|
Haring High Richardt
|
Hij gaat weer lekker, gisteren zondag, varen met Noord Weste aflandige wind ? Waarom ?
Gelezen in de Alkmaarse Courant SCHELLINKHOUT: Een reddingsboot van reddingstation Wijdenes is zondagochtend uitgevaren voor een afgedreven kitesurfer in Schellinkhout.
Twee surfers kwamen in de problemen door de aflandige wind toen ze in zuidoostelijke richting werden geblazen tijdens hun tocht naar Hoorn. Hierop werd de reddingsbrigade ingeschakeld.
Daarnaast kreeg een van de surfers te maken met een lekke kite, hierdoor kon de surfer niet meer terugkomen. Hij is opgepikt door een passerend zeilschip en later overgenomen door de reddingsboot. De andere surfer kon uiteindelijk op eigen kracht de kant bereiken.
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
Noord west is niet aflandig hoor richard, alleen als je ver op her water zit en de wind draait kan het zijn dat je net niet meer in het baaitje uitkomt. Je loopt de boel weer op te stoken
|
|
|
Haring High Richardt
|
Noord west is niet aflandig hoor richard Tuurlijk Henk en die jongens van die reddings boot waren zeker lekker aan het vissen ? Twee surfers kwamen in de problemen door de aflandige wind toen ze in zuidoostelijke richting werden geblazen tijdens hun tocht naar Hoorn. Hierop werd de reddingsbrigade ingeschakeld.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Je loopt de boel weer op te stoken Ja daar is ie goed in Henk, staat op facebook, mail in de krant laat dat maar aan die Haringstoker over. Gelukkig zijn er hier niet zo veel meer die het zien Denk dat de Haringstoker op deze manier een kiteverbod voor Schellie wil realiseren oid.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Tuurlijk, direct ga je nog vertelle dat ik daar gevare heb ? Snap trouwens jullie probleem niet hoor, Misschien leren andere kiters hier nog wat van voor de volgende keer,jullie niet meer in ieder geval .
|
|
|
|
Tony-G
|
Nog meer toppers voor een vroege sessie op Schellinkhout ?
|
|
|
bredo
|
vanmiddag bij andijk aan het foilen..gaat daar prima, diep zat en geen waterplanten...alleen de wind was aan en uit..dus ook paar keer moeten zwemmen..morgen maar weer op zee!
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
zo dat was een lekkere lightwind sessie vanochtend met Tony, lekker de ruimte
|
|
|
Tony-G
|
Zo is dat Manfred, met een vroege sessie heb je alle ruimte. Wachten op de volgende keer.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
zo dat was een lekkere lightwind sessie vanochtend met Tony, lekker de ruimte Waar ? Op schellinkhout ...ik was op Andijk ..maar het was niet veel.
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
S ochtends rond 8 was ie nog zuid west frank en 15 knopen ong. Zag behoorlijk wat flysurfers in de lucht
|
|
|
|
Tony-G
|
Klopt Henk , maar Dat waren twee flaysurfers.
|
|
|
Waroonaish
Geen avatar
|
Hi, ik ben nieuw op dit forum en woon in Amsterdam. Zijn er wellicht groepen kiters die samen willen kiten en reizen? Is gezelliger en kan wellicht wat schelen in de kosten. Iemand ideeen?
|
|
|
Skyline
Geen avatar
|
Is er een Noord-Holland kite whatsappgroep aanwezig? Zou iemand mij daarbij willen toevoegen? Het blijft hier maar zo stil in dit topic.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Het blijft hier maar zo stil in dit topic Vroegah was Kite High immens populair en zat iedereen achter zijn computer met een groot overzichtelijk scherm er op. Tegenwoordig zit iedereen op zijn mobiele telefoon en word Kite high er niet overzichtelijker op en is Kite High meer dood dan levend Alleen de echte Die Hards zitten er nog op die Kite High niet willen verlaten en voor de rest niets anders in hun leven hebben als het niet waait Persoonlijk zit ik voor Kite High liever achter de computer dan op de mobiel. Snap je nou waarom het hier heeeeerlijk rustig is ?
|
|
|
|
|
Waroonaish
Geen avatar
|
Is er een Noord-Holland kite whatsappgroep aanwezig? Zou iemand mij daarbij willen toevoegen? Het blijft hier maar zo stil in dit topic. stuur me even een pm met je nummer als je een groep gevonden hebt! Geld ook voor andere kiters uit regio amsterdam misschien kunnen we ergens aansluiten of iets oprichten.
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
Heb 2 keuzes morgen voor half 9 of na 5en . Moet in ieder geval ff gekite worden , is alweer week of 4 geleden.
Wordt 5 uur hoop dat windguru gelijk krijgt
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
Heb 2 keuzes morgen voor half 9 of na 5en . Moet in ieder geval ff gekite worden , is alweer week of 4 geleden.
Wordt 5 uur hoop dat windguru gelijk krijgt
. Klopte aardig wind van 15 tot 25 knopen best ok
|
|
|
|