Ja, dat wordt lastig: Rally terug naar 2012, die vond ik minder fijn, en een wave kite waarvan je moet afwachten wat het doet... Lijkt inderdaad veel op de bestaande wavekites (Reo, RRD, BWS, Cabo, ...). De vraag is, heeft deze kite wel wat ik fijn vind, namelijk wat meer power in de kite als ik het wil, want dat mis ik. vaak bij de wavekites. Denk dat de meeste wave kites zeer goed zijn voor de gemiddelde pro kiter (vooral licht gewichten dus), maar ik ben 95 kg en dan heb je soms toch iets meer nodig
@ ed ok begrijp wat je bedoelt, en daar valt wat voor te zeggen echter als je een wave kite perfectioneert dan wil je eigenlijk ook een zo goed mogelijk zittende kite die op bepaalde momenten perfect drift maar het gevoel geeft geen echte kite power te geven dus anders gezegd dat je de golf surft puur vanuit je board. Zelf moest ik ook eerst wennen aan deze gedachte verwerkt in de noise pro 2015, de 2011 2012 had veel meer power, maar nu gewend wil ik niet meer terug. Onlangs nog een limited edition gekocht van bws de sea shepherd omdat ik m zo mooi vond, dus heb nu dezelfde vlieger maar ander opdruk, en de 2015 staat te koop voor zeeeeer scherp prijsje!! Ik denk dat de SS 2016 niet veel verschilt met de Noise pro 2015!!
De vaarstijl vergeleken met de huidige wavekites dien je dus wel aan te passen. Als ik het goed begrijp ook minder heen en weer gooien en meer hoog laten staan als ik het zo zie. Paar keer hele möoie drift eigenschappen in deze review. Voor onshore schijnt die dus ook spuer te zijn, vanwege hele korte draai en je dan niet vol de power er in krijgt. Hoe het nu zit met dat die kite heel goed voor in windvenster te zetten valt en daarna weer terug kan zakkenbij het golfrijden. Hoe werkt dat of net als andere kites iets bar aangetrokken houden?? Lijkt idd een rg goede wavekite, maar meer voor ervaren kiters? Lijkt me juist niet want kite hoog en je kan er nog goed mee waveriden. verder erg direct, zonder katrollen, waarbij zoals verwacht 10 en 12 wel veel langzamer zullen zijn. Deze dien je nog minder actief heen en weer te sturen.
Alleen zwaargewichten hebben wat aan een wavekite van 10 of 12m. Bijvoorbeeld ik als sub 70kg kiter heeft niets aan alles vanaf 10/11m, mits je graag de golf surft op de kracht van de golf, en niet met de kite.
Patrick Rebstock is hun teamrider, en zal ongetwijfeld heel veel gedaan hebben bij de ontwikkeling van deze kite. Interessant op zijn minst!
Martijn: ga je ook die sleepvissers aanvaren met die Sea Shepherd kite voor de kust?