werkt het allemaal wel en maak je de leash vast aan je depowerloop bij echt harde wind is er geen safety.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.