Inshared aansprakelijkheid (volgens mij ook Aegon) dekt aansprakelijkheid voor kite ook expliciet
Voor liefhebbers van voorwaarden 3.11.1
U bent verzekerd voor de aansprakelijkheid voor schade die u veroorzaakt met of door:
• Een kite of board tijdens kitesurfing of kitebuggyen
Nee ik heb geen aandelen maar heb goede ervaring met Inshared bij schade
Top, thanks voor de aanvulling! Ik loop niet dagelijks de voorwaarden na..
Wel heeft InShared een eigen risico van €100.
@ Langbeest: die kan je dus opzeggen als je bij Aegon of Inshared AVP verzekering afsluit, en je hebt dan geen eigen risico meer, en werelddekking.
@ jleeuw: je hebt het over nogal wat verzekeringen. Sportzeker is materiaal-, reis- en aanvullende AVP-verzekering en eventueel nog uitbreidingen als werelddekking en annulering. Aegon/Achmea zijn primaire/gewone AVP-verzekering. Het enige wat je weg kan laten als je bij Aegon/InShared je AVP afsluit is de aanvullende AVP verzekering bij Sportzeker (15 euro per jaar). Verder ben ik wel fan van Sportzeker, zijn niet heel duur en behoorlijk compleet.
En elke verzekering heeft zijn voor- en nadelen, dat is 100% afhankelijk van wat je zelf wilt.
Overigens: 'kabelvliegers' groter dan 1,5 m2 zijn overal nog steeds uitgesloten. Maar de definitie van kabelvlieger is volgens de wet:
kabelvlieger: een toestel, zwaarder dan lucht en niet voorzien van een voortstuwingsinrichting, dat door middel van (een) ankerkabel(s) of lijn(en) is verbonden met het aardoppervlak;Dus zolang je je kite niet aan de grond verankert en de verzekering expliciet het verschil maakt in de voorwaarden tussen kitesurfen/kitebuggy etc. en kabelvliegers, hoef je je niet druk te maken over discussie met je verzekeraar.