Micky
|
Dat zou mooi zijn.... Moet morgen ff wijn proeven op Palijs het Loo.... Ben ik extra fit in de ochtend..... Mocht er daadwerkelijk wind komen dan ben ik van de partij met mijn opgepimpte Jeep met aanhanger....
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
gezellig! windguru en finder en wsw zijn het nog ff rete oneens over wanneer en waarvandaan, en hard is het ook al niet meer. we zien wel.
|
|
|
milamber
|
Weerbericht voor vandaag:
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
gezellig! windguru en finder en wsw zijn het nog ff rete oneens over wanneer en waarvandaan, en hard is het ook al niet meer. we zien wel.
Nu is guru.PRO enigzins positief voor grote maten (Zeeko 13m2) voor a.s. dinsdag. Windfinder SF zegt alleen eind van de middag/avond. Ik heb hoop. Ik ga morgen alvast vrijmaken Moet dan wel playa worden voor vlak water + Noord (of Ouddorp met hoog water? Helaas 16:20u laag )
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
hmm morgen dus eind van de middag Noord 16 knopen. Rekening houdend met de positiviteit van windguru+de richting, hou je op ppstvoorne niets over. Het is naar laag, dus je kan ook geen voordeel halen met stroming.
Hopelijk gaat het wat eerder blazen en dan gewoon de noordzee op met tegengestelde stroming..moet net te doen zijn!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hopelijk gaat het wat eerder blazen en dan gewoon de noordzee op met tegengestelde stroming..moet net te doen zijn!
Dat zou de ideale situatie zijn. Maar met Noord op Oostvoorne heb je wel vlagerige wind, maar wel vlak water om een heleboel andere remmende factoren uit te sluiten
|
|
|
richard
|
Ik word er ook wanhopig van. Met zo weinig wind kom je in open zee volgen mij niet ver tenzij inderdaad alle factoren verder gunstig zijn.
@MB: denk je dat ik onder 15 knopen beter af ben met m'n banditdos 10m2 of zou mn ouwe naish torch 12m2 toch meer lowend hebben ??
Ik vind de Bdos zo relaxed dat ik m'n naish bijna nooit meer pak.
Als het morgenmiddag nog wat is, heb ik nog een gaatje om te kunnen gaan.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@MB: denk je dat ik onder 15 knopen beter af ben met m'n banditdos 10m2 of zou mn ouwe naish torch 12m2 toch meer lowend hebben ?? Hoewel de Torch3=> een goed low-end heeft blijft het een C-kite. Ik schat zo rond de 15kn heb je nodig om hoogte te houden. Voor de Dos 10m2 heb je veel minder wind nodig. Als gulden regel kun je kijken naar het geprojecteerde oppervlakte: als je kite in de zenith (12u) staat en de zon ook recht boven je -> de opp. van de schaduw van de kite. Die is bij de Dos veel groter als van de Torch, en dat zorgt in de regel voor de kracht in de kite. Ik schat het low-end (= minimale wind om hoogte te lopen) van de 10 Dos in tussen de 14 Torch3=> Die 12m2 kun je beter te koop zetten. Had ik ook met de Rhino vorig jaar. Stond hier alleen maar te verstoffen want die pakte ik nooit meer De Dos 9m2 heeft hetzelfde low-end als je 12m2.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Bizar hoe snel de weermodellen veranderen, nu is het alweer helemaal anders
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Synoptische ontwikkeling: Een lagedrukgebied ten westen van Ierland beweegt langzaam en opvullend oostwaarts. Het bijbehorende golvende koufront ligt ten zuiden van ons land en verplaatst zich in zijn geheel langzaam naar het oosten. Rond het Ierse laag is een occlusie ingedraaid. Deze occlusie passeert ons dinsdagochtend. Hierna bouwt een hoog op dat dinsdagmiddag boven onze omgeving terecht komt en vervolgens doortrekt naar Polen waar het donderdag aankomt. Ondertussen diept een depressie nabij IJsland verder uit. Het hierbij horende koufront passeert ons donderdag. De depressie trekt langzaam naar het oosten en gelijktijdig bouwt het Azorenhoog op en komt het centrum hiervan vrijdagmiddag net zuidwest van Ierland te liggen. Tussen beide systemen staat bij ons in eerste instantie een westelijke stroming, maar deze draait vrijdag naar noordwest. In deze stroming wordt vrij droge en iets minder warme lucht aangevoerd. Ik zeg Donderdag.
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Kijk, als zelfs guru en WF het niet meer weten is daar altijd nog ons aller isobaren deskundige Ik heb mijn vriendin weer de pil voorgeschoteld, want dit gaat mij niet gebeuren natuurlijk Donderdag een megakruis in mijn agenda
|
|
|
rocket man
|
WGPro geeft nog een klein slot van noordelijke wind voor Dinsdag avond. Soms zie je bij noordenwind en weing bewolking (tenminst hier in Noordwijk en Katwijk) dat de wind in de avonduren nog ff toeneemd. Mss een rietje aan houvast, maar ik blijf de boel in de gaten houden... Zien wat de ontwikkleing donderdag over dag/avond doet???
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Er gloort toch weer een vroeg ochtend dingetje... 'smiddags ken ik nie... is er nog iemand die ook wil dauwtrappen - mocht er wind zijn?
|
|
|
martijn
|
Periode van 20:00-08:00 uur | Periode van 08:00-20:00 uur ------------------------------------------------------------------------------- Waarschuwing: GEEN | Wind Bft : OOSTELIJK 2-3, GELEIDELIJK | CYCLONAAL 3-5, GELEIDELIJK CYCLONAAL 3-5 | NOORD RUIMEND NOORDOOST 3-4 wtf is cyclonaal? cycloontje?
|
|
|
|
martijn
|
uit elk mogelijk richting kan ie komen:P
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Morgen tussen 9 en 11 moet wel te doen zijn volgens wsw , balen dat richting rdam altijd zoveel files staan vanuit breda.
Ben 9 van de 10 x sneller op bdam dan op slufer of oostvoorne.
nou hopen dat het morgen vroeg nog zo is.
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
hmm toch maar een surfboardje erbij halen voor die lowwind, want ook donderdag ziet er maar aardig lowwind uit:(
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
hehe, niks gezegd.
Morgen maar gewoon kijken want na paar uur slapen zal het wel weer totaal anders zijn.
|
|
|
martijn
|
jow Damian, eindelijk weer is actief ? alles goed ?
|
|
|